pátek 17. srpna 2012

Blázen v Chorvatsku I.

Přiznejme si to - každý občas potřebuje dovolenou. I absolutní blázen. A tak jsem se spolu se svými rodiči a sestrou vydala do Chorvatska "po mudlovsku". Což znamenalo žádná kouzla, žádná soutěže a žádné blbnutí na hradě. Ale přežila jsem, a to je hlavní! =)

Na dovolené jsem byla přesně dva týdny. A prvních sedm dní jsem s rodinou strávila na ostrově jménem Krk, konkrétně v městečku Njivice - tedy kousek od něj, ale kdo by byl perfekcionista, že. =)
Jenže, co se nám tam nestalo - první dny bylo prostě na koupání zima. A co dělat jiného, než jet někam na výlet?

První město, které jsme navštívili, se jmenuje stejně jako celý ostrov - Krk. Jedná se o administrativní a politické centrum tohoto ostrova. Postaveno bylo hlavně v době Říma a středověku, kdysi spadalo i pod Byzantskou říši. Podobně jako v jiných městech ze stejné doby tu vévodí úzké uličky a staré domy. To by myslím z historie stačilo. =)
Teda - mám pro vás i jednu zajímavost, kterou jsem se dozvěděla z kouzelnického průvodce: Chorvatsko po kouzelnicku. Když se podíváte na fotografii, jistě si všimnete věžičky. Ta patří místní katedrále, ve které se nachází mnoho vzácných obrazů. Ty jsou na první pohled mudlovské, takže logicky vyvodíte, že je maloval nějaký mudla, ale pletete se! Namaloval je údajně jeden neznámý kouzelník, který zde trávil dovolenou a docela se nudil. On i svým kouzelnickým povoláním byl malíř, tak proč si nevyzkoušet malovat i po mudlovsku, že? No, musím uznat, že z toho vznikly opravdu krásné obrazy. =)

Toto je prosím racek. Na druhový název se mě neptejte, sice mám ráda biologii, ale nemůžu vědět všechno. =D Ale je hezký, co? =)
Názorná ukázka mudlovské zbraně. =D (Samozřejmě se už nepoužívá, tolik kamenů mudlové nemají. =D)
Mudlovská studna. Nevím jak vy, ale já bych z toho vodu nepila. =D

Další den jsme navštívili o něco menší městečko Vrbnik, které je proslavené vínem, ale i tím, že si středověký ráz zachovalo mnohem víc než okolní města. Některé uličky jsou tak úzké, že tam prostě musíte jít bokem napřed! =)
V ten den hodně foukalo a fotit moře byla jedna radost! =)
Nemusíte se bát, že byste nabídku vína přehlédli. =) Akorát tady to trochu zavání rasismem. =D
Hezká zákoutí najdete opravdu na každém rohu. =)
Pohled na Vrbnik. =)

To je zatím ode mě vše. =) V další části budou fotky z národního parku Plitvická jezera, a že je na co se těšit! =)
Elizabeth Gibsonová



Žádné komentáře: