pondělí 21. května 2012

Změna hvězdiček za praktický úkol?

Ano nebo ne? Je to správné měnit takto uprostřed Sedmiboje? A má se to tak nechat nebo se má bodování celé pozměnit nebo celé nechat?
Hradem tato otázka v posledních dnech docela otřásá a já jsem se dovolila zeptat pár našich Sedmibojařů a některých prefektek, jaký je jejich názor.
Moje otázka byla velmi krátká: Jaký ty máš názor na změnu hvězdiček a jak bys to popřípadě řešil/a?
A jak mi Sedmibojaři odpověděli? Čtete dál a dozvíte se více!

Můj názor je takový, že by se mělo jet s jedním druhem bodování od začátku do konce. Změnit to v polovině soutěže a ještě navíc až po proběhlém úkolu je podle mého nesmysl - tím spíš je nesmysl, že to někteří chtějí snížit zpětně. Jako proč? Kdyby nebyl letos 7B "jiný", asi do něj nejdu. A i přes to, že nejsem hvězda ani v jedné ze dvou částí, ze kterých se 7B skládá, si nemyslím, že je dobře takhle překopávat hodnocení.

Pokud je nějaký bodový problém, řešit se má, ale až v dalším sedmiboji (popř. jiné podobně koncipované soutěži), tady se obhlédnou chyby a vyřeší se, ale až v jiných pravidlech, jiném sedmiboji a s jinými lidmi.

Osobně chápu, že organizátoři Sedmiboje po ověření pravidel v praxi uznali, že změna počtu hvězdiček za praktickou část je rozumnou věcí a že hlavní částí soutěže by měla být část kreativní, protože v ní soutěžící nejvíce mohou ukázat svoji osobitost a nápaditost, čas a úsilí, které soutěži věnují. Rozhodnutí organizátorů podporuji. Letošní Sedmiboj je v praktické části nový, takže rozumím i tomu, že se něco dolaďuje v jeho průběhu, s tím, jak přibývají zkušenosti se systémem. Situaci bych asi řešila buď stejně, nebo místo 50% váhy váhou o něco vyšší, třeba 60%. Změnu hodnotím kladně, protože dává vyniknout jádru soutěže, zároveň ale nezbavuje důležitosti to, aby se soutěžící snažili uspět dobře i v praktické části.

Samozřejmě, že se mi to zdá nefér, protože i mně to nějaké ty hvězdičky ubralo, ale chápu i postoj organizátorů. Ono mě právě na začátku překvapilo, že jsou praktické úkoly tak vysoko hodnocené. Takže buď nechat tak, jak to bylo, nebo půlit i zpětně. Jako všema deseti bych byla pro půlení i zpětně, ale takhle se mi to samozřejmě také nelíbí. Buď všechno nebo nic.

Nynější snížení hvězdiček za praktickou část mi přijde správné, sice to tak mělo být stanoveno už na začátku, ale myslím, že je to oprávněné. Kreativní část by měla mít určitě větší váhu, než praktická, jelikož jí sedmibojaři musí věnovat více času, je časově náročnější a je při ní potřeba vynaložit větší úsilí. Takže já s tím odpočtem souhlasím, i když nevím, jestli bych se k tomu měla vyjadřovat, protože nejvíc do toho mají co mluvit účastníci Sedmiboje.
Co se týče řešení, tak bych asi zpětně odečítala hvězdičky, tuto myšlenku jsem několikrát zaslechla a poměrně se mi zamlouvá, ale vím, že by se to mnohým/některým lidem nemuselo líbit, takže se k řešení moc vyjadřovat nechci už jen z toho důvodu, že se mě to netýká. Svůj názor jsem řekla, ale víc to rozebírat nebudu. :))

V posledních dnech jsem názor změnila hned několikrát. Nyní jsem toho názoru, že by se to mělo nechat jak to bylo. Protože to, že organizátoři udělali chybu není fér vůči soutěžícím. Ať si použijí nová pravidla v dalším sedmiboji. Takhle totiž berou šanci těm, kteří jasou dostatečně chytří, aby zvládli lépe praktickou část sami za sebe. Takhle záleží jen na 4 porotcích, jak co se jim líbí, nebo nelíbí, přičemž všichni víme, že každému se může líbit něco jiného. Co je někomu veledílem, jiný může posoudit jako blábol. Pokud by chtěli pořadatelé opravdu objektivní posouzení kreativních úkolů, měli by formou ankety hlasovat všichni členové hogu. Vzorek názorů by byl širší a objektivnější.

Mně osobně  ta změna přijde vhodná, ale ne až takovým stylem. Neříkám, že je to tím, že je to pozdě a tak, ale tím, že to teď strašně znevýhodňuje ty, co by se v dalších částech umístili dobře. Prostě by podle mě byla lepší i zpětná změna, protože by to bylo jinak fakt nefér.
Změna samotná mi přijde docela vhodná, protože i když to byl jeden z důvodů, proč jsem se neváhala do sedmiboje přihlásit (neříkám, že kdyby nebyla, tak bych do toho nešla) tak postupem času jsem poznala, že ta kreativní je někdy ještě víc na nervy než ta interaktivní a vyžaduje mnohem víc času, přemýšlení a úsilí. Pak je tedy podle mě změna docela na místě, srovnávat obě dvě části na stejnou úroveň je, když se na to podívám zpětně, je docela divné. Myslím, že by se to dalo vyřešit i zpětným odečtením hvězdiček, což se sice někomu nemusí líbit, ale co jsem slyšela, tak s tímhle návrhem souhlasí víc sedmibojařů.

Tak jak vidíte, názory se různí a jsem sama zvědavá, jak to nakonec dopadne…
Pro ŽT Sam

Žádné komentáře: