pondělí 28. února 2011

Nicholas McElen – první asistent šampiónky Larrie


V mrzimorské kolejní místnosti od večera 27.2. visí velký žlutý transparent se jménem Nicholas… Jsme opravdu šťastní, že jeden z našich spolužáků bude reprezentovat Hogwarts.cz v mezinárodním Turnaji tří kouzelnických škol. Je to čest pro celý Mrzimor.

Ve chvíli, kdy Ohnivý pohár podruhé vzplál a po jménu šampiónky Larrie Larstonové vydal lísteček se jménem jejího prvního asistenta, diskutoval Nicholas v mrzimorské zasedačce o situaci kolejního konta, o které jako pokladník pečuje…

„Právě jsem v zasedačce přepočítával galeony, když mi přiletěla sova od jedné mrzimorské studentky s gratulací. Tak utíkám do Velké síně a tam mi lidé tleskají, a pan ředitel mě hledal, aby mi mohl pogratulovat…“ vzpomíná Nich se smíchem

Sophia: Tak ještě jednou gratuluju! A hnedka mám samozřejmě pár otázek... Vybral bys za bradavického šampióna také Larrie, jako pohár?

Nicholas: I když jsem si nečetl práce jiných adeptů (rozhovor proběhl před zveřejněním prací v Denním Věštci), tak pravděpodobně ano. Je to člověk na správném místě - věřím, že je to velmi inteligentní děvče, což je asi jeden z důvodů, krom očividně perfektní eseje, proč ji pohár vybral.

Sophia: Co si myslíš, že bylo pro výběr rozhodující?

Nicholas: Rozhodně bych řekl, že to hlavní bylo provedení práce pro šampióna. Určitě v tom měla roli délka a hlavní informace, v neposlední řadě také odpověď na otázku „proč si myslím, že jsem nejlepším kandidátem na bradavického šampióna“. Larriiny důvody byly, díky Merlinovi, přesvědčivější než ty moje, za což jsem rád, stejně tak přesvědčivější, než důvody ostatních kandidátů.

Sophia: Psala se tedy nějaká esej na zadané téma? Jaké informace jsi o sobě musel uvést v přihlášce? Proč si myslíš, že pohár vybral jako prvního asistenta právě tebe?

Nicholas: Zajímavá otázka, avšak myslím, že na ni znám odpověď. (skromně se usměje)

K přihlášce jsem v podstatě nemusel uvést nic, jen splnit to, co se ode mě očekávalo, tedy napsat esej na téma „Proč jsem nejlepším kandidátem pro Turnaj tří kouzelnických škol?“.

Jeden z faktorů byl, že moje práce nedosahovala takových kvalit jako ta Larriina a také - což si myslím, že hraje stejnou, nebo větší roli - fakt, že jsem nechtěl být šampiónem. Do své práce jsem uvedl prosbu při náhodném vybrání, abych byl maximálně asistentem. Vím, že na šampióna nemám ať už logiku, nápady nebo jazykové znalosti, s čímž mě předčila Larrie.

Sophia: Které tvé schopnosti tě předurčují k tomu, abys pomáhal šampiónce, podle tvého názoru?

Nicholas: Kdybych řekl, že to je jazyková schopnost, odporoval bych si tvrzení pár řádků výše uvedenému. Měl jsem snahu psát bez chyb a také gramaticky správně. Občas jsem tam použil i vazbu „make oneself understood“, což znamená „umět se dorozumět“, čili ve větě „we need to make ourself understood“ je překlad „potřebujeme se dorozumět“.

Jen stále netuším, zda jsem měl ve své eseji, která nebyla až tak dlouhá, nějaké chyby a případně jaké, abych se jim mohl v budoucnu vyhnout. Toto mi právě chybí... Mimochodem, zajímalo by mě, kdo kontroloval práce po jazykové stránce.

Sophia: Co říkáš na to, že dále byly vybrány dvě červené studentky a že Zmijozel jako jediný nemá v turnaji zástupce?

Nicholas: Předpokládám, že Ohnivý pohár vybíral podle kvality zpracování eseje, tudíž se není čemu divit, pokud práce studentů Zmijozelu nedosahovaly daných kvalit či obsahovaly minimální informace o tématu eseje… pokud se ovšem zelení vůbec účastnili… (zamyslí se)

Sophia: A máš nějakou představu v čem přesně bude spočívat úloha asistentů šampióna? (uvědomí si, že je to nejspíš vysvětleno v tom anglickém textu, který se ani nepokusila celý přečíst, a zastydí se) Ach, ano, ono tam bylo něco vyvěšeno, vedle Ohnivého poháru… Dostal jsi nějaké další informace po svém jmenování?

Nicholas: V tom textu se píše, že asistenti v podstatě konzultují se šampiónem, a že jediná možná spolupráce je s asistenty. Totiž vlastně vždy jen s jedním. Nejprve se šampión může radit s prvním asistentem, může si sice zvolit druhého, ale pak už je to natrvalo a prvního se nebude moci na nic ptát. Šampión ani asistent nesmí o úkolu nic prozradit nikomu jinému… Takže i kdybych už něco nového věděl, nemohl bych ti to říci.


Sophia: Mimochodem, nemáš strach, že kvůli turnaji nebudeš mít dost času na práci pokladníka a správce Mrziwebu?

Nicholas: Ale to víš, že mám strach ohledně kolejních aktivit, ale věřím v to, že Larrie je excelentní člověk na správném místě, proto očekávám, že moje pomoc bude zcela minimální (mrkne levým okem) Ne, aby to vyznělo, že jí nechci pomáhat, ale že je tak inteligentní a vzdělaná, že si dokáže pomoct sama (znovu mrkne levým okem – že by nervový tik?)
Sophia Glis Glisová

2 komentáře:

Grapi řekl(a)...

Nichu! +poskakuje a mává vlaječkami+ Jsi nejlepší! :D

Anonymní řekl(a)...

Gratuluju kmotříčku :) Ať se daří
Ali