úterý 9. listopadu 2010

Dvě básničky se jmény a emocemi

Jméno autorky máte opět zašifrováno - v první básničce:)

1. Básnička se jménem
Cokoliv co kdy složím
Hrozně ráda pak předložím
A ve Velké síni ráda přednesu
Rázně a hrdě odprezentuju
Leckdy mě vůbec nic nenapadá
Opakovaně hledám slova vhodná
To pro mé veršování podstoupím
Takže mozkové závity pořádně potrápím
Emotivní zážitky raději vynechám
Vždyť do básničky patří smích a elán
O tom ale až někdy jindy povyprávím
Nikdo o emoce dnes nemá zájem
Exkluzivní verše teď skládám
Málem se z toho už neovládám
Oroduji za své snažení
Trochu mi zkroťte mé básnění
I já potřebuji mít klid a ticho
Od skládání básničky na jméno
Na konec poslední věta, už mě další verš nečeká!

2. Básnička na oslavu bylinkářství a pana profesora
Bylinkářství, toť vznešená je věda,
vzdělává nás oboru znalý profesor.
O tomto odvětví vždy jsem všechno vědět chtěla,
a proto George McBrave je nejlepší lektor.

Květiny, rostliny, stromy a byliny,
To vše rozeznat nás učí.
Někteří máme ve znalostech trhliny,
Proto úkoly nás pan profesor školí.

Odborná ukázka nás všechny baví,
Přísadu do nápoje lásky, každou z nás zajímá.
Ve skleníku spousta různých odrůd se krčí,
Některá nás z toho občas hrůza jímá.

A proto pěstujme bylinky co tělo léčí,
Sledujme profesora pečlivě,
To on nás všemu naučí,
Jen on to zná vše důkladně.

Žádné komentáře: