pátek 7. září 2012

Jak dopadla srpnová registrace?

Náš Hogškolní rok je již za dveřmi. Srpnová registrace skončila a nováčky z ní již můžeme vídat v prostorách hradu. Jak ale tato druhá letní registrace dopadla? Přihlásilo se více či méně lidí než v červnu? Byla zase k vidění jména z HP? A kolik lidí si zvolilo dvě a kolik tři jména? Na jaké počáteční písmeno začínají jména nováčků? To všechno se dozvíte v článku! 

Pokud pravidelně čtete Trimela, tak víte, že podobnou statistiku jsem dala dohromady již po červnové registraci. A tak jsem se rozhodla, že ji vypracuji znova. Dobře, bavilo mě to o trochu méně, ale co se dalo dělat. Navíc se mi nabouraly do záznamu škrkny a já tak přehlédla tři registrované nováčky, i když to doteď nechápu. =D Z toho dva se sem ale nedostali a třetí osobu jsem vypátrala. =))

Celkem se na naši školu hlásilo 105 žáků, což je o deset méně než v červnové registraci. Přijato jich bylo celkem 86. Pokud by někoho zajímala čísla za obě dvě registrace - hlásilo se 220 lidí a přijato jich bylo 189. Takový počet ale do kolejí zařazen nebude, protože již teď jedna novačka užívá pobytu v mrazáku a pan řídící má na stole již 3 žádosti o smazání od jiných nováčků. Holt naše škola je časově náročná a některým to došlo až trochu později...
Zpátky ale k srpnové registraci. Nepřijatých bylo tentokrát 18%, což je přesně o 8% více než v červnové registraci. Asi holt lidi neznají vliv špičatosti na odstíněnost no. To jest znázorněno i na vedlejším grafu.

Přesuneme se k dalšímu bodu a tím jsou jména z HP. Podobně jako v minulé a vlastně každé jiné registraci se vyskytla i tentokrát. Bylo jich 8 a počítám mezi ně i pár zkomolenin. Proto se nemůžu divit, že se z těchto osmi lidí dostal na hrad jediný, na rozdíl od předchozí registrace, kdy se dostali všichni s jménem z HP.
Mezi jména jsem tedy počítala: Black (objevilo se třikrát, jednou zkomolené), Grinwald, grenžrová (aneb někdo tady nečte), Potterová, Lestrangeová, Weasley (tedy spíše zkomolenina).

U jmen budeme pokračovat a podíváme se na poměr těch lidí, kteří si vybrali dvě jména, a těch, kteří rovnou tři. Stejně jako u minulé registrace jsem jako samostatné jméno nepočítala různé "doplňky", například Mc, el, De,... Poměr zde byl velmi podobný. Zatímco v červnu si tři jména zvolilo 24%, v srpnu to bylo 29% osob. Pořád tedy stejně jako v celoškolním měřítku převažují pouze dvě jména. 

A na závěr zbývají počáteční písmena přijatých kouzelníků. Zase zde převažovalo písmenko A, což ale není žádné překvapení. Na rozdíl od června se tu ale nevystkytla další písmenka, která by měla nějakou větší převahu. Po A (se 17 jmény) se totiž umístilo až S s 10. M a E, které byly v předchozí registraci hodně vidět, trochu ztratily. Naopak si překvapivě polepšilo C, ostatní písmenka byla vybrána podobně jako minule, proto i graf je podobně rozložený.




To je ohledně letošních letních registrací vše. Ale nebojme, on ten únor už tu bude za chvilku. ;)
Elizabeth Gibsonová

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Nějak ti u těech HP jmen vypadla Hermiona ;-)

Elizabeth řekl(a)...

Tak já křestní jmena jsem tam nepočítala i minule, pouze jsem to tam zapomněla tentokrát napsat. ;) Protože existuje mnoho křestních jmen, které se v HP objevily a přitom jsou to v některých případech i docela běžná jména (no, tedy ta hermiona není, ale většina je). ;))

Anonymní řekl(a)...

Skvělá statistika!

Paul

Anonymní řekl(a)...

To jsem netušila, že se nás přihlásilo tolik! :)