sobota 9. února 2013

Jak vzniklo moje jméno: Ines Cross Palantýr

Představuje se nám první odvážlivkyně z nově zařazených žluťásků.
Stejně jako hůlku si žádný čaroděj nevybírá, tak ani jméno si nikdo nevolí sám. I já jsem na sobě zažila tuto zkušenost. Bylo to vlastně trochu jinak. Já jsem do svého jména dozrávala a kéž jednou jsem tím, jak se jmenuji.

Narodila jsem se do normální rodiny. Co je normální a co ne, jsem vlastně nerozeznávala, takže prostě do rodiny. Mám jednu starší sestru, která odjela studovat na kouzelnickou školu na druhý konec země. Jako malé jsme nevěděly, že jsme  jiné než naši rodiče, ale to se mělo zanedlouho změnit.
V době, ve které jsem se začala ptát sama sebe různými otázkami: „Kdo jsem?“ , „Proč žiji?“ a ty otázky plodily další otázky : „Pro koho žiji?“ jsem začala vnímat, že je něco nebo vlastně Někdo, kdo ve mně žije. Někdo čekající na můj příchod s radostnou netrpělivostí. S láskou, kterou mě zaplaví hned, jak otevřu své srdce. V té době jsem začala chápat moje jméno. Můj cíl. Smysl mého života. Jméno Ines pochází od Agnes. Agnes je latinského původu. Je odvozeno od Agnus nebo Agna. Agnus znamená beránek a agna je ovečka. V mudlovském světě mi říkají Anežka.
Beránek Nejvyšší je můj vzor. Nenechte se mýlit. Není to krotký hlupáček. Jeho šlechetné srdce neváhá položit svůj život, abychom Ty i já mohli žít. Sám sebe dá v oběť za mě.  To je první část jména, která zní vážně, ačkoli v sobě skrývá radostnou naději a nezlomnou důvěru.
Jméno Cross je anglického původu. V našem rodě vždy fungovala ústní tradice. Podle té Největší z mých předků, Ten, jenž změnil dějiny, dal tomuto symbolu nový význam. Ze symbolu hanby a ponížení udělal symbol vítězství. Proto od těch dob má můj rod ve znaku kříž jako symbol vítězství.
A nakonec  Palantýr. Původně psáno s „í“. Palantír je kámen fungujcí víceméně jako křišťálová koule. V palantíru je možné vidět vzdálené věci (v prostoru i v čase) nebo lze s jeho pomocí komunikovat s jiným palantírem, a tak se domlouvat na dálku. Sledování nebo komunikace palantírem vyžaduje určité duševní síly, přičemž čím vzdálenější, dávnější nebo detailnější informace se pozorovatel snaží spatřit, tím musí být vynaložené úsilí vyšší. Nebudu se více rozepisovat o velikém dědictví mého rodu. Třeba někdy příště. Já jsem se stala dědičkou Palantýru a pro toto privilegium nosím toto jméno. Je přede mnou dlouhá cesta protože toto dědictví je nejenom darem, ale také zodpovědností a výzvou a já se budu snažit své poslání co nejlépe naplnit a věřím, že tato škola známá v celém kouzelnickém světě mi v tom pomůže.
Ines

1 komentář:

Letitia řekl(a)...

Teším sa z novžch posíl Mrzimoru.
Slečna Ines pôsobí ako veľmi sympatická mladá dáma. Rada by som vás spoznala bližšie.
Nech sa vám darí v štúdiu i (predovšetkým) v živote.

Letitia te Tiba.