pondělí 31. ledna 2011

Co na to ostatní studenti?

Komentář a anketa Samanthy Ulvenové / Včera na slavnosti jsem nebyla. Možná bohužel, možná bohudík, kdoví… Ale jakmile jsem dnes ráno vešla do kolejní místnosti, hned jsem věděla, co se děje. Řeší se to všude, jak v kolejce, tak ve Velké síni, tak na pozemcích radu.
Samozřejmě mluvím o stržení bodů zmijozelské studentce Wenai Lafayette, která se měla stát Snaživcem roku, ale z důvodů, řečených panem ředitelem, se jím nestala.


Podrobnosti nikdo pořádně ještě neví a všichni čekají na vyjádření pana ředitele. Já jsem se tedy alespoň vydala po hradě a ptala se jeho obyvatel, co si o této další aféře myslí oni.

Moje otázka zněla jasně a srozumitelně: „Co říkáš na včerejší slavnost a na kauzu s Wenai?“


A jak mi kdo odpověděl, to si můžete zde přečíst sami.


Adretea Lyria
Ahoj :) bohužel, zrovna v tom okamžiku jsem lámala svůj rekord na letové ploše, takže jsem to osobně neviděla. Vím jen to, co se píše ve Věštci a co mi řekly holky. Ale myslím, že by vedení nepodniklo tak radikální krok, kdyby neměli pádný důvod. Možná se W někde prořekla, co my víme :)

Adanedhel Bloom
Včera jsem sice na hradě v době slavnosti byla, ale měla jsem horečku a v době vyhlašování Snaživce jsem spala, takže přesně nevím, jak to vypadalo... Každopádně Wenai říká, že nepodváděla, a já jí věřím. O opaku by mě musely přesvědčit nějaké důkazy, nevím ale, jestli se k nám vůbec někdy dostanou.

Bilkis Blight
Abych řekla pravdu, je mi celá tahle věc líto. Myslím, že se ta situace dala veřejnosti oznámit jinak, třeba na úvodce. A hlavně, myslím, že by si lidé zasloužili vysvětlení, jak se na to přišlo, jaké kroky byly podniknuty a jaké důkazy byly zjištěny. Ta hádka byla nechutná a ačkoliv věřím, že lidé volali po vysvětlení oprávněně, a byla jsem mezi nimi i já, zkazilo to celou slavnost, na kterou se většina z nás těšila dlouho dopředu! Kdybych měla vyjádřit svoje osobní pocity, řekla bych, že jsem znechucená a ochromená. Řekla bych ti víc, ale ani se mi nechce a ani by to nebylo k veřejnému publikování...

Nicholas McElen
Na závěrečnou slavnost jsem se zprvu netěšil - nemám rád oslavy. Avšak pak jsem našel něco, na co se těšit můžu, a to na "oficiální" prohlášení o splnění OVCÍ a s tím spojený magík "OVCE" a "Den s velkým D" za získání řádu. Slavnost probíhala příjemnou a uvolněnou atmosférou do doby, než přišlo oznámení o Wenai...
Myslím si a můj názor je takový, že pokud si Wenai nahrabala body sama a ve vší čestností, titul Snaživec roku (nebo jak se to jmenuje) by měl náležet právě jí. Avšak pokud studentům nepředložené důkazy neřeknou, že Wenai podváděla, je to v pořádku - ale názor, že to mohlo být soukromě, si nemohu odpustit. Otázka je, zda-li mají vůbec jiné osoby - než ty, kterých se to týká - právo znát fakta a důkazy...
Taky si nemůžu odpustit fakt, že mi tato závěrečná slavnost připomněla jednu takovou dávnou, kdy měl Zmijozel vyhrát školní pohár. Ale přišlo se na to, že nějak podváděl, tak pohár vyhrála jiná kolej (tuším snad Nebelvír?) s ROZDÍLEM JEDNOHO BODU ;) 

Kristie Smithová
Celé mi to přijde jako křivé obvinění. Wenai se prostě snažila sama, to bezpochyby. Ale příjde mi to hnusné, jako vítězku vyhlásit Jane, když to pan ředitel nemá jak dokázat. To má jako důkaz to, že se Wenai přihlásila z jiného IP? No, řekni, kdo to z nás neudělal?

Larrie Larstonová
Ahojky Sam! :) Nu, celé to vnímám jako trošku nešťastnou událost. Nepochybuji o tom, že pan ředitel měl pádné důvody pro svoje činy a rozhodně jeho rozhodnutí nijak nezpochybňuji, ale forma, jakou to podal bez jakéhokoliv bližšího vysvětlení, byla velice nešťastná. Proto souhlasím plně i s těmi, kteří se pobuřují, protože styl, jakým bylo prohlášení podáno, bez jakéhokoliv důkazu a většího vysvětlení a s odmítavým postojem, když se jich dožadoval celý hrad, byl nepřijatelný. Pokud pan ředitel neměl prokazatelné důkazy, platí presumpce neviny. Pokud je měl, bylo nasnadě zveřejnit je aspoň v užším kruhu profesorů nebo lépe ještě kolejních ředitelů. Pokud by oni čtyři důvody potvrdili jako prokazatelné a stáli by za p. ředitelem, bylo by to o něčem jiném.
Takto ale, bez jakýchkoliv důkazů, to lehce působí jako "dostal jsem ji od někoho napráskánou, to jako důvod stačí". Nevěřím v žádném případě, že to tak je, ale nevím, jestli si pan ředitel uvědomil, že takto to zkrátka bude působit, pokud se k tomu problému bude stavět tímto stylem.
Navíc je mi upřímně líto, co to udělalo s celou Slavností. Věřím, že Nebelvírští si ceny za své úspěchy v letošním roce dovedou užít i tak, ale je mi líto, za jakých podmínek je museli včera večer přijímat. Kdyby na jejich místě byla moje kolej, bude mě to hodně mrzet, takže s Nebelvírem můžu jen soucítit. I když věřím, že pokud si to nebudou chtít nechat zkazit a znechutit, nedopustí to. :))

Larrie se mě poté ptala na můj osobní názor, proto ho zde přikládám a k tomu ještě odpoveď opět od Larrie:

Samantha
Ahoj Larrie :-) Já včera na slavnosti nebyla, takže nemůžu pořádně posoudit, jak to vypadalo přímo tam. Ale o to bylo moje překvapení, ve špatném slova smyslu, horší a větší dneska ráno.
Já bych chtěla hlavně vidět důkazy. Snad žijeme v moderní společnosti, kde platí, že dokud nebyl někdo odsouzen, tak je nevinný. A podle mě nikdo nemůže být odsouzen bez důkazů.
Bez podání vysvětlení a důkazů považuji Wenai za nevinnou a neprávem obviněnou.
Někde jsem zaslechla, že důkaz je, že se přihlašovala i z jiné IP, ale kdo se nepřihlašuje? Já sama se přihlašuji z domu, z mého noťasu, od přítele, ze školy, z kolejí a kdoví odkud ještě. Takže tohle podle mě neplatí.
Až uvidím nějaký platný důkaz a mluví se, že jich je spousty, tak pak tomu uvěřím.
Zatím je mi to velice líto a jsem smutná, jak to muselo dopadnout a jak to na škole nyní vypadá...
Už v září to tady vypadalo všelijak, doteď se to jakžtakž zlepšilo a nyní zas tohle...
Hog by snad mělo být o zábavě a odreagování...
No nevím, ale celkově to nebudí moc dobrý dojem a určitě to škole jenom škodí...a pan ředitel, ať k tomu má jakékoliv důkazy, měl zabrousit do lepších vyjadřovacích schopností...

Larrie
Ano, úplně přesně souhlasím. :)) V tuhle chvíli je to totiž slovo proti slovu. I když slovo studentky proti slovu ředitele. Nicméně jak říkáš - nebyla prokázaná jako vinna. Já vím jen, že se to řešilo ještě ve sborovně, hradní tamtamy ale bubnovaly, že ani tam pan ředitel nebyl ochoten podat jakékoliv důkazy.
Jak říkám - mám v našeho ředitele plnou důvěru. Do jisté míry ho znám i jako člověka a nemyslím si, že je z těch, kteří by měli potřebu se prostřednictvím tohoto na někom mstít, to jistě ne. Pravdou ale je, že nepředložil důkazy, a tímto zůstává Wenai nevinná.
O to hůř, že o jejím "odsouzení" nevěděla dle svého výstupu na slavnosti její kolejní ředitelka. To by mě osobně na jejím místě vyloženě rozzuřilo.

Můj názor jste si už mohli přečíst výše, a také názory dalších studentů. Tak teď nám zbývá jen čekat, jak se k nastalé situaci vyjádří a postaví sám pan ředitel...

Pro Trimela rozčarovaná Samantha

Poznámka šéfredaktorky: Chvíli jsem s uveřejněním váhala, protože tento článek může takříkajíc přilít oleje do ohně... ale myslím, že se všichni účastníci ankety snažili vyjádřit své názory, byť mnohdy hodně kritické, slušně a bez vyložených urážek. A hlavně - jsem přesvědčená, že všem jde o dobro a budoucnost naší školy. Také si myslím, že zvolený způsob řešení situace byl nešťastný. I když byl pan ředitel možná přesvědčen, že to jinak udělat nemohl, snad se podruhé v takových případech s ostatními profesory nebo aspoň kolejními řediteli poradí dříve, než nějakou podobně zásadní věc veřejně vyhlásí...
Sophia Glis Glisová

Žádné komentáře: