středa 11. července 2012

Jarní fotosoutěž 7. kolo: Za svitu Slunce či Luny - vyhodnocení


Milí čtenáři!                                                                                           
V posledním kole jste se mohli pokochat deseti fotografiemi od pěti autorů. Vesměs se jednalo o pravidelné účastníky našeho fotoklání. A musím říci, že opravdu plně prokázali, jak nádherné scenérie dokáží vykouzlit sluneční záře i měsíční přísvit!


V anketě vás nejvíce uchvátily oba snímky od Vey Sophie Williams
Cenu čtenářů za 7. kolo si tedy odnáší právě ona. Za vítězný obrázek Střídavě zataženo (14 hlasů ze 40) získává jako odměnu Moderní lehké brýle, vhodné do deštivého i slunečného počasí.  Prostě na léto jako dělané, a navíc ve žlutém provedení:)

Celkové výsledky ankety, do níž se zapojilo 40 hlasujících, máte zde:




Trošku jinak ohodnotila soutěžní fotografie naše pětičlenná porota. Její komentáře najdete níže, pro začátek prozradím tolik, že Cenu poroty za 7. kolo získal se snímkem Poslední západ mladý profesor s mrzimorskými kořeny Nicholas McElen.

Jeho odměnou jsou pro letní čas také příhodné  sluneční brýle Odraz osudové barvy, po kratším váhání nad fialovými jsem pro něj vybrala ty dožluta laděné.

Podrobnou  a zároveň přehlednou tabulku hodnocení poroty naleznete zde.

Díky všem soutěžícím, hlasujícím i porotujícím!

Za redakci ŽT Sophia Glis Glisová

Hodnocení poroty:

1. místo (47 bodů z 50 možných)
č. 7 Poslední západ - Nicholas McElen

(bez komentáře)

Angelica Arless:   1. místo/10 bodů
Úchvatné, moc se mi líbí, jak se barva střídá díky mrakům. Zvolen i pěkný úhel na focení, stromy v tom taky krásně vynikají.
Jostein Lauierová:   2. místo/9 bodů
Já sice nemám ráda oranžovou, ale tahle fotka je prostě perfektní. Je to krásná práce!
Lilien Emity Meissed:  1. místo/10 bodů
Tyhle fotky zbožňuju. Dlouho jsem se rozhodovala, ale nakonec první pobláznění zvítězilo a proto dávám na první příčku tenhle krásný romantický snímek. +uculí se+
Esperanza Milagrosa:   2. místo/9 bodů
Vypadá to jako krásná omalovánka, miluji takové západy!
Lili Smeaglová:  2. místo/9 bodů
Hrozně se mi to líbí barevně, jak je tam několik set odstínů teplých barev, tudíž na mně fotka zanechává poklidnou a radostnou náladu.
Poznámka redakce: Úžasný výsledek, dvě první místa a tři druhá. Rovněž v anketě čtenářů se snímek líbil a obsadil třetí místo. Gratulujeme!

2. místo (celkem 43 bodů)
č. 8. Střídavě zataženo – Vea Sophie Williams

- Jestliže mám rád západ slunce, znamená to, že mu rozumím.

Angelica Arless:   2. místo/9 bodů
Také nádherné foto, sice trošku tmavší, ale i tak to na kráse neubere.
Jostein Lauierová: 4. místo/7 bodů
Jako fotka moc pěkná, to ano, ale trochu to je dole neostré. Ale jinak super.
Lilien Emity Meissed:  2.místo/9 bodů
Dlouho u mě soupeřila o první místo. Je krásně prozářená a působí na mě takovým zvláštním dojmem. Ovšem to nebe je úžasné!
Esperanza Milagrosa:   3. místo/8 bodů
Velmi krásně zachyceno, i tento druh fotek se mi líbí.
Lili Smeaglová:  1. místo/10 bodů
Fotka se mi děsně moc líbí a předem se chci poklonit autorovi. Líbí se mi, jak je vidět boj světla s tmou, na jedné straně  Slunce, které ještě nechce jít spát, a na druhé straně tma, která se nezadržitelně blíží. 

3. místo (celkem 39 bodů)
10. Zlatý řez Sophia Glis Glisová

- Malé sluneční kompoziční cvičení

Angelica Arless:   3. místo/8 bodů
Krásné, takové fotky prostě miluju. Vyniká jak slunce, tak i ostrov.
Jostein Lauierová:   1. místo/10 bodů – U mě jednoznačný vítěz! Fotka mě ani nevím čím uchvátila. Ale asi je to tou vodou, zlatým řezem a tou temnou barvou (i když oranž nemusím). Prostě moc krásná a povedená fotka.
Lilien Emity Meissed:  6. místo/5 bodů
Zajímavé, ten řez vypadá opravdu moc pěkně. +směje se+ Já mám radši ostřejší fotky, ale musím říct, tohle někde vidět, tak si kecnu na zadek. +směje se+
Esperanza Milagrosa:   1. místo/10 bodů
Miluji západy a východy slunce u vodní hladiny!
Lili Smeaglová:  5. místo/6 bodů
Trošku mi přijde, jako by na fotce byla lehoulinká mlha a možná to jí bere její kouzlo… škoda.

4. místo (celkem 27 bodů)
č. 3. Když slunce zapadá...Elizabeth Gibsonová  

- Vyjít ven, podívat se do dáli a kochat se pohledem...

Angelica Arless:   8. místo/3 body
Vedle ostatních fotek tenhle západ trochu bledne, ale i tento má něco do sebe. Jen Merlinužel tolik nezaujal.
Jostein Lauierová:   3. místo/8 bodů
Jé, úplně mi to připomněla ráno, když kouknu z okna. Nádherné.
Lilien Emity Meissed:  4.místo/7 bodů
Líbí se mi takové tajemno, které ze snímku sálá. Nevím čím to je, ale opravdu ho tam vidím! +směje se+
Esperanza Milagrosa:   7. místo/4 body
Tato fotografie je také velmi zdařilá!
Lili Smeaglová:  6. místo/5 bodů
Líbí se mi, jak je ozářeno nebe, možná kompozice by mohla být lepší:)

5. místo (celkem 26 bodů)
č. 2. Chrobák Ciline Flameová

- Každý zimní den musí pracovat, ať luna svítí, či ne...

Angelica Arless:   6. místo/5 bodů
Tak tato fotka je jiná než ostatní, to si každý hned všimne. Zajímavě zvolená inspirace na focení.
Jostein Lauierová:   7. místo/4 body
Zajímavá fotka, škoda ale, že třeba v dálce není vidět měsíc. To by bylo moc psycho dobré.
Lilien Emity Meissed:  3.místo/8 bodů
Tato fotografie mě zaujala svou neotřelostí a Merline-div se, ono to vážné vypadá skvěle! +směje se+
Esperanza Milagrosa:   9. místo/2 body
Velmi netradiční pojetí svitu, chrobáček je opravdu báječný nápad
 Lili Smeaglová:  4. místo/ 7 bodů
Touto fotkou jsem naprosto unesena, a jelikož originalitu cením a navíc je fotka  ostrá, nezbývá mi nic jiného než dát obrázku zasloužené body.

6. místo (celkem 23 bodů)
č. 9. Ve světle luny Vea Sophie Williams

- Luna je vznešená, že v černi kráčí zvykem, podobna sultánu pod černým slunečníkem

Angelica Arless:   5. místo/6 bodů
Zlatavý měsíc mi přijde jako hezky zvolená fotka. To, že okolo nic není, podle mne není na škodu, jelikož veškerá pozornost je na Luně, kam by pozornost také měla směřovat :-)
Jostein Lauierová:   9. místo/2 body – Sice pěkná fotka, ale já si nejsem úplně jistá, jestli se tohle dá vyfotit normálně foťákem ze země. Já takovou fotku taky mám, ale tu mi fotil týpek, co má doma spešl zařízení na pozorování hvězd a tak. Ale možná se pletu. Každopádně, mě prostě fotky měsíce neberou. Pardon.
Lilien Emity Meissed:  5.místo/6 bodů
Ne, nepochopím! +směje se+ Opravdu nádherně vyfocený měsíc, čímže je vyfocený?! Zde je pouze škoda, že jsem ten romantický typ, jinak tohle je prostě něco úžasného!
Esperanza Milagrosa:   10. místo/1 bod
Nepřijde mi to jako u ostatních, jako umělecky pojatá momentka.
Lili Smeaglová:  3. místo/ 8 bodů
Nápad sice není nejoriginálnější, ale to provedení, panečku, to provedení. Musím říci, ani slovy se to popsat nedá. Tak ostrá a patrná měsíční moře, to je jako od nějaké vesmírné sondy, klobouk dolů!
Poznámka redakce: Byť se to některým porotkyním  zdá opravdu neuvěřitelné, že je takovýto snímek možno pořídit pouhou mudlovskou fotící krabičkou, ujistila nás autorka, že tomu tak opravdu bylo. Strýček Google potvrzuje, že při správném nastavení expozice a s použitím kouzla zoom to může zvládnout i šikovný fotoamatér.  

 7. místo (celkem 20 bodů)
č. 6. Pohled přes větve  -  Elizabeth Gibsonová  

- Kouknout se do korun stromů...

Angelica Arless:   9. místo/2 body
Musím uznat, že bych u této fotky chtěla vidět trochu více ze slunce, listy ho dost zastiňují, což je podle mne škoda.
Jostein Lauierová:   6. místo/5 bodů
Moc pěkná fotka. Tam pod těmi stromy by teď asi bylo dost příjemně. Pěkné, pěkné!
Lilien Emity Meissed:  7. místo/4 bodů
Pěkné podívání, není to žádné terno, ale neurazí to a dá se na dívat. +usměje se+
Esperanza Milagrosa:   6. místo/5 bodů
Taková ta denní fotka, ale moc zdařilá.
Lili Smeaglová:  7. místo/4 body
Líbí se mi, jak z fotky vyzařuje energie, teplo a pohodlí, působí na mne velice optimisticky, ale na druhou stranu musím lehce pokárat majitele, jelikož jako nápad, řekla bych, nic moc.

8.-9. místo (celkem 18 bodů)
č. 1. Dva světy spojené do jednoho – Nicholas McElen

(bez komentáře)

Angelica Arless:   4. místo/7 bodů
Na téhle fotce se mi velmi líbí, jak se obloha mění skoro až na duhovou. Moc nádherné.
Jostein Lauierová:   10. místo/1 bod
Merlinužel, tahle fotka je prostě neostrá, rozmazaná. A je to moc a moc škoda.
Lilien Emity Meissed:  8. místo/3 body
Obdivuju fotografy, kteří se rozhodnou fotit v noci. A tohle vypadá opravdu zajímavě. A ten měsíc tam… +usmívá se+
Esperanza Milagrosa:   5. místo/6 bodů
Zde se mi líbí krásné barevné složení oblohy i s měsícem
Lili Smeaglová:  10. místo/ 1 bod
Musím uznat, že tato fotka minimalizovaná vypadá hezky, ovšem po zvětšení vidíme, že je velmi neostrá, pokud by tomu ovšem bylo jinak, možná by nebyla na posledním místě… Ale musím pochválit, že ten barevný přechod na nebi je okouzlující.

8.-9. místo (celkem 18 bodů)
č. 4. Kovová hladinaSophia Glis Glisová

V odlesku zapadajícího slunce se hladina moře mění v roztavené zlato.

Angelica Arless:   7. místo/4 body
Sice to zlato, jak slibujete, v tomto vidět až tolik není, přesto to je zajímavá fotka, opravdu mi to připomíná roztavený kov.
Jostein Lauierová:   5. místo/6 bodů
Tahle fotka je super. Ta voda je krásně tím sluncem zbarvená. Hned bych do ní hupsla. Ale bez toho klučiny teda :)
Lilien Emity Meissed:  9.místo/2 body
Moře, jo, to je moje. +směje se+ Bohužel mi nezbylo místo nikde výš, ale i tak je to pěkná fotografie.
Esperanza Milagrosa:   8. místo/3 body
Odrazy ve vodě jsou také pěkné.
Lili Smeaglová:  8. místo/3 body
Přijde mi, že je fotka taková nijaká, ale je hezky ostrá a dýchá z ní na mne vůně moře.

10. místo (celkem 14 bodů)
č. 5. Měsíc Ciline Flameová
- Největší zážitek je pozorovat při táboráku, jak putuje měsíc po jasné obloze
Angelica Arless:   10. místo/1 bod
Mno, tato fotka. Nevím, není podle mne ničím zvláštní. Možná, kdyby byla detailnější a ukázala nám nějaké krátery na Měsíci, tak bych ji hodnotila jinak.
Jostein Lauierová:   8. místo/3 body
Nějak na tyto fotky nejsem. Ale jako jinak je to docela povedené, jenže trochu mázlé. Zase chápu, že je asi dost těžké takový snímek dobře vyfotit.
 Lilien Emity Meissed:  10.místo/1 bod
Focení měsíce je opravdu složité, a když na to není dost kvalitní přístroj, holt to někdy vypadá jak flíček v černotě. Ač zde to není ještě tak zlé, pořád to na mě nijak nezapůsobilo, možná za to může ta černota kolem, kde toho člověk už moc nevidí.
Esperanza Milagrosa:   4. místo/7 bodů
Moc krásně zachycený měsíc! Líbí se mi.
Lili Smeaglová:  9. místo/2 body
Tato fotka je sice ostřejší než 1., avšak přijde mi, že zde není žádný nápad… Ale uznávám, že není jistě snadná záležitost zdokumentovat Měsíc krásně ostrý a co nejvíc přiblížený.

Žádné komentáře: