pondělí 4. června 2012

Jarní fotosoutěž ŽT: 5. kolo - Poezie oka (vyhodnocení)


Nejzajímavější na tomto tématu bylo asi to, že se nám mezi soutěžními snímky  ani jednou neobjevilo normální lidské oko:) zato zde  máme oka vlčí, koňská, paví a dokonce sedmikrásčí. Nezbývá než litovat, že nikoho nenapadlo vyfotit poetická mastná oka na polévce:)


No a jak dopadlo hlasování, do kterého se zapojilo 42 čtenářů? Musím skromně oznámit, že
v anketě nejvíce hlasů získala fotografie s názvem Básníkovo oko, kterou do soutěže poslala nějaká Sophia Glis Glisová. Tak konečně aspoň jednou byl můj umělecký záměr pochopen:) Děkuju! Dělené druhé místo patří snímkům Hlava opeřence a Sedmikráska: paví oko, ale netradičně nikoli to na ocásku, nám ukázala Vea Sophie Williams, "mrknutí" sedmikrásky si všimla Ciline Flameová. Další pořadí najdete v přehledné tabulce:


Jak to viděla porota, která byla samozřejmě jako vždy zcela nestranná a nezávislá, jména autorů neznajíc a tudíž nikomu nenadržujíc?

Velmi těsným rozdílem obsadila 1. místo stejná fotka jako v anketě, Básníkovo oko.  Věřte, že mi o odměnu nejde, takže tentokrát může kolejní kumbál ušetřit, případná pochvala od spoluorganizátorky Jostýnky mi bude úplně stačit:) Hned za okem básníkovým o jediný bod zaostaly oči Vlka od Ciline  Flameové – byť maličko neostré, na porotkyně zapůsobila odvaha autorky pohlédnout šelmě přímo do očí! Gratulujeme!

Jak se nám po 5. kole  změnilo průběžné pořadí? Stručně řečeno – zůstalo v podstatě úplně stejné. Celkově vede Vea Sophie Williams před Elizabeth Gibsonovou, o kousek zaostávají na 3. a 4. místě Sophia a Ciline. Více autorů se nám poslední dobou nezapojilo, ale ještě pořád je čas to napravit! Nejen že se můžete pochlubit povedenými fotkami, ale úplně každý se na závěr může těšit aspoň na nějakou tu maličkost:) No a pro vítěze to bude něco většího!


Do neděle 10. 6. můžete poslat do redakce Trimela obrázky do 6. kola Jarní fotosoutěže, a to na téma Drobnohled (makro), případně Čokoláda. Zúčastnit se mohou kouzlofotografové každého věku i barvy! Podrobnosti najdete zde: http://trimeles.blogspot.cz/2012/05/vybrali-jste-tema-pro-6-kolo-jarni.html
Rovněž uvítáme vaše nápady na téma pro závěrečné 7. kolo – opět proběhne hlasování o nejzajímavější námět.

Vaše Sophia Glis Glisová
-----------


A zde již komplet přehled komentářů jednotlivých porotkyň k fotografiím 5. kola. Všem pěti slečnám moc děkuji za ohodnocení!


1. místo (31 bodů) – č. 1. Básníkovo oko / Sophia Glis Glisová 
Býti básníkem je nádherné poslání. Básník má oči, které vidí, čeho si ostatní nevšimnou…

Angelica Arless:   6 bodů - Přijde mi to zajímavé, ale nemůžu přijít na to čím přesně.
Jostein Lauierová:   7 bodů – Tohle je u mě jasný favorit. Spojené vše dohromady vypadá fakt krásně. A ten šátek tomu dává krásnou barvu.
Lilien Emity Meissed:   4 body - Fotka opravdu poeticky pojata. +směje se+ Moc se mi líbí, že očí je tam hned několik a člověk si může vybrat.
Esperanza Milagrosa:   7 bodů - Asi nejvýstižnější fotografie k tématu Poezie oka
Lili Smeaglová:   7 bodů - Fotka je velice nápaditá, líbí se mi to, jak je to barevně pojaté. Na modrém šálu je krásný prsten s modrým očkem:)


2. místo (30 bodů) – č. 6. Vlk / Ciline Flameová

- Oči jsou brána do duše ztrápeného zvířete a nejen to...

Angelica Arless:   7 bodů
Krásná fotka, líbí se mi, jak jste zachytil/a jen oči, nejde pak poznat, jaká emoce přesně se v nich skrývá a musím nad tím dumat.
Jostein Lauierová:   6 bodů – Tenhle vlk mě absolutně dostal. Vlčí oči jsou pro mě prostě nádherné. Je sice škoda, že je to trochu nejasné a neostré, ale prostě si nemohu pomoci. Je to krásné.
Lilien Emity Meissed:   6 bodů - Ach! Mé srdce zaplesalo! Vlčí oči. Fotka mohla být trochu ostřejší, ale mě naprosto uzemnila, protože vlky já můžu. +směje se+ Děkuji za tento snímek!
Esperanza Milagrosa:   6 bodů - Oceňuji přiblížení a detail oka.
Lili Smeaglová:  5 bodů - Je úžasné, že někdo stihl vyfotit oči vlka, který musí být určitě rychlý a neposedný – fotograf má u mě poklonu:)

3. místo (21 bodů) – č. 5. Soulad i nesoulad / Elizabeth Gibsonová
- I koně se mohou dívat zasněně...
Angelica Arless:  4 body - Aby se nekoukal zasněně, sní o tom, že ho ty mouchy nechají na pokoji :-D
Jostein Lauierová:   3 body – Jak už jsem psala, nemám moc v lásce koně, ale je to pěkná fotka, takže ji musím pochválit. Pěkná fotka, ale chudák kůň, ty mouchy!
Lilien Emity Meissed:   3 body - Koňské oko mi vždycky přišlo takové velice uhrančivé. +směje se+ Já ty zvířata vždycky kvůli těm praštěným mouchám litovala!
Esperanza Milagrosa:  5 bodů - Další zdařilé přiblížení oka.
Lili Smeaglová:   6 bodů - Líbí se mi, jak je fotka zaostřená a okamžik, kdy je vyfocená – mouchy u oka, úžasné:)

4. místo (19 bodů) – č. 2. Hlava opeřence / Vea Sophie Williams
- Všimněte si nádherné sametové barvy, kterou se každý páv chlubí. Musíte však uznat, že s tím zobákem vypadá trochu nebezpečně :D
Angelica Arless:   3 body - Tady mi vadí, že se vám to zvířátko až moc leskne, odvádí to pak moji pozornost právě od toho oka.
Jostein Lauierová:   5 bodů – Tady se mi líbí, že to oko krásně z té modré barvy vyniká. Je to krásná fotka
Lilien Emity Meissed:   7 bodů
Na této fotografii mě na první pohled uchvátily barvy. Celé fotografii pak dominuje paví oko. Krásné zvíře, nádherná fotka a první místo u mne.
Esperanza Milagrosa:   3 body - Tady chválím taktéž opravdu zachycení oka páva, zvláště z takové blízkosti, ale očko má chudák prostě malinké a nevýrazné
Lili Smeaglová:  1 bod - Tak nějak mi přijde, že fotka je trochu máznutá, navíc mi tam nesednou barvy té paví hlavy, škoda, že je udělána fotka pouze jako výřez, protože věřím, že kdyby byla celá, dopadla by lépe:)

 5. místo (16 bodů) – č. 7. Zámecký pán / Vea Sophie Williams
- Schválně zkuste spočítat, kolik očí tento páv má…
Angelica Arless:   5 bodů - Dala bych i více, ale musela byste si počkat a zachytit ho s rozvinutými brky :-)
Jostein Lauierová:   1 bod – Tady mě ten jeden bod trochu mrzí. Ale nějak už je to takové ohrané, s tím pávem, že je to jako oko. Moc mě to mrzí. Ale jako fotka je to moc pěkné.  
Lilien Emity Meissed:   5 bodů
Páv je zde zachycen v celé své kráse a to mě těší. Je to nádherné zvíře od hlavy až k patě. Moc pěkné!
Esperanza Milagrosa:   2 body - Velmi povedená fotografie, a těch očí tam :-)
Lili Smeaglová:  3 body - Další páv, ale líbí se mi, je tentokrát celý a je tedy vidět celý jeho ohon posetý desítkami duhových očí.

6. místo (12 bodů) – č. 3. Poetické oko  / Sophia Glis Glisová 
– Oka a poezie z mé knihovničky. Vědomosti i fantazie, sbírka motýlů navrch.

Angelica Arless:   2 body - Zajímavé pojetí, Merlinužel mi na to již zbylo jen toto hodnocení.
Jostein Lauierová:   4 body – Nevím proč, ale tahle fotka je fakt moc zajímavá. Je to pěkné a netradiční pojetí. Líbí se mi to, jj.
Lilien Emity Meissed:   1 bod - Zajímavý nápad, to bezpochyby, akorát mi zde chybí taková pro mě důležitá jiskra. +usměje se+
Esperanza Milagrosa:   1 bod - Velmi zajímavý nápad, ale příroda a poetismus byl holt úspěšnější
Lili Smeaglová:   4 body - Opět zajímavý nápad:) Líbí se mi, že zde není zachyceno obyčejné oko, ale pracovalo se s názvem – „Poezie oka“

7. místo (11 bodů) – č. 4. Sedmikráska / Ciline Flameová
- Nepřipomíná vám otevírající se sedmikráska oko? Mně tedy ano... a nádherné oko.
Angelica Arless:   1 bod - Květina je to krásná a možná i trochu připomíná oko, ale ve srovnání s ostatním ho připomíná nejméně.
Jostein Lauierová:   2 body – Já asi nemám dostatečnou fantazii, ale já tam to oko nevidím. Ale fotka je to prostě krásná.  
Lilien Emity Meissed:   2 body
Zajímavý nápad, to bezpochyby. +usměje se+ Makro mám ráda. Je pěkné, jak opravdu vyniká jen ten květ.
Esperanza Milagrosa:  4 body - Toto oko mne zaujalo svou originalitou.
Lili Smeaglová:   2 body - Ač mi oko nepřipomíná, líbí se mi jako fotka, je dobře zaostřený:)

Žádné komentáře: