neděle 12. září 2010

Příroda nebo Ten, jehož jméno nevyslovujeme?

Jistě jste si toho všichni všimli, v posledních dnech si s námi počasí hraje. Někdo takovému počasí říká aprílové, někdo šprýmovní a někoho už všechna legrace přešla a už jen nadává. Proto jsme se my, ze Žlutého Trimelesa, vydali na Ministerstvo kouzel zjistit, co se to děje.
Když jsem vešla do budovy, vše vypadalo normálně. Ale to jen na první pohled. Hned při pohledu druhém, mém novinářském pohledu nutno napsat, jsem zjistila drobné nesrovnalosti. Nesrovnalosti, jichž si normální návštěvník nevšimne, ale mému oku neunikly. Třeba přepážky. Většinou jsou všechny plné úředníků a fronty se tolik nestojí. Ovšem dnes, dnes to stálo za to. Byly otevřeny pouze tři přepážky a u nich fronty až skoro ven z budovy a to, jelikož víme, jak je ministerstvo kouzel veliké, už stojí za upozornění. Potom třeba fontána uprostřed přijímací haly. Ještě jsem nezažila, aby netekla. Ale dnes se tak stalo, fontána zela prázdnotou.
Tak jsem se vydala na Oddělení styku s novináři, abych se něco dozvěděla. Našla jsem akorát jednu protivnou úřednici a zde přináším, co se mi z ní podařilo vydřít.

Samantha: Dobrý den, Samantha Ulvenová ze Žlutého Trimela, kolejního časopisu Mrzimoru. Mohu mít otázečku?
Úřednice: Dobrý, no jestli myslíte, že Vám pomohu, tak se ptejte.
Samantha: Děkuji + usměji se + Tak tedy, co říkáte počasí v poslední době?
Úřednice: Podle mě nic moc, spíše nic než moc. Už začínám vytahovat zimní hábity.
Samantha: A mohu se zeptat, čemu toto počasí přisuzujete?
Úřednice: Jak to mám já vědět? Proč se mě na to ptáte?
Samantha: A nesouvisí to náhodou s návratem Vy víte koho? + udeřila jsem tedy rovnou do černého +
Úřednice: P-p-prosím? Kde jste to slyšela? + začne se potit +
Samantha: Ale, nelíbí se Vám otázka? Prosila bych jasnou odpověď. + snažím se zapůsobit hrozně +
Úřednice: Na tuto otázku nejsem kompetentní vám odpovědět, obraťte se na tiskového mluvčího.
Samantha: Ale… + nenechá mne ani domluvit +
Úřednice: Ne, nashledanou.
Samantha: Nashledanou.

Tak to vidíte, nedostala jsem odpověď na jednu jednoduchou otázku. Ptám se tedy. Co způsobuje toto počasí? Obyčejná příroda nebo Ten, jehož jméno nemůžeme a ani nechceme vyslovovat? Řekla bych, že každý si aspoň pro dnešek bude muset odpovědět sám. Ale jistě jste sami poznali, že naše úřednice neměla svědomí čisté a něco se zde děje. Proto doufejme, že třeba příště bude někdo sdílnější a nebo se někdo „prokecne“, jak není v naší zemi zrovna vzácností. A nebojte, já budu u toho a budu Vás informovat.

Samantha Ulvenová

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Jsem přesvědčený, že toto je dílo přírody.

Paul