neděle 31. října 2010

Přísady aneb jak je nenásilně získat

Vypracováno pro soutěž na naší škole čar a kouzel.

Ovšem proč se s Vámi nepodělit o zkušenosti se získáváním přísad do lektvarů, že? Také jste někdy potřebovali Ledvinový kámen mantichory nebo vlčí trus a nemohli jste ho za boha sehnat? Potom je tento článek určen právě Vám a s jeho pomocí a radami si již jistě potřebné přísady lehce seženete.


Ledvinový kámen mantichory
Hned u první přísady jsem byla ze začátku bezradná. „Kde ho tak seženu?“ Přemýšlela jsem. Ale pak mně to docvaklo. Protože se na škole nyní nevyučuje Péče o kouzelné tvory, hledala jsem jiného povolaného učitele a napadl mě p.p.Glowr, ke kterému docházím i na hodiny Taj lesa a jeho života. Už mě trošku zná a mně se zdá milý, tak proč ho nezkusit poprosit o ledvinový kámen Mantichory. Na začátku se mi snažil vnutit, že žádný kámen nevlastní a ani neví, kde by ho hledal. Ale mým psím očím se asi později nedalo odolat (nebo se mě už chtěl konečně zbavit) a tak slíbil, že se pokusí pro mě nějaký sehnat. O pár dní později mi poslal sovu s tím, že kámen sehnal a že mě bude stát skvěle vypracovaný další domácí úkol, tak jsem samozřejmě radostně přikyvovala a kámen jsem dostala.

Extrakt z šnečího slizu
Tento sliz nebylo až tak těžké sehnat. Jelikož jak víme, tak šneci se vyskytují snad všude a ani naše zahrady u hradu nejsou výjimkou. Proto jsem si jednou odpoledne zašla na procházku a k té příležitosti jsem si do kelímku nasbírala trošku toho slizu ze šneků. Stačilo šneky odsunout z jejich místa a posbírat sliz na listu, zemi, trávě pod ním nebo sledovat jeho cestičku. Ani jsem samotným šnekům ublížit nemusela. No a tento sliz jsem poté zanesla do školy a poprosila našeho kolejního hlavního lektvartvořiče Nicholase, jestli by mi z toho slizu nevytvořil extrakt. No a bylo hotovo.

Trollí krev
To byla fuška, někde splašit trollí krev. To musím přiznat, už jsem to skoro chtěl vzdát, když mě napadlo ještě zajít ke Svatému Mungovi. Je to přece kouzelnická nemocnice a jako taková musí mít zásoby krve pro všechny. Samozřejmě ošetřuje v první řadě kouzelníky, ale i Trollové mají přece právo na život, a pokud se nechají a pokud na to mají lékokouzelníci nervy, tak je také ošetřují. Ovšem že v jiné části nemocnice, než samotné kouzelníky. A pokud je to vážnější ošetření, potřebují pro ně někdy i transfuze krve. Tak jsem tam došla a v klidu vysvětlila, co mám za úkol a jestli by mi nepomohli. Naštěstí jsem narazila na docela hodnou sestřičku a ta se po poradě s jedním s doktorů slitovala a trošku krve mi odlila.

Vlčí trus
Tohle byl asi nejlépe získatelná přísada do lektvaru. Protože jsem již někdy ve Velké síni zaslechla, že pan profesor Werewolf je vlkodlak, tak jsem se za ním vydala s prosíkem, jestli by nějaký ten vlčí trus na svých nočních vycházkách a vyběhávkách nesehnal. Na začátku se sice moc příjemně netvářil. Ale když jsem mu řekla, že je to pro Vás na soutěže, tak se nade mnou slitoval a s příslibem, že ho alespoň rok zase nebudu otravovat, mi tento vlčí trus sehnal.


Zkušenosti sesbírala Samantha Ulvenová

Žádné komentáře: