pondělí 13. července 2009

Jak se lepé Mrzimorčandy vystrojily na ples


Vendesousa Asio Otusová referuje o plesové módě.


V ten čtvrtek po neděli Cyrilometodějské léta 2009 (tj. 9.7.) se v prostorách Velké síně uskutečnil ples na počest absolventů letošních OVCÍ. (Pozn. šéfredaktorky: na tomto místě si můžeme připomenout, že OVCE letos složili Alisma Bailly Fisto, Betelgeuse Orionis, Filius Orionis, Gilnien Fólear, Kate Resea, Oresta Vianueva a Queti Sylie!)

Už hodnou dobu před začátkem plesu jsme mohli vidět studentky oblečené v oslnivě krásných róbách. Jiné běhaly v panice po velké síni a na poslední chvíli se snažily sehnat si vhodný oděv pro nacházející slávu. Těm jsem se tiše smála, protože jsem byla za vodou. Den před plesem jsem navštívila modrou Avreyu Monowitz, která byla tak laskavá,že mi pomohla s výběrem šatů na večer. Zkompletovala mi celou róbu a nezapomněla ani na náhrdelník. Ještě, že ji mám, neboť jinak bych se na ples vydala v něčem obyčejném a musela bych se celou dobu krčit v koutě. Takhle jsem se mohla naparovat jako pávice v centru sálu a pozorně sledovat jaké šaty zvolily žluté studentky pro tak velký den.

Protože nejsem příliš módně vzdělaná a navíc jako žena nemůžu dostatečně posoudit dámské půvaby mrzimorských studentek, vzala jsem si na pomoc pana profesora Georga McBrava, který byl tak laskav, že mi přislíbil opatřit mou pořízené fotky z plesu komentářem. Na ples se bohužel nedostavilo příliš mrzimorských slečen, tudíž jsem čarofoťák z kabelky vyndávala jen asi pětkrát.

Jako první padl můj pohled na Orestu Vianuevu, která jako absolventka nemohla chybět. Do velké síně sice přišla se zpožděním a v „civilu“, ale rychle to napravila a odběhla se převléct do fialkových plesových šatů, a la malá mořská víla. Co na to říkáte, pane Georgi?

p. George: „Nemám co vytknout, skvělá kombinace. Možná je trochu škoda, že slečna nepřidala nějaký fialový či bílý/stříbrný doplněk…“


Další účastnicí byla Lucy Koralka, kterou jsem jako jedinou upozornila na to, že se chystám kritizovat mrzimoské odění. Tajně jsem Lucy vyfotila, protože už odpoledne byla zásadně proti, aby do mého článku byla zařazena. Lucy poněkud netradičně zvolila bílé tříčtvrťáky a šviháckou pirátskou halenku. Uvidíme, co na její volbu šatů řekne pan George.

p. George: „Tak opět zajímavá kombinace. Vše se mi líbí, kromě věcí od Koloděje. Působí tak dojmem, jako by byla chodící hračkářství…“


Zato naše žlutá primuska Felicitas Frobisherová neponechala nic náhodě a ve svých plesových šatech se ve velké síni natřásala už dvě hodiny před začátkem plesu. Celou dobu jsem jí držela palce, aby si své popelkovské šaty nepokecala při večeři. Naštěstí k nehodě nedošlo a šaty zůstaly bez poskvrny. Na ples sebou nezapomněla vzít Kolodějovy koule, které nabízela po celou slavnost.

p. George: „Když to vezmu z kraje, moc krásné šaty, v kombinaci s barvou pleti a s typem účesu vyleženě vhodné a trendy. Musím Vám však vytknout věci od Koloděje, které zcela zhorší image.“


Stejný model šatů jako Felicitas zvolila i Herwen Indil Eruvea, jen věci od Koloděje nechala doma. Ozdobila se pouze žlutou růží a do vlasů si vetkla žlutou čelenku. Popelkovské šaty mají žluté studentky nejspíš v oblibě, i když má maličkost příliš nechápe proč. Pan učitel měl na věc ovšem jiný názor.

p. George: „Jé! Zde nemám co vytknout, je mi trochu nesedí ta Kolodějova růže…“

Na kratičkou chvíli se na plese mihla také Hermika Wilsonová, která jen proběhla sálem a opět zmizela někde v hradu. V té rychlosti jsem si stihla všimnout, že také vsadila na žlutou. Ve svém ošacení a s obručí kolem pasu na mě působila jako břišní tanečnice.

p. George: „Kombinace sukně se svrškem je dobrá, hodí se i k účesu. Čelenka a náušničky skvělé. Ovšem mi v ruce držená lucerna a věci od Koloděje velice vadí. Tyto věci zcela zhorší image.“


Pak jsem na plase byla také já (Vendy), ale mojí osobu a hlavně mé šaty není třeba rozebírat. Pan George byl ale jiného názoru, tak si ho tedy vyslechněme. Ve chvíli, kdy mi začal diktovat svůj verdikt, začala jsem litovat toho, že jsem neposlechla Avreyu a nenechala žlutou růži doma. :D

p.George: „Další skvělý model. A opět mi vadí jedna věc! Koloděj! Ta růže k tomu vůbec nesedí!“

Nakonec pan učitel dlouho počítal, mumlal si pod vousy a cosi zapisoval do bločku, nakonec mi podal papírek, na kterém byly zúčastněné dámy seřazené podle toho, jak na něj zapůsobily.


1. místo – sl. Herwen - působíte čistě mrzimorsky :-) A BACHA NA KOLODĚJE!

2. místo – sl. Ori - také skvělé

3. místo – sl. Felicitas – super, ale Koloděj je Koloděj…

4. místo – sl. Vendy – Koloděj :-D

5. místo – sl. Lucy – Vám to ten Koloděj úplně zkazil…

6. místo – sl. Hermika – příště žádná lucerna a žádný Koloděj :-)


Dole v růžku papíru stála malá poznámka: Neberte si prosím výsledky moc k srdci. Tak a jdu se zahrabat…

Myslím, že žádné zahrabávání není třeba, my se z toho alespoň poučíme a příště Koloděje necháme doma.

Žádné komentáře: