neděle 13. května 2012

Jarní fotosoutěž 4. kolo – Živly (vyhodnocení)

V tomto kole soutěže jsme dali možnost zaslat až čtyři fotky (= pro všechny 4 živly) – a díky tomu jsme si zajistili bohatý výběr snímků i při účasti pouhých čtyř fotografek, což zase nějaká velká tlačenice není. Téma se ukázalo jako celkem vděčné a o hezké nápady i záběry nebyla nouze.

V absolutní shodě poroty i čtenářů obsadila první tři místa v obou hlasováních (tj. v anketě čtenářů i bodovém hodnocení poroty)
žlutá, mladá a talentovaná... 

Vea Sophie Williams!

Proto si zaslouží nějakou opravdu pěknou odměnu, co myslíte? Já tedy Veince nabízím, že si může vybrat na PU cokoli v ceně do 1 galeonu!
(A bdělé strážkyni kolejní pokladny sděluji, že se nemusí rozčilovat, půjde to z mého konta:)
Vítězné snímky najdete o kus níže.

Tabulky kompletního pořadí si můžete prohlédnout zde.
Nejprve záznam hlasování v anketě - nedivte se, že součet procent je 263 %, každý totiž mohl hlasovat pro 3 snímky a většina zúčastněných čtenářů toho využila.


Následuje přehledná tabulka pořadí podle hlasování čtenářů:


A zde si můžete ověřit, jak fotky obodovaly jednotlivé porotkyně,
a také lze srovnat hodnocení poroty s výsledky ankety:



No a jak vypadá průběžné pořadí Jarní fotosoutěže po 4 kolech?



Asi nikoho nepřekvapí, že celkově drtivě vede Vea Sophie Williams, naopak překvapením kola je Ciline Flameová, která se ve 4. kole zapojila poprvé a hned se vyhoupla na průběžné 3-4. místo*)! O to se dělí se mnou, tj. Sophií Glis Glisovou, která se zúčastnila všech 4 kol:) Nutno ovšem dodat, že já své fotky do soutěže posílám především proto, aby bylo více účastníků a aby někdo zabral ta zadní místa a nemusel na nich být nikdo z ostatních soutěžících:)
No a průběžné 2. místo si stabilně drží věrná účastnice Elizabeth Gibsonová.
*) Je tedy pravda, že v tomto kole bylo možno nasbírat zatím nejvíc bodů. Každý totiž mohl poslat až 4 fotky, čehož Vea i Cili využily. Eliz a Sophia poslaly po třech snímcích.

Věřím, že si vezmete příklad z Cili a přidáte se k našim soutěžícím v 5. kole, které právě probíhá, i když jste se zatím třeba neúčastnili žádného předchozího.

Na konci soutěže, která by měla mít celkově 7 kol, se totiž můžete těšit na velmi pěkné ceny!

Připomínám, že nové téma je Poezie oka a bližší vysvětlení od Jostein Lauierové, která si téma vymyslela, najdete zde: http://trimeles.blogspot.com/2012/05/jarni-fotosoutez-5-kolo-poezie-oka.html

Na vaše nové fotky se těší, za doposud poslané snímky děkují soutěžícím a za hodnocení vážené a milé porotě i milým a váženým čtenářům
organizátorky
Jostein Lauierová a Sophia Glis Glisová


Tak a zde máte komentáře poroty k fotkám ŽIVLŮ – zajímat určitě budou nejen čtenáře, ale i autory.

1.-2.  místo (53 bodů)
4. Na horách (Země) - Vea Sophie Williams
Hory, kytky, čerstvý vzduch - co jinému k tomu říct?
Angelica Arless: 8 bodů
Trošku mi dojem kazí ta ohrada v pozadí.
Jostein Lauierová: 12 bodů
Další fotka, která mě uchvátila. Jen mě trochu mrzí, že ta spodní větší květinka je uříznutá.  
Lilien Emity Meissed: 14 bodů
Nádherná fotografie! Na prvním místě se umístila především pro svoje dokonalé barvy. Makro mám hodně ráda a tohle je prostě vydařené. Květiny vepředu a vzadu náznak těch hor. Krása!
Esperanza Milagrosa: 5 bodů
Pěkná fotka, ale ani v ní nevidím uměleckou podobu, líbí se mi však.
Lili Smeaglová: 14 bodů
Dlouho jsem váhala, koho dát na první místo, nakonec jsem vybrala tuto fotku, a to z důvodu skvělého výběru kompozice a poetičnosti. Krásný kontrast bílých květů s modrou oblohou.


1.-2.  místo (53 bodů)
11. U moře  (Vzduch) - Vea Sophie Williams
Velice čerstvý vzduch, modrá obloha a voda. Modro, modro a zase modro.
Angelica Arless: 11 bodů
Rozvířená voda a mraky k sobě docela ladí. Určitě to muselo být krásné místo k dovolené.
Jostein Lauierová: 11 bodů
Tohle je pěkná fotka. Úplně to na mě dýchlo mořem.
Lilien Emity Meissed: 6 bodů
Při prvním pohledu mi fotografie přišla obyčejná, ale poté jsem se vžila do té mořské nálady a najednou si všímala těch detailů tam. Takže pěkné a chválím i to, že si někdo uvědomil, že i fotka s vodou může patřit vzduchu!
Esperanza Milagrosa: 14 bodů
Mně se to děsně líbí, moře je prostě nej :-)
Lili Smeaglová: 11 bodů
Na této fotce se mi líbí to, že i když je to v podstatě jedna barva, tak má v sobě neuvěřitelnou sílu, jako samotné moře, úplně cítím ten mořský větřík:)


3.  místo (52 bodů)
a zároveň 1. místo v anketě čtenářů
2. Kapka (Voda) - Vea Sophie Williams
Jak zajímavé je pozorovat kapku a čekat, kdy spadne…
Angelica Arless: 2 body
Pěkné, krásně zachycená kapka, ale přijde mi to trochu obyčejné.
Jostein Lauierová: 14 bodů
Tato fotka je naprosto úchvatná. Prostě mě okouzlila. Takovému zachycení kapky tleskám.  
Lilien Emity Meissed: 10 bodů
Opět povedené makro. Já mám velkou slabost pro vodu, a z téhle fotky čiší taková radost, ač to nedokážu popsat. Možná můj osobní postoj, ale nevadí. -usměje se-
Esperanza Milagrosa: 13 bodů
Tohle je to druhé nejlepší, co se mi líbí, protože je to fakt úchvatné, takhle to zachytit.
Lili Smeaglová: 13 bodů
Vždycky se mi líbí makra – tedy pokud jsou vydařená - a myslím, že toto se opravdu povedlo, líbí se mi, jak prosvítají paprsky slunce skrze dvě malé kapičky a jak přitáhne pohled obrys největší kapky na hrotu listu.


 4. místo (51 bodů)
1. Dravec (Vzduch) - Ciline Flameová
Chce snad vzlétnout?
Angelica Arless: 5 bodů
Na můj vkus ten pták vypadá trochu jako maketa.
Jostein Lauierová: 13 bodů
To je naprostý krasavec. A fotka strašně moc povedená.
Lilien Emity Meissed: 11 bodů
Ach, dravec! Krásné zvíře! Krásná fotografie. Škoda, že není zachycen ve vzduchu, ale i tak se mi to moc líbí.
Esperanza Milagrosa: 12 bodů
Velmi pěkné, myslím, že není obvyklé, aby takhle měli roztáhlá křídla „na zemi“.
Lili Smeaglová: 10 bodů
Přijde mi líto, že je zde jen tato jediná fotka se zvířetem, ale o to víc mě uchvátila, honosný orel s rozpjatými křídly, krása:)


5.-6. místo (40 bodů)
7. Pavučinka (Voda) - Ciline Flameová
Voda se zachytí všude. I na pavučince.
Angelica Arless: 13 bodů
Pavučina je krásně ostrá, to se mi líbí. Mušky jsou detailně vidět. Pěkné.
Jostein Lauierová: 6 bodů
Tahle pavučinka je pěkná. Ty kapky na ní jsou úžasné.
Lilien Emity Meissed: 13 bodů
Velmi zdařilá fotografie, u které se mi líbí hlavně ten nápad! Přijde mi taková na jednu stranu obyčejná, ale na tu druhou mě prostě něčím upoutává. Výborně!
Esperanza Milagrosa: 1 bod
Nesmí se na mě autor zlobit, ale mně se nelíbí pavučinky a hlavně jejich tvůrci O:-), ale oceňuji, že tam není pavouk samotný! :D to by byly mínusové body ;-)
Lili Smeaglová: 7 bodů
Další makro fotografie, kde jsou krásně vidět třpytící se kapičky rosy na pavučině, krása:)


5.-6. místo (40 bodů)
9. Protiklady (Země + Oheň) – Sophia Glis Glisová
Klid chladné a vlhké hlíny – a žhavé plameny, nehmotné, ale dravé. Hlína a oheň však dohromady dokážou stvořit keramickou nádobu.
Angelica Arless: 7 bodů
Živly na obrázku si jistě stvořili sami a to se cení :-)
Jostein Lauierová: 8 bodů
Nevím proč, ale tahle dvojice se mi hrozně líbí.  Fotka sice je trochu neostrá, ale prostě se mi ty holčiny líbí. A hezky se usmívají.
Lilien Emity Meissed: 8 bodů
Tady vidím takové to lidské ztělesnění: Klidná a rozmýšlivá země a neposedný a hravý oheň. Pěkné!
Esperanza Milagrosa: 8 bodů
Tady je to moc povedené a pěkné, jedna ze tří fotek prezentována lidmi. Kombinace země a ohně se mi z nich líbí nejvíce.
Lili Smeaglová: 9 bodů
Tato fotka je plná kontrastu – mezi ohněm a zemí, v barevném pojetí obou živlů, a myslím, že právě to mě na této fotce upoutalo a zalíbilo se mi.


7. místo (38 bodů)
3. Mini svět (Země) Elizabeth Gibsonová
Některá zákoutí by v pohodě vystačila na samotný svět.
Angelica Arless: 14 bodů
Tak takové fotky miluju, krásně zelená, přímo na mě dýchá poklid :-)
Jostein Lauierová: 9 bodů
Jej, tohle mi připomnělo Hobita, mou nej- knihu. Pěkné.
Lilien Emity Meissed: 4 body
Zde se mi líbí, sluneční světlo, které fotce dodávají ten šmrnc. Pěkná fotografie, ale na přední místa mi tam chybí trochu té originality, ač název zní opravdu hezky, za ten chválím.
Esperanza Milagrosa: 9 bodů
Tato fotka se mi velmi líbí, protože já sama jsem na mudlovských táborech s oddílem také tvořila ona „lesní městečka“, jak jsme tomu říkali.
Lili Smeaglová: 2 body
Toto místo je jak z pohádky, čekám, že na mě z fotky každou chvíli vyleze minimálně Liška Bystrouška, hezké:)

8. místo (35 bodů)
8. Plameny (Oheň) - Ciline Flameová
Dobrý pomocník, ale špatný pán.
Angelica Arless: 9 bodů
Líbí se mi, že je oheň focen v noci a vynikne tak více, než ve dne.
Jostein Lauierová: 7 bodů
Oheň se dobře fotí, a jsou sním vždy krásné fotky. Povedené.
Lilien Emity Meissed: 5 bodů
Další fotografie, která si mě získala až po důkladném prozkoumání. Ač sama bych ten oheň fotila trošku jinak, přijde mi, že umístění přímo doprostřed snímku, kde na obou stranách zbývá černý kus ničeho, není vhodný. Ale ten oheň uchvacuje, no…  -mrkne-
Esperanza Milagrosa: 11 bodů
Vždy se mi líbí praskající oheň, takže vrchní příčky obsadit u mě prostě musel
Lili Smeaglová: 3 body
Líbí se mi, jak vyzařuje ohníček z této fotky a vzbuzuje v nás dojem tepla a klidu:)


9. místo (34 bodů)
6. Ohňostroj (Oheň) - Vea Sophie Williams
Přiblížit se a je po tobě :D
Angelica Arless: 10 bodů
Fotit ohňostroje je těžké, proto chválím iniciativu, ale kvalita mi přijde dost nízká.
Jostein Lauierová: 3 body
Já nevím, tady to mě neoslovilo. Nějak takové věci nemusím.
Lilien Emity Meissed: 3 body
Ohňostroje mám ráda, a sama vím, že je někdy opravdu těžké je fotograficky zachytit. Ale i přesto mi zde něco chybí, něco, co by mě donutilo vyhoupnout snímek do popředí svého hodnocení.
Esperanza Milagrosa: 10 bodů
Hned v závěsu za přírodním ohněm jsou uměle vytvořená světýlka.
Lili Smeaglová: 8 bodů
Krásná světelná „bouře“, líbí se mi, jak vystřeluje proud světýlek do vzduchu a ozařuje tak část fotografie. 


10. místo (31 bodů)
12. Závan větru (Vzduch) – Sophia Glis Glisová
Ke vzdušnému elementu patří Blíženci. Rozpolcenost mezi rozumem a pocitem, umělecké sklony, vzletné fantazie a myšlenky, ale také nedůslednost a neklid.
Angelica Arless: 4 body
Možná fotku trochu kazí, že druhý element se na nás nekouká.
Jostein Lauierová: 2 body
Tady mě hrozně mrzí, že ta osůbka napravo dělá, jako by fotograf nebyl. To mi přijde škoda.
Lilien Emity Meissed: 12 bodů
Tady vidím takovou tu hloubku té myšlenky. Opravdu mi ona fotografie připadá jako takový nespoutaný vítr, především v tom prvním dojmu, kterak snímek prolétnu očima.
Esperanza Milagrosa: 7 bodů
Rozhodnout se mezi 12 a 14 bylo opravdu těžké, umístění je jen o kousek. Je to báječně ztvárněné.
Lili Smeaglová: 6 bodů
Ach, jak krásné foto, jak si větřík pohrává se síťkou na dívčině hlavě, velmi poetické.


11.-12. místo (28 bodů)
5. Navzdory rozumu (Vzduch) - Elizabeth Gibsonová
Vždycky, když jdu okolo, tak mě na tý starý budově upoutá toto. Je prostě úža pozorovat, jak se to v tom větru pohupuje.
Angelica Arless: 6 bodů
Zajímavé! Docela škoda, že je budova tak poničená, ale něco do sebe to má.
Jostein Lauierová: 10 bodů
To je super fotka. Přesně vzduch.
Lilien Emity Meissed: 9 bodů
Popravdě, po zběžném prolétnutí fotografií jsem si nemyslela, že se tento snímek usadí takto vysoko, ale poté jsem si obraz detailněji prohlédla, a něco mě tam prostě polapilo. Možná vidina toho větru spojená s onou historii.
Esperanza Milagrosa: 2 body
Nemám bohužel takový pocit, jako autorka, takže mě toto osobně vůbec nepoutá, snad se nebude zlobit.
Lili Smeaglová: 1 bod
Tak nějak mi přijde tato fotka ze zde vystavených nejhorší – baráček na fotce je celý ošuntělý a plachta potrhaná… ale líbí se mi, jak vlaje ve větru. 


 11.-12. místo (28 bodů)
10. Říčka (Voda) - Elizabeth Gibsonová
Vypadá nevinně, ale umí hodně škodit a kbelíky bere sebou...
Angelica Arless: 12 bodů
Výborně zvolené místo na focení. Skoro cítím, jak kolem mě říčka teče.
Jostein Lauierová: 5 bodů
Tady ta fotka mi přijde tak nějak smutná. Možná je to tím, že je tam málo světla. Jinak by to mohla být ještě krásnější fotka.
Lilien Emity Meissed: 2 body
Řeka/říčka je námětem pro nejednoho fotografa. Dokáže vykouzlit úžasné snímky, ale bohužel zde mám pocit, že si s tím nikdo nepohrál a je to prostě „vyfocená voda“. Tím se nechci nikoho dotknout, sama vím, jak je těžké vyfotit něco, co by řeklo trochu víc i ostatním.
Esperanza Milagrosa: 4 body
Fotka říčky je sice hezká, ale umělecky mi toho příliš neřekla, omlouvám se
Lili Smeaglová: 5 bodů
Této fotce bych asi vytkla to, že se v ní říčka tak nějak ztrácí, a mnohem víc zde vyzařuje to zelené…

13. místo (27 bodů)
13. Zelené listí (Země) - Ciline Flameová
Ze země vyroste strom a ze stromu vyraší krásné zelené lístky…
Angelica Arless: 1 bod
Pěkné, jen maličko obyčejné v porovnání se zbytkem.
Jostein Lauierová: 4 body
Tohle by byla taky krásná fotka, kdyby tam nebyly ty stíny. Ale pokus moc pěkný.
Lilien Emity Meissed: 7 bodů
Opět pěkné makro, připadá mi, že to pozadí jde do spirály, ale to je nejspíš jen můj vjem. Každopádně moc pěkná zelená fotka. -směje se-
Esperanza Milagrosa: 3 body
Tahle fotka mi nepřijde příliš umělecká (např. tak, jako kapka vody), je to pro mě jen vyfocení kousku keříku - je to samozřejmě jen můj názor neprofesionálního fotografa
Lili Smeaglová: 12 bodů
Na téhle fotce se mi líbí to pestré zastoupení škály zelených odstínů. Krásné zaostření na větvičku, proto mi nezbývá, než dát této fotce 3. místo:))


14. místo (15 bodů)
14. Živá voda (Voda) – Sophia Glis Glisová
Voda je podmínkou a zdrojem života. V pohádkách živá voda probudí mrtvého. Tahle je živá trošku jinak:)
Angelica Arless: 3 body
Proč jen se Voda neusmívá? Ale hezké zpracování tématu.
Jostein Lauierová: 1 bod
A tady, no, škoda že se voda tak mračí. Voda má být veselá, skotačící.
Lilien Emity Meissed: 1 bod
Tady mě děsně mrzí, že musím umístit zrovna tenhle snímek jako poslední. Ale já mám vodu přiškatulkovanou k veselosti, nespoutanosti, hravosti… a do poslední chvíle jsem se ji na snímku snažila najít, ale čím víc jsem hledala, tím méně jsem nacházela…
Esperanza Milagrosa: 6 bodů
Rozhodnout se mezi 12 a 14 bylo opravdu těžké, umístění je jen o kousek. Je to báječně ztvárněné.
Lili Smeaglová: 4 body
Líbí se mi, kolik je tady modré a jak tvoří kontrast s bílou, jen chybí úsměv:)
 

Žádné komentáře: