sobota 15. ledna 2011

Dvojí identita

Každý z nás, kdo obývá prostory bradavického hradu, má dvojí identitu. Jednou identitou se prokazujeme v zemi kouzel, kde je všechno možné, a tou druhou se prokazujeme ve světě mudlů. Někteří z nás mají ideální a velmi propracované krytí mezi mudly, takže se mezi nimi mohou pohybovat bez jakékoliv známky ohrožení prozrazení či odhalení skutečné kouzelnické identity.
Ale co se stane, když to všechno přeroste přes hlavu a oba světy se začnou propojovat?

Nebudeme si uvědomovat, že tady bychom se měli chovat takhle a támhle zase takhle. Můžeme tak dělat chyby, díky kterým nás někteří mudlové mohou odhalit, nebo si o nás budou myslet, že jsme šílení. Začneme používat jazyk, názvy a terminologii, která je typická pro svět kouzelníků, budeme se podepisovat špatným jménem či začneme kouzlit před mudly.
Takovéto zkraty jsou velmi nebezpečné, a proto je dobré, si na chvilku odpočinou a dát vše do pořádku.

Například já v prostorách hradu trávím poslední dobou hodně času, a proto se není čemu divit, že když se dostanu mezi mudly, jsem mírně zmatená a chvilku mi trvá, než se aklimatizuju. Proto není divu, že se občas trošku zamotám jako například v mudlovské práci.


A jak jste na tom vy? Toto mě opravdu zajímalo a tak jsem se několika osob zeptala na dvě otázky. A to: „Stalo se vám někdy, že se vám prolnul svět kouzelníků a mudlů? A jaké to mělo následky?“ (například podepisováni se kouzelnickým jménem atd.)

Esperanza Milagrosa
Nic podobného se mi nestává, daří se mi maskovat svou identitu u mudlů, takže nejsou žádné přeřeky či přepisy :-)

Kristie Smithová
Jednou se mi stal přesně takový případ, jako jste uvedla v příkladu. U mudlů jsem psala test ze španělštiny a místo svého krycího jména jsem se podepsala jako: "Smithová Kris". Naštěstí jsem si toho hned všimla, a zabělítkovala to, ale nevím, jak by to dopadlo, kdybych si ničeho nevšimla.

Brianag Mac Coileáin
Tohle se mi ještě nikdy nestalo, ale stává se mi, že  když píšu jméno na sešit, tak začnu psát Bria a potom jakoby se mi rozsvítilo a já na to jenom zděšeně dívala, potom jsem začala říkat ,,ne a ne!" Jako bych byla někde tady a psala něco. Ale oslovuji se Brian, líbí se mi to, chtěla bych se tak doopravdy jmenovat :) Kéž by, ale...
Následky to měla takové ,,Bože, jsem pitomá! Co jsem to tam napsala! To není moje jméno..."

Elizabeth Lextrová
No, občas se na test podepíšu svým kouzelnickým jménem, ale naštěstí mám magické pero, takže to můžu přepsat :D

Matthew Whitecrow
To se mi zatím nestalo :) Snažím se tyto dva světy od sebe držet odděleně. Mnohem častěji se mi stává, že něco z mudlovského světa proniká do toho kouzelnického. Tomu se ale asi dá jen stěží vyhnout, vzhledem k tomu, že většina z nás tráví s mudly převážnou část svého času.

Emma Smithová
Stalo se mi to a bylo to... nevim... no příjemné. Znám mnoho lidí, co to tak dělají, že se tak podepisujou a je to velice hezké a někdy i zajímavé.

Jane MoorenVětšinou se mi nic takového nestává. Zvládám udržovat rozdíly mezi světem kouzelníků. Tady jsem Moorenová, u nich jiná. Jen se ze zvyku občas podepíšu špatně pod obrázek, protože na Hog maluji častěji než pro mudly. Jelikož jsem si ale jistá, že by to učitelka výtvarky nepochopila, radši to hned vygumuji a přepíši. Jinak nemám problémy žádné.

Všem děkuji za rozhovor a přeju příjemný zbytek školního roku. :-)

Selena Enail Smithová






















3 komentáře:

Nimrandir elénére řekl(a)...

Taky mam tendence se tak mnohdy podepisovat :-)
A nebo použít slova, kdy pak na mě mudlové koukají jako na zjevení cože to vlastně mluvím :)

Anseiola řekl(a)...

Mne už i spolužáci znají jako Ansí. Akorát problém byl, když jsem psala do práce z mailu Ansí a ne z toho, ze kterého bych měla. :D
Nime: To musí být sranda, nějakou takovou opravenou písemku bych chtěla vidět. :) Slovní komentář: To je vytuněný! :)

Paul řekl(a)...

Si z toho spíš dělám srandu a schválně se ptám , jestli se mám podepsat Hog jménem a když se mě někdo zeptá na vysvědčení, řeknu dvě "véčka". :)