pondělí 21. ledna 2013

OVCE a... Piper Jarwealth

Pátek 18. 1., den, kdy většina studentů začala teprve rozvinovat své pergameny se zadáním esejí. Tak tomu ale nebylo u žluté studentky Piper Jarwealth. Tu totiž ten den čekala zkouška mnohem obtížnější, Piper skládala své OVCE z kouzelnických počtů se zaměřením na trojúhelníky.

Piper je letošním školním rokem vůbec jediná žlutá, která se do této náročné zkoušky pustila. Ywa od Roztodivných, druhá žlutá sedmačka, totiž zkoušku opětovně odložila. Ještě před Piper ten den ústní část zkoušky ze stejného předmětu skládala Narcissa Teacherová.

Zkouška Piper oficiálně začínala úderem osmé hodiny večerní, ale ona sama se už trápila o trochu dříve, když si připravovala dva příklady, které jí zadal její zkoušející profesor Orionis. Komisi pak ještě tvořily obě profesorky Orionis a nejnovější tvář profesorského sboru – slečna Meridith Jade Hogan.
Ačkoli Piper obdržela za písemnou část vynikající, vyhráno ještě zdaleka neměla, a to i přes podporu nás žlutých. Kromě mě se přišla podívat také Esperanza Luisana Morgan. Příklad s hůlkou opřenou o stěnu ji pořádně pozlobil, ale po nákresu, který jí poskytnul profesor Orionis už šlo vše hladce. Se žádnou z doplňujících otázek neměla Piper nejmenší problém.
Ve Velké síni pak už komise jen konstatovala, že Piper u OVCí prospěla se třemi vynikajícími. Na šťastnou žlutou se vyřítila záplava gratulujících.
Pro Piper ale OVCový maraton ještě úplně nekončí. Ještě jí čeká jedna příjemná část – převzetí Mrzimorské dřevěné ovečky, kterými kolej své aktivní absolventy odměňuje na konci školního roku.

A jak své zkoušky a svou budoucnost vidí sama Piper? Takto se vyjádřila exkluzivně pro Žlutý Trimeles:
"Nejprve musím říci, že jsem opravdu ráda, že je mám již za sebou. Opravdu jsem je už na počtvrté odkládat nechtěla :) OVCE jsem vlastně nijak neprožívala, protože u mudlů jsou důležitější starosti. Písemná část se mi nakonec psala hodně dobře, šlo to rychle a ani ve snu mě nenapadlo, že se rozepíšu na sedm stran s pouhou třetinou toho, co jsem napsat chtěla. Mnohem horší pak bylo přenášení textu do připraveného okna pro OVCE, to bylo vážně hodně nepříjemné a o nervy! Nikdy by mě nenapadlo, že zrovna toto zabere pomalu půl dne. To bylo vskutku katastrofální!
Na ústní část jsem se pak připravovala jen půl hodiny předem, prolistovala si výklady a úkoly ze všech ročníků a to bylo vše :) Bohužel jsem hrozný zmatkař a stresař, a i když jsem to nečekala, dostavily se tyto vlastnosti i u ústní zkoušky, respektive na začátku. Špatně jsem pochopila první příklad a počítala jsem tak něco složitějšího, než jsem měla. Komise mi to však řekla až na konci mého počítání :D Nakonec mi svitlo, pochopila jsem, co chtěl básník říci a bylo to jasné jako facka. Tak nějak jsem čekala něco těžšího a složitějšího - a ono ne :) Naštěstí od té doby již jelo vše jako po másle ;) Komise byla příjemná a bylo hezké vidět celý klan Orionisů takto pohromadě. Trochu mě překvapila otázka k části cogito, kde se pan Filius ptal na medián, protože pokud mi dobře slouží paměť, ani v jednom ročníku kouzelných počtů jsme tuto oblast neprobírali. Problém odpovědět jsem však neměla :)
Svým způsobem byla ústní část i trochu zábavná. Na jednu stranu díky dámské části komise a na druhou stranu i trochu tím, jak to bylo bráno ledově vážně, a tak nějak úředně. Pomalu jste si mohli připadat, že sedíte někde na opravdu důležité mudlzkoušce. Pro mě mimojiné byly OVCE i trochu nostalgické vzpomínání na mudlstudium o řadu let zpátky.

Nyní mě čeká rozšiřující studium, které si hodlám užít rozhodně několik let. Mé studentské možnosti ještě zdaleka nejsou vyčerpány, např. ve famfrpálu bych ráda získala mistra na všech čtyřech postech. Někdy v budoucnu možná i ta fialová, ale to záleží na tom, zda by mi bylo povoleno učit to, co bych zrovna učit chtěla ;)"

Ještě jednou obrovská gratulace, Piper!
                                                                                                       Vicky Charmant

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

myslím, že medián se vyskytoval v hned v prvním roce počtů

Anonymní řekl(a)...

pravda, úplně na konci tam je zmínka...+vůbec si na ten výklad nepamatuje, asi byla nemocná O:-)+