úterý 3. srpna 2010

Jak vzniklo moje jméno? Mintaka Orionis

Mudlovská verze
Živě si to pamatuji. Bylo září, poslední den registrace a Filius mě při obědě (ano, tak se na mě musí) přesvědčil, abych se také zaregistrovala na Hog jako student. S tím vyvstal i problém jména - a akutní, neboť registrace pomalu končila.

Pamatuji si, jak jsme seděli společně u počítače a probírali v latinském slovníku nejrůznější možnosti. Ale žádná nezněla dost dobře, všechny možnosti se nám jevily jako mdlé a nudné. Pak mi Filius sdělil, že Bete má jméno podle hvězdy v souhvězdí Orion. Takže jsme se vydali tímto směrem a našli! Tedy ehm… Filius našel. Zalíbila se mi Mintaka, nejseverněji a nejvýchodněji umístěná hvězda Orionova pásu. A se svým jménem jsem spokojená dodnes, i když Filius na mě zkoušel i nejrůznější domácké tvary a patvary jména jako např. Mindráka a podobně. No a příjmení Orionis bylo samozřejmě jasné, to jsem musela mít stejné jako starší sourozenci.
Nejčastěji mě zde na hradě oslovují lidé Minti nebo Mintako, ale zažila jsem i oslovení Minty, které se musím přiznat, že mi moc nezní. Na druhou stranu mi ani nijak výrazně (tedy tak, abych s tím něco začala dělat) nevadí.

Kouzelnická verze
Proč mi dala matka jméno Mintaka, to netuším, zřejmě se jí zalíbilo v kouzelnickém kalendáři. V rodině se tak ale přede mnou nikdo nejmenoval, to si jsem jistá. Příjmení Orionis mám po matce Běhlici, po otci bych příjmení vskutku nechtěla. No uznejte sami, že Mintaka Testisová zní příšerně, takže ještě jednou děkuji matce za dobrý vkus a schopnost prosadit si svoje! I když musím uznat, že s dalšími potomky už matce očividně docházely nápady... O tom svědčí jména Ratana a Katana, tak se jmenují mé mladší sestry.

Mám spoustu sourozenců, ale všichni máme společnou pouze matku. V době našeho narození se má drahá matka dlouhodobě zabývala projektem - Vliv kvalitní matky na potomstvo bez ohledu na kvalitu otce. Možná právě kvůli této její deformaci z povolání nemám se svými sourozenci společné otce. Já sama jsem byla vychována svými staršími sourozenci, matka na nás neměla příliš mnoho času (musela shánět další dobrovolníky do svého výzkumného projektu) a otec s námi nikdy nežil. Přes tyto okolnosti musím konstatovat, že jsem měla skutečně šťastné a bezstarostné dětství. Podle posledního sčítání mám 23 sourozenců (22 sester a 1 bratra), ale ne všechny jsem poznala důkladněji. Velký vliv na mě měli hlavně starší sourozenci - Bete s Filiusem. Ostatních 15 sourozenců znám jen velmi povrchně. Všichni jsme studovali (nebo studujeme) v Bradavicích. Čtyři mé sestry už mají vlastní rodiny.

Žádné komentáře: