úterý 28. července 2009

Rozhovor s novopečenou absolventkou Orestou Vianuevou!


V letošním roce 2009 skládalo OVCE sedm statečných studentů, dva z Havraspáru, tři z Nebelvíru a dvě mrzimorské studentky, přičemž jednou z nich je právě Oresta Vianueva (pozn. red.: a druhou autorka tohoto rozhovoru, Gilnien Fólear. Rozhovor s ní přineseme brzy také!).
Zajímá vás, co Ori plánuje do budoucna? Jaké útrapy ji čekaly při plnění OVCÍ? Rozhodla jsem se vám na to odpovědět a položila jsem Orestě několik otázek, na které velice ochotně odpověděla.

1) Oresta Vianueva, absolvent roku 2009. Nezní to hezky? :-)
No.. Pro některé možná ano... pro mě je to trochu děsivé:-D. Už nejsem oficiálně pod zákonem, takže mi vlastně končí takový ten pohodový studentský život a nastupuje realita. :D

2) Proč jsi si pro své OVCE vybrala zrovna OPČM? Byl to jediný předmět, co se naskýtal, nebo jsi volila dle profesora, jenž práci řídí?
Pokud bych to brala takhle, tak asi dle profesora.. Předmětů, které byly vhodné pro skládání zkoušek OVCE bylo více, ale OPČM mi přirostla k srdci ještě dříve, než jsem nad tím mohla uvažovat... Pofesor Midar byl skvělým učitelem a naučil mne toho hodně. :)
Jsem mu proto vděčná. V hodinách se nechoval jen jako profesor, ale i jako znalec a snažil se nás hodně naučit... Navíc OPČM mám ráda jako takovou... A také se mi hodí k mému vysněnému cíli, který bych si jednou chtěla splnit...

3) Jak ses poprala se zadáním? (Oresta zpracovávala téma Pluorestenční přeboj, její práci si můžete přečíst ve sborníku OVCE Léto 2009, pozn. red.) Bylo těžké najít dostatečné množství informací a podkladů, nebo to byla „procházka bradavickým sadem“?
Procházka růžových sadem to určitě nebyla... Jelikož byly dříve všechny materiály zničeny, v knihovně o tom není ani zmínka, měla jsem co dělat, než jsem sehnala všechen ten materiál... A musím říct, že zaměstnanci na ministerstvu nejsou vůbec lehce k ukecání :D. Dalo práci, než jsem je umluvila, aby mi o tom prozradili něco více...

4) Jsi spokojená s výsledkem, nebo sis své hodnocení představovala jinak?
Jsem nadmíru spokojená... Hodnocení jsem čekala horší, protože mi to nepřišlo tak kvalitní, aby se to mohlo rovnat takovému hodnocení. ;)

5) Taky ti je líto, že po absolvování OVCÍ ti byla odebrána akademická čapka? (Mně to teda mrzí hodně, šla mi k očím).
Určitě! Absolventská čepička byla kus mně! Když mi jí sebrali, bylo to, jakoby odebrali spolu s ní i kus mého já... Oblíbila jsem si ji. :)
(Protože nemáme k dispozici fotografii obou absolventek v akademické čapce, pomohli jsme si malinkým kouzlem – viz nahoře, pozn. red.)

6) A co dál? V infu o tvé osobě si můžeme přečíst, že se chystáš na rozšiřující studium. Proč to? Máš už vyhlídnuté některé předměty, co bys chtěla studovat?
Je to tam jen dočasné... Moc jsem nad tím neuvažovala, jelikož profese, kterou bych chtěla hrozně moc být... řekněme, že nevím, zda mi bude souzena, protože jsem zjistila, že už tu na hradě něco takového je... :-(
Takže jsem nad předměty neuvažovala... Musím se totiž dokopat do ředitelny a nějak si promluvit s panem ředitelem, co bude dál :-D. Samozřejmě bych zase chtěla získat magíky za výuku, ale popravdě... studentských let jsem se na druhou stranu už nabažila dost...

7) Prozradíš, co je to za profesi? A nemá to co společného s tvým vysněným cílem (viz otázka 2)?
Bohužel onen cíl a profesi nemohu prozradit... Pokud bych ji prozradila, třeba by se již nemusela vyplnit, protože je utajená. ;)
Ale jedno říct mohu... Souvisí spolu. :)

8) Kariéra profesora tě tedy láká, či nikoli? A kdyby ses přeci jen pro zfialovění rozhodla, co bys asi tak učila?
Nemusela bych být jen profesorem... :) samozřejmě jsem nad tím uvažovala a možná bych to i uvítala, ale problém je, že nemám nápad na nějaký kvalitní předmět ;). Takže pokud by měl nápad někdo ze čtenářů, okno mého pokoje pro jejich sovy je vždy otevřené. :)

9) Co tě vlastně už tak dlouho drží tady na Hogwarts?
Musím říct, že skoro už nic... Hogwarts jsem milovala už od skoro jejich založení... Ale zase chápu, že se vše žene kupředu a tak i hrad nemůže zaostávat... Ale skoro všichni mí vrstevníci už odešli, tak mě tam nic moc nedrží.. Jen pár mých přátel, kteří mi zakazují odjet na stáž a tak nějak malá naděje, že by se Hogwarts mohly vrátit trochu do dřívějška... Alespoň pokud jde o chování a atmosféru....

10) Co bys poradila budoucím absolventům, těm, co je to čeká hned příští rok, ale i těm, kteří si na OVCE ještě nějaký čas počkají? Mají vytrvat ve studiu? Stojí to za to?
Určitě, aby vytrvali! Ten příjemný pocit, kdy stojíte před komisí a najednou se ozve z úst profesora „Tak a to je vše“ je skvělý.. A potom, když vám přijde sova s tím, že jste již nyní absolvent a máte povinnou výuku za sebou, je nepopsatelný... Přála bych to každému...

11) A slovo na závěr?
Jen bych chtěla poděkovat všem, co mě zde drželi a tak trochu kopali k tomu, abych vytrvala :-)) A také hodně madam Leti, která mě hodně pomohla v mých krušných začátcích... řekněme... že jsem nebyla úplně hodný student:-D
A ještě něco.. jen dál čtěte Žlutého Trimela!

Děkuji Orestě za rozhovor a přeji hodně štěstí do dalšího Hog - dobrodružství! A mnoho zdaru při chůzi ku svému cíli!

Žádné komentáře: