středa 4. dubna 2012

Jarní fotosoutěž – 1. kolo: Neobyčejná zvířátka – VYHODNOCENÍ


Výsledky 1. kola Jarní soutěže přinášíme dříve než vyhodnocení 4. závěrečného kola Cilinčiny soutěže zimní, ale nebojte, dočkáte se i těch. Nyní ale k tomu, jak si vedla vaše domácí i divoká zvířátka, a to jednak ve čtenářské anketě a jednak u poroty.
Zopakuji, že 1. kola se zúčastnilo 8 autorů s 15 snímky – 6 žlutých studentů, jeden ex-žlutý profesor a jediná zástupkyně modré barvy. Jejich jména najdete níže.


Hodnocení čtenářů

U hlasujících čtenářů se vítězem v kategorii Domácích mazlíčků stal pampeliškový Mrzimorský fešák, kterého nám poslala Vea Sophie Williams, v kategorii Divoká magická zvířena pak se o první až druhé místo dělí moje mravenčí Schůzka s agresivní veverkou (?) od Elizabeth Gibsonové. Kdo by také odolal její výhrůžce Naval oříšek, nebo já vyvalím bambitku!




Hodnocení poroty

Musím konstatovat, že u porotkyň moji spíše recesní mravenci, ke kterým jsem se nechala vyhecovat po jedné rozpravě v mrzimorské zasedačce, až na jedinou výjimku nějak extra nezabodovali, ačkoli mi můžete věřit, že fotit takové malé breberky mi dalo pořádně zabrat:) Větší smysl pro nesmysl projevili čtenáři,  u poroty ovšem mravenci v konkurenci s kočičkami, pejsky a dokonce jedním koníkem propadli – a tak díky mně nikdo z ostatních soutěžících nemusel skončit poslední. (Příště se už ale jako pořadatelka účastnit nebudu.)

V kategorii Domácích mazlíčků u poroty zvítězila Elizabeth Gibsonová se svým akčním snímkem, opatřeným sáhodlouhým názvem Můžete mi říct, proč jsem bral tohle zaměstnání? Tak to ti, Elizko, opravdu říct nemůžeme, ale povím ti tolik, že tvůj oř s plivačem ohně v sedle je se 43 body*) na 1. místě! No a protože v kategorii Divoká magická zvířena se porotkyním nejvíce líbila tvá již zmíněná fotka Naval oříšek… (29 b.), stáváš se v tomto kole absolutní vítězkou poroty i celkového průběžného pořadí!

*) Body jsou udělovány podle počtu zúčastněných – při 9 soutěžících je 9 b za 1. místo,  za 2. místo 8 b atd., při 6 fotkách v dané kategorii pak je za 1. místo bodů 6, za poslední vždy 1 bod. Body od všech porotkyň se sčítají.

Vítězky Vea a Elizabeth získávají ode mě každá 3 lístky do sobotní Mrzitomboly. Už o ně píšu p. Mattovi a platím, ať je máte co nejdříve!

Podrobné tabulky najdete zde:



  
Tabulka průběžného pořadí po 1. kole:



A tady si můžete přečíst komentáře porotkyň k jednotlivým fotografiím. Všem slečnám za ohodnocení velice děkuji a doufám, že autoři si zde najdou kromě pochvaly i užitečné rady, jak se dále zlepšovat.

a) Domácí mazlíčci

Angelica Arless - Takhle fotka mě zaujala jako první, je něčím jiná a to tím ohněm a celkově, jiné prostředí. 9 bodů  
Jostein  Lauierová - I přesto, že nefandím koňům, musím říct, že se mi tato fotka líbí. Zachytit zvíře v pohybu, a také chrliče ohně, to je těžké. Ale tomuto autorovi se to hodně povedlo. Ještě lepší by bylo, kdyby byla tma, to by ten oheň krásně vynikl.
Každopádně, chválím a moc se mi líbí. 8 bodů
Esperanza Milagrosa - Tohle mne zaujalo na první pohled a je to fakt namakané, takhle se na koni vzepřít a ještě chrlit ten oheň! I přesto, že nemusím koně a zbožňuju kočky, mne toto prostě uchvátilo. 9 bodů
Lilien Emity Meissed –Tato fotografie mě upoutala hned, jak jsem poprvé projížděla soutěžní snímky. Je v ní život, nebezpečno, adrenalin a takový ten kouzelnický nádech. Ač mi tam malinko chybí ostrost snímku, myslím, že to s radostí prominu a prohlásím tento „obrázek“ za opravdu povedený. 9 bodů
Lili Smeaglová - Líbí se mi, jak z této fotografie přímo září energie. 8 bodů


2. místo (35 bodů): 4. Mrzimorský fešák – Vea Sophie Williams
Angelica - Tahle číča vypadá správně unaveně. Tak to má vypadat. 5 bodů   
Jostein - Pro mě je tato fotka jednoznačně nejlepší. Má syté a pestré barvy. Není nijak rozmazaná. A výraz té kočky je naprosto geniální. Tato fotka je prostě krásná a nevím, jestli se dá ještě něco dodat. Jen - děkuji! 9 bodů
Esperanza - Klidná kočička mě zaujala také, a ten věneček na ní je nápaditý. Divím se, že proti němu neprotestovala. 7 bodů
Lilien8 bodů - U téhle fotky mě naopak zaujala ona ostrost. Syté barvy vévodí tomuto snímku. Miluju tyhle kočičí pohledy, kdy je vám jasné, že tomu živému stvoření lezete krkem, ale než aby se číča zvedla a odešla, raději to přetrpí. Tleskám za povedený a ještě k tomu kolejní snímek.
Lili - Hm, myslím, že muselo dát opravdu práci přemluvit tohoto fešáka, aby si vzal věneček a ještě se na nás díval svůdným pohledem:) 6 bodů

3. místo (29 bodů): 1. Dospělý kocour kotětem aneb Spánek je důležitý – Vea Sophie Williams
Angelica - Na týhle fotce se mi nejvíc líbí, jak má ten kocourek pacičku ohnutou a mazlíček na spaní k tomu je taky krásný. 6 bodů
Jostein - Prvně musím říct, že ta kočka má nádherně blažený výraz. Škoda jen, že ta fotka je taková nějaká… no nevím jak to vyjádřit. Vypadá jako upravovaná v nějakém programu, třeba filtrem malba, nebo tak. Nevím, ale nepřijde mi prostě ostrá. 4 body
Esperanza - Zbožňuju spící kočičky. Tahle je fakt povedená a udivuje mě, že má tak zkroucenou „ruku“ při spánku. Navíc se tváří tak rozkošně a spolu s plyšáčkem…och :-)
8 bodů
Lilien7 bodů - Fotka, kde vítězí roztomilost a nevinnost. Když se na fotku zadívám, hned si představím, jak moc musel kocour dovádět, aby se takto unavil. A ona hračka je prostě taková třešnička na dortu. Ach, ta nostalgie, kdy čas plyne…+usměje se+
Lili - Je vidět, že i naši zvířecí miláčci potřebují své plyšové mazlíčky, jako my:) 3 body

 4. místo (24 bodů): 6. Pes s laserovýma očima - Lorein Marvel
Angelica - Tato fotka mě zaujala jako druhá a to těmi laserovými očky, svítí skoro jako sluníčko :) 8 bodů    
Jostein - Upřímně je mi líto, že dávám tomuto psíkovi jen jeden bod. Avšak, mám u této fotky asi nejvíce rušivých věcí. Za prvé ta fotka není ostrá a je tmavá. Za druhé mi tam trochu vadí ta stojící postava. Jinak, ten pes má naprosto psycho oči. Má je takové i normálně? :D Normálně bych si myslela, že tam má dvě baterky :D 1 bod
Esperanza - Takové oči se vždycky hodí! Žasnu, jestli tomu psíkovi takhle opravdu foťák zabral oči. Čím je to asi způsobené? 6 bodů
Lilien4 body - Popravdě, fotka mě hned na první pohled zaujala, ale na ten druhý už moje nadšení trošku opadlo. A to především díky dvěma aspektům. Jakýsi člověk v záběru, tedy jeho část, mi pohled na pejska opravdu ruší a za druhé se mi nelíbí zrnitost snímku. Avšak pejsek se svítícíma očima je opravdu moc pěkný, kdyby nebylo těchto nedostatků, pral by se o první místo, škoda. +usměje se+
Lili - Líbí se mi, že i v dnešní době tito psi s laserovýma očima existují, myslela jsem totiž, že už dávno vyhynuli:) 5 bodů

5. místo (21 bodů): 3. Moje psí slečna - Andrew Uroboros
Angelica - To je prostě ňuňu pejsek. Roztomiloučké zvířátko, a jak i ve spánku hlídá batoh :-D 7 bodů         
Jostein - Krásný pes. Jen trochu mi u téhle fotky vadí, že mu chybí kousek ucha. A tak nějak působí na mě smutně. A je docela tmavá. 3 body
Esperanza - Pěkně se válející pejsek se mi také líbí. Má to něco do sebe, i když fakt pejsky nemusím. 5 bodů
Lilien – Další spící zvířátku, a jak sladké. +rozplývá se+ Ehm, chci tím říct, že se mi tato fotografie opravdu líbí, je tam vidět, že zvířata si opravdu nelámou hlavu, kde si ustelou a v jaké poloze usnou. Červený batoh (?) dodává fotce šmrnc, prostě a jednoduše, fotka se mi líbí a získává u mě páté místo.+usměje se+ 5 bodů
Lili - Popravdě zdá se mi, že dospělí psi mají nevýhodu vůči kočkám, protože přeci jen kočky mají nějaké kouzlo ve svém pohledu, proto se tedy omlouvám, ale nějak mě tato fotka nezaujala. 1 bod

6. místo (20 bodů): 7. Veselá panička domovní (Sedící pudlík) – Nicholas McElen
Angelica - Pěkné zvířátko, ale fotečka sama o sobě v sobě nemá nic navíc, co by mě zaujalo. 2 body
Jostein - Fotka psa je super. Opravdu je krásná, jen mně kazí dojem ten rámeček. On mi k tomu nesedí a trochu ruší. Ovšem, kdyby to bylo bez rámečku, byla by to pro mě hodně povedená fotka. 5 bodů
Esperanza - Ten růžovoučký jazyk tam je jako krásný kontrast k šedavému pejskovi. Moc pěkné. 1 bod
Lilien Tak a teď začíná série, u které jsem váhala. Nakonec u mě zabodoval pudlík, a to především, že je fotografie upravená. Teď nemám na mysli rámeček, ten je jen něco navíc. Myslím především to, že zde vím, na co se soustředit, tedy na pejska. Ač musím podotknout, že ta bota, nebo co to je, fotku trošku ruší, je tam tak trochu zamaskovaná a tak jsem si jí všimla až později. Tento nedostatek kompenzuje samotný pejsek s vyplazeným jazykem. Pěkné! 6 bodů
Lili - Líbí se mi, že tato fotka jako jediná je ozdobena i rámečkem, který se k fotce, dle mého názoru, velmi hodí. 7 bodů

7. místo (19 bodů): 9. Xyphiusovy špíčky – Safira Jane Bardotová
Angelica - Máte to teda pořádně vypasené zvířátko :-D 2 body         
Jostein - Hlodavci jsou bezva, to každopádně. Ale u téhle fotky mi trochu vadí rozložení fotky. Kdyby potkan byl trochu níž, bylo by to lepší. Takhle se trochu ztrácí jeho čumák. A taky sedící postava vedle mi to tam trochu ruší. Jinak špíčky má krásné, dobře krmený, super. 2 body
Esperanza - Hlodavec mě taky zaujal. Ty jeho špíčky jsou fakt zajímavé, má je tak rovnoměrně poskládané. Je to takové nevšední, vidět hlodavce na zadních. 4 body
Lilien 2 body - Mezi posledními fotkami jsem se rozhodovala docela dlouho. Ale nakonec u mě zvítězilo, že jsem se u téhle mohla zasmát. Měla něco, co mě prostě zaujalo. Opět bych zde vytkla kus člověka, ale musím vyzdvihnout ty „buchty“ na bříšku! To nejsou špíčky, to jsou svaly!
Lili - Velmi se mi líbí tento domácí mazlíček, je vidět, že s nějakým tím gramem navíc si nedělá problémy, a to je mi sympatické:) 9 bodů

8. místo (18 bodů): 8. Xyphius z Hůrky – Safira Jane Bardotová
Angelica - Se to na mě dívá, proč? 3 body     
Jostein - Ten potkánek má super kukuč. Chválím za dobře zachycení kukuče. Fotka je pěkná, není mázlá. Hlodavci jsou moc krásná zvířata. Díky. 7 bodů
Esperanza - Tahle se mi líbí, protože hlodavec vypadá, jestli přemýšlí, zda skočit dolů nebo ne, anebo taky, co se stane, jestli mu to uklouzne. Oceňuju to koukání zvířátka do objektivu. 2 body
Lilien3 body - Zde se mi líbí úhel zachycení zvířátka. Vypadá to, jako by se do objektivu spíše omylem nachomýtl, a to dodává té fotce takový úsměvný ráz. K ostrosti snímku nemám co dodat. Chválim i nepřeplácanost, jelikož tu zrovna nemusím, jsem ráda, že je tu takový to jednoduchý snímeček, který mě i pobavil, jelikož na tyhle zvířátka se nedá mračit.
Lili – Ano, opět je zde Xyphius a myslím, že mu to sluší, navíc díky úhlu focení jako by „zeštíhlel“. 4 body

9. místo (16 bodů): 2. Lovící čičina – Vicky Charmant
Angelica - krásná kočka, ale obrázek toho moc neříká, příště třeba ne tak blízko. 4 body
Jostein - Taky moc pěkná kočka. Líbí se mi, jak je zachyceno její soustředění. Vypadá to, jako by koukala na myš. Jen je pro mě trochu líto, že je zachycena na tom šedém, trochu se mi tam ztrácí. 6 bodů
Esperanza - Vždycky mě fascinuje, že kočky při tom lovu vypadají 100% soustředěné.
3 body
Lilien –  Ač jsem tuhle kočičku zamýšlela výše, nakonec skončila dole, což mě trochu mrzí, jelikož je to opravdu krásná kočka, ale bohužel jsem nenašla nic jiného, co by mě zaujalo natolik, aby se fotka prostě probojovala výše. Mohla by být ostřejší, ale to bych prominula, spíše je to taková fotka, kde nevidím žádnou zvláštnost, proto je tak nízko, ale kočka je to pěkná! 1 bod
Lili - Líbí se mi kočky, které jen nepolehávají na gauči, ale i prospívají svému okolí lovem myší. 2 body

b) Divoká magická zvířena

1. místo (29 bodů): 3. Naval oříšek, nebo já vyvalím bambitku! - Elizabeth Gibsonová
Angelica - Veverka je prostě bezkonkurenční, krásně trčí na tom plotě. 6 bodů
Jostein - Veverka je krásné zvíře. Jen tedy doufám, že to je veverka :D Každopádně zachytit volně žijící zvíře je těžké. U této fotky se mi hlavně líbí barvy. Ty listy v pozadí jsou krásné a ladí ke zvířátku. 5 bodů
Esperanza - Veverka na plotě si mě zcela získala! Parádní, že se to podařilo zachytit. 6 bodů
Lilien6 bodů - Tak tahle fotka mě dostala jak pojmenováním, tak barevností, ale především veverkou. Málo komu se povede zachytit takto zblízka veverku, i když neříkám, že je to nemožné. +směje se+ Ta fotka mě opravdu ohromila a proto musela jít dopředu, a hned je z toho první místo.
Lili - Líbí se mi to kouzlo okamžiku, které tato fotka zachycuje:)) 6 bodů

 2. místo (20 bodů): 1. I believe I can fly (Levitující pudlík) – Nicholas McElen
Angelica - Pěkný nápad, hezky levituje. 3 body          
Jostein - Je to pěkná fotka, jen přiznávám, že mi nesedí ten rámeček nebo ztmavení okrajů. Tak myslím, že kdyby ta fotka byla barevná, byla by lepší. Ale je to jen můj názor. 4 body
Esperanza - Šikovný pudlík, jak umí takhle levitovat a ještě k tomu proskakovat pneumatikou. To se jen tak nevidí. 3 body
Lilien – Pudlík chvíli bojoval s veverkou, ale prostě někdy musí vyhrát malé stvoření! Zde mi ani nevadí člověk v pozadí, jelikož mi to do té fotky prostě přijde vhodné, a hlavně, není ho tam od pasu dolů! A nevadí mi i proto, že mě hned na první pohled upoutají psí oči a vyplazený jazyk, musím se tomu smát, ten pejsek vypadá úžasně! 5 bodů 
Lili - Opět je zde správně zmáčknutá spoušť, a jakoby nás skákající zvíře vtahovalo do fotky. 5 bodů

3. místo (18 bodů): 5. Rozzuřený hafoň - Vicky Charmant
Angelica - To na mě kouknout po ránu, tak to se mnou asi sekne :-D 4 body 
Jostein - Tady se autorce nebo autorovi moc omlouvám za jeden bodík. Ale nějak se mi ta fotka nelíbí. Prostě pocitově. Psy mám ráda, jako ostatně každé zvíře, ale tahle fotka… To zachycení… Nevím, je to na mě takové smutné, pochmurné. A fotečka mi přijde trochu zrnitá. Psík ale moc pěkný. 1 bod
Esperanza - Jo tenhle typ pejska, co narazil do stěny, se mi nikdy nelíbil, právě kvůli jeho kukuči. Ale tady má fakt parádní výraz. 5 bodů
Lilien4 body - Tak opět nadešlo váhání, zde mě totiž zprvu hodně mrzela kvalita fotky, ale sama vím, jak je to s některými přístroji ošemetný a hlavně, po chvilce pozorování mi ta zrnitost přišla až zapadající do té fotografie. A líbí se mi i rozpoložení fotky.
Lili - Sice mi nepřijde, že je zde hafoň nějak rozzuřený, ale líbí se mi, že se v této soutěži nezapomnělo ani na hafoně:) 4 body

4. místo (16 bodů): 6. Schůzka – Sophia Glis Glisová
Angelica - Třeba si pokecali :) 1 bod
Jostein - Tahle fotka je v této kategorii u mě nej. Mám ráda makro. Mám ráda mravence. Ale hlavně tam na mě dobře působí ta sklenička. Je sice pravda, že mi mravenec napravo přijde trochu máznutý, ale vím, jak je těžké fotit něco tak prťavého. Prostě ta fotka je super. 6 bodů
Esperanza - Tak tohle je rozkošné! Že se fakt sejdou takhle na skleničce. Parádní momentka.
4 body
Lilien 2 body - Zajímavá fotografie, dobrý nápad vyfotit mravence „na schůzce“, ale něco mi tam tak trochu chybí, asi nějaký ten šmrnc, který by mě na první pohled praštil do očí, a já si řekla, že je to něco unikátního, nicméně, ten nápad se mi líbí.
Lili - Fotka se mi líbí, jen si říkám, chudáci mravenci, kdyby tak zjistili, že je někdo chytil při činu:) 3 body

5. místo (14 bodů): 4. Noční posel - Andrew Uroboros
Angelica - Fujky, toho se bojím, radši to nebudu pokoušet a dám to na jednu z vrchních příček :-D 5 bodů   
Jostein - Krásná můra. Jen je trochu škoda, že má „useknuté“ křidélko. A taky mě tam ruší ta kapka vody. Ale krásné zachycení můry, opravdu. 3 body
Esperanza - Můra je můra, ty já moc nemusím. Ale vypadá dobře rozpláclá na tom skle.
1 bod
Lilien3 body - Noční posel zachycen ve dne, proč ne. Myslím, že je to pěkná fotka, působí na mě zvláštním dojmem, jako bych se teď měla podívat někam jinam, a ta můra by na mě pořád zírala. Proto doufám, že nosí jen dobré poselství!
Lili - Jak je vidět, na okno neklepou jen sovy, ale i můry, či co to je:) 2 body

6. místo (8 bodů): 2. Mravenci v kredenci – Sophia Glis Glisová
Angelica - Zajímavý nápad, proč jich tam ale není například více? 2 body
Jostein - No prostě mravenci. Ale musím říct, že ta poslední mravenčí fotka je hezčí. Škoda, že ti mravenci jsou tak od sebe. A mám takový pocit, že jeden mravenec zůstal pod sklenicí, bobek. 2 body
Esperanza - Tady už je ta mini sešlost poněkud rozchozená, ale taky to vypadá zajímavě, jak míří každý jinam. 2 body
Lilien –  Tady je mé hodnocení podobné, jako u předchozí fotografie. Očividně od stejného autora. +usměje se+ Pěkný nápad, jen by to chtělo něčím oživit. 1 bod
Lili - Jistě nejspíš i tato fotka má nějaké své kouzlo, avšak musím se omluvit, doteď mi ho nejspíš ukrývají škrkny:) 1 bod


Tak to je zatím vše a doufám, že do 2. a 3. kola se vás zapojí ještě víc! Fotografie na téma Úsměv očekáváme v redakci do neděle 8. dubna, 3. kolo s tématem Kouzelnické Velikonoce končí v neděli 15. dubna.
Sophia Glis Glisová

1 komentář:

Vicky řekl(a)...

Mravenci jsou stejně nejlepší. :-)