úterý 7. září 2010

Fotosoutěž 2010 – 2. kolo – Nejkouzelnější prázdniny - hodnocení

Milí přátelé fotících krabiček,
po několika bezesných nocích strávených nad soutěžními fotografiemi bylo vyhodnoceno 2. kolo a vy si můžete přečíst i názory jednotlivých porotkyň. Hodnocení 3. kola, Nejrůžovější foto, vám přineseme snad zítra. Již nyní jsou sice známy výsledky hlasování čtenářů, ale Cenu čtenářů za 3. kolo vyhlásíme také až v zítřejším článku.
Mnohokrát děkuji všem účastníkům, kteří nás potěšili zajímavými záběry, a především porotě! Všem porotkyním posíláme na poděkování kytičku.


V tomto článku otiskneme pouze první tři fotografie v pořadí podle hlasujících čtenářů a podle poroty, aby se článek neúměrně nenatahoval. Ostatní obrázky si můžete připomenout v článku Fotosoutěž 2. kolo – hlasujte pro Nejkouzelnější prázdniny! (sobota 28. srpna 2010)
http://trimeles.blogspot.com/2010/08/fotosoutez-2-kolo-hlasujte-pro.html


Cenu čtenářů za 2. kolo tedy získává snímek Tady bydlí říční panna, jehož autorkou je AnnaLynne Patrisha Simons ze Zmijozelu. Stačilo jí 11 hlasů z 71.
AnnaLynne obdrží krabičku karet „Fantastická zvířata“. Bude si tak moci zahrát Řachavého Petra, kdykoli jen bude chtít.

O 2. až 3. místo se dělí s 9 hlasy tyto fotografie:

Japonské přenášedlo -
Lili Smeaglová, Zmijozel
a Brána do nebe - Lucy Koralka, Mrzimor


Pro zájemce přehledná tabulka výsledků ankety (celkem ve 2. kole soutěží 13 autorů, kromě dvou mají všichni po dvou fotkách):


Hodnocení poroty:Až si přečtete komentáře k jednotlivým fotografiím, zjistíte, že kolik porotkyň, tolik názorů. V čem vlastně spočívá kouzelnost Nejkouzelnějších prázdnin, to se nedá úplně objektivně říct, ale pokud dáme pět hodnocení dohromady, snad se k té objektivitě a spravedlnosti alespoň přiblížíme.
Nicméně ve výsledku se porota jako celek shodla se čtenáři:
Cenu poroty za 2. kolo získává také fotografie Tady bydlí říční panna od AnnyLynne Patrishy Simons ze Zmijozelu. Protože tedy vítězka jednu krabičku karet již má, dostane 2 galeony, ty se jí budou v době blížícího se zápisu určitě hodit.

Na druhém místě máme dalšího zmijozelského studenta, Henrika Leense, s jeho fotografií Výprava do sluje horských trollů:

Místo třetí
si zajistila opět AnnaLynne Patrisha Simons. I její druhý soutěžní snímek, Na samotě u řeky, totiž porotu hodně zaujal.
A tak pořádající žlutá kolej ve 2. kole končí bez cen, ale ještě nás čeká kolo třetí a především celkové vyhodnocení, v němž sečteme dohromady body od poroty i čtenářů za všechny fotografie daného soutěžícího ve všech kolech.
Tady je přehledná tabulka bodování jednotlivých porotců:



A tady komentáře k fotografiím:
1. místo (106 bodů) - Foto č. 16. Tady bydlí říční panna - AnnaLynne P. Simons, ZmijozelProf. Elle Sutherland: Kouzelná příroda, navíc pěkně vyfocená, škoda jen toho mostu, za který však autor či autorka nemůže. Ovšem třeba by napomohlo oříznutí, či případně při focení řeku umístit do fotografie jinak.
4. místo – 21 bodů
Cerridwen Lowra Antares: Hezká fotka. A ta řeka je fakt moc pěkně zachycená. Dovedu si představit, že tam opravdu nějaká ta magická bytost bude bydlet a že by bylo i hezké tu strávit kouzelné prázdniny. Nechtěl by mi někdo z tohohle vyrobit puzzle? Bych si ráda postavila a pověsila na zeď. =D
2. místo – 23 bodů
Elanius Aine Neil: tak hezký pohled na řeku jsem snad ještě neviděla. Strašně se mi líbí ten přechod od modré, přes zelenou až po hnědou. Fotka celá je dle mého názoru velmi povedená.
1. místo – 24 bodů
Niane z Libelusie: Obrázků tohoto typu bylo v seznamu více, tak tři čtyři, tahle je ale zajímavá barevně, proto se dostala do první desítky – mě totiž zaujal ten modrý kousek ve změti zelené! Připomíná mi to perlu na dně mého věštícího hrnečku! Jen jedno by mě zajímalo – kde je ta říční panna?! +hledá dost urputně, ale nic nenachází+
9. místo – 16 bodů
Natalie Davis: Krásná příroda, hra barev ve vodě a příhodně pojmenované. Dobrá práce!
3. místo – 22 bodů

2. místo (104 bodů) - Foto č. 22. Výprava do sluje horských trollů - Henrik Leens, Zmijozel
• Prof. Elle: Velmi zajímává fotografie, i když já bych v tomto případě na zachycení vody použila krátkou expozici.
7. místo – 18 bodů
• Cerridwen: Jestli se mě někdo hodlá ptát na to, proč to skončilo první, ať ho to rychle přejde. Nevím. Nějak se mi to líbilo víc než všechny ostatní, nápad mi přišel také fajn, také mi přišlo, že popisek k fotce sedí a že týjo – trávit prázdniny u horských trollů, to musí být kouzelné jak něco.
1. místo – 24 bodů
• EAN: Fotka sama o sobě nevypadá moc hezky, tu pravou atmosféru tomu dal až ten název. Když se na to člověk opravdu dobře podívá, vypadá to, jako by tam ti trollové opravdu bydleli.
3. místo – 22 bodů
• Niane: Tohle se mi taky moc líbilo!!! Zaznamenat valící se peřej takovým způsobem jistě nebylo jednoduché! Nehledě na to, že autor se vydal do sluje horských trollů! Muselo to být hrozně nebezpečné! Mé „Já“ je v této chvíli rozervané a moc se mu takový to obrázek líbí!
2. místo – 23 bodů
• Natalie: To musela být dost nebezpečná výprava, já bych se tedy bála. Fotografie to je ale pěkná.
8. místo – 17 bodů

3. místo (96 bodů) - Foto č. 13. Na samotě u řeky - AnnaLynne P. Simons, Zmijozel
• Prof. Elle: Tato fotografie mě nejvíce zaujala, a to, že se dům nezřítí dolu, to je jistě kouzlo. Ovšem já osobně bych se v domě neodvážila pobýt déle jak minutu.
1. místo – 24 bodů
• Cerridwen: Ano, umím si docela dobře představit, že tady by se dala trávit kouzelná a kouzelnická dovolená. Ono na tu skálu se asi nebude zrovna dobře dostávat, což? Pár ochranných kouzel, magické hory – a navíc je to fotka pěkná. Takže ano, kouzelné prázdniny, ok. 3. místo – 22 bodů
• EAN: Fotka je to velmi hezká, ale ta řeka, která se objevila v názvu, mi tam chybí a hledat ji s lupou v ruce opravdu nechci. Kdyby tam byla, určitě by se tato fotka v mém hodnocení umístila výše.
5. místo – 20 bodů
• Niane: Úplně vidím, jak se každé ráno a večer hodiny prodírám k domku! +rozesměje se+ Krásný a divoký záběr, který mě upoutal hlavně barvami. Tady by se mi kouzelná dovolená líbila! Kdopak asi bydlí v tom domku, že bych se pozvala?
4. místo – 21 bodů
• Natalie: Krajina krásná, jen mi tam ten barák přijde…nehezky :D.
16. místo – 9 bodů
4. místo (92 bodů) - Foto č. 20. V dračích horách - Paul Brewer, Mrzimor
• Prof. Elle: Kouzelný název, dobře vyfocená kouzelná krajina, ovšem nejkouzelnější prázdniny to dle mě nejsou.
8. místo – 17 bodů
• Cerridwen: Do Dračích hor jsem se vždycky chtěla podívat. ;-) A očividně to tam fakt vypadá tak hezky, jak jsem si myslela. Ale slyšela jsem, že cestovní kanceláře na cestu tam vyžadují naprosto nehorázné sumy… Tj. hezká fotka a dobře zvoleným názvem se z ní stala fotka, co splňuje zadání.
6. místo – 19 bodů
• EAN: Další z těch povedených fotek přírody. V této kategorii se s nimi snad roztrhl pytel a jen velmi těžko se vybírají ty nejlepší.
2. místo – 23 bodů
• Niane: Lákavá destinace! Tam se jistě musí články psát skoro samy! Ostrý záběr, vyvážené barvy i kompozice, celkově příjemné očím! Obrázek destinace by ve mně měl vyvolat pocit, že tam chci jet a vidět to naživo. Tomuto snímku se to opravdu povedlo.
8. místo – 17 bodů
• Natalie: Miluji krajiny a ještě k tomu tak krásné, škoda jen že se nepodařilo zachytit i toho draka.
9. místo – 16 bodů

5. místo (87 bodů) - Foto č. 9. Kouzelný oblouk do světa kouzel - Lilien Emity Meissed, Havraspár• Prof. Elle: Další krásná fotka z prázdnin, i když já osobně bych vyfotila o trochu méně moře a více skály nad obloukem.
3. místo – 22 bodů
• Cerridwen: Při vypisování míst a komentářů mě docela zarazilo, že jsem tohle dala po vzájemném porovnávání tak vysoko. Ale ano, autorovi se povedlo, že se to fakt dá brát tak, že na druhé straně je tedy svět, co mudlové nevidí. Třeba mudlové vidí jenom skálu a oblouk ne? Není to špatná fotka, ale nic úžasného nebo nápaditého na ní jakože taky není, no.
7. místo – 18 bodů
• EAN: fotka by to byla daleko hezčí, kdyby nebyl nahoře „useknutý“, ale líbí se mi ten nápad „druhého“ světa za tím obloukem, proto se taky tato fotka umístila tak vysoko. Jinak by byla hodnocena daleko hůře.
11. místo – 14 bodů
• Niane: Mám moc ráda vodu a skály. A nápad portálu do světa kouzel se mi moc líbí, už jen proto, že na všelijaké portály věřím. Autor snímku určitě věděl, proč zabírá výjev tak, jak ho zabírá. A vyšlo mu to! Jen ať ho neukazuje u mudlů, ono totiž je to dost čitelné!!! +mrkne+
6. místo – 19 bodů
• Natalie: Kouzelným obloukem jsem ještě nikdy neprocházela, určitě to musel být zážitek. Líbí se mi.
11. místo – 14 bodů


6. místo (83 bodů) - Foto č. 17. Tmavé jezero v bílé zemi - Sarah Rich, Mrzimor
• Prof. Elle: Velmi povedení fotka, líbí se mi ten kontrast čistého bílého sněhu a zelené trávy, dohromady to působí velmi kouzelně.
2. místo – 23 bodů
• Cerridwen: Krásná voda, krásné hory, ale umím si docela dost dobře představit i mudlu, co by tu byl. Na druhou stranu mi to přijde kouzelné, trochu, takže ok. Ale nic extra to není. Hezké to je pochopitelně, vypadá to úchvatně a klidně bych si tam zajela, musí tam být skvěle, ale… =)
13. místo – 12 bodů
• EAN: moc pěkná fotka a líbí se mi ten kontrast – bílé vrcholky hor a tmavá voda.
4. místo – 21 bodů
• Niane: Podobná fotografie už tu byla, tady tato byla pro mě o trošičku méně zajímavá, i tak má ale stále celkem slušné hodnocení. Po technické stránce (ač na technické stránce si jako čarodějka moc nezakládám +rozesměje se+) je obrázek moc dobře zvládnutý, nejvíc se mi ale líbí to jezero. Všimli jste si těch tmavších skvrn na něm?
13. místo – 12 bodů
• Natalie: Další určitě moc pěkné prázdniny, co více k tomu dodat.
10. místo – 15 bodů


7. místo (81 bodů)- Foto č. 5. Japonské přenášedlo - Lili Smeaglová, Zmijozel
• Prof. Elle: Opravdu pěkné přenášedlo, škoda jen, že není vyfoceno jinak, třeba s paprskem slunce a detailněji.
15. místo – 10 bodů
• Cerridwen: Tady chválím nápad. Že se název docela trefil a tak podobně. Což je nejspíše právě ten důvod, proč jsem fotku umístila do první pětky. A není ošklivá ani sama o sobě – ale hlavně v mém pochopení splnila nějakým způsobem zadání, což se docela počítá.
4. místo – 21 bodů
• EAN: Obyčejné těžítko, které koupím v každém druhém krámu. Stačí, když prohlídnu svůj binec a nějaké podobné vyhrabu taky.
23. místo – 2 body
• Niane: Já jsem si tenhle obrázek zamilovala na první pohled! Především se mi líbí nový typ přenášedla – člověk vidí destinaci přímo v přenášedle! Navíc ten záběr jako takový se mi moc zamlouvá, barvy, kontrasty – celkově ten snímek vypadá velmi tajemně! Autorovi tleskám!
1. místo – 24 bodů
• Natalie: Vůbec nebylo lehké vybrat první místo, ale tato fotografie na mě od prvního okamžiku volá: „Vyber si mě a zažiješ se mnou krásné prázdniny v Japonsku“. Dokážu si představit, že toto přenášedlo používá i C.A. PART.
1. místo – 24 bodů

8. místo (74 bodů) - Foto č. 4. Čínský drak ležící spící - Lili Smeaglová, Zmijozel
• Prof. Elle: Zajímavá fotografie, i když já bych draka vyfotila více detailněji, či z nějakého nezvyklého úhlu.
13. místo – 12 bodů
• Cerridwen: Hm, ano, někdo byl na návštěvě rezervace draků v Číně. Beru – dá se to brát dokonce i jako splnění zadání. Nebo alespoň tím jedním způsobem. Ale jelikož mi ta fotka zase nepřišla tak moc úžasná, na vyšší místo to vážně nebylo.
8. místo – 17 bodů
• EAN: Další z tvorů, kteří mohli nějakým způsobem zkamenět. Tyto nápady se mi opravdu celkem líbí. Vždyť slovo nejkouzelnější může znamenat buď zázračný, nebo taky nejpůvabnější, že ano.
7. místo – 18 bodů
• Niane: No ano, tady platí totéž, co u předchozí fotky s drakem! Dost možná je to od jednoho autora. Tato zkamenělina draka mi nestačí k tomu, abych si sbalila kufr a vydala se na cestu.
21. místo – 4 body
• Natalie: Čínského draka bych si také přála vidět, obzvlášť tedy toho spícího. Originální nápad a takové nalákání na prázdniny v Číně.
2. místo – 23 bodů

9. místo (69 bodů) - Foto č. 21. V říši divů - Sandrine Castellasarraine, Havraspár
• Prof. Elle: Další velmi povedená fotka, bohužel v soutěži byly fotografie, které mě zaujaly více.
9. místo – 16 bodů
• Cerridwen: Vodopády mají i mudlové. Ale protože mám vodu ráda a vodopády taky a vůbec se mi takovéhle věci líbí, uznávám, že trávit prázdniny někde takhle musí být vskutku kouzelné. Ale zase ne tolik, no.
14. místo – 11 bodů
• EAN: relativně povedené fotka nějaké horské říčky. Jediné, co se mi na tom moc nelíbí je ten strom napravo. Škoda, buď ho měl autor nějakým způsobem využít, nebo tuto řeku vyfotit jinak. 6. místo – 19 bodů
• Niane: Výjev je to moc hezký, pěkně zaznamenaný, avšak postrádá pro mne ten přívlastek „nejkouzelnější“ u slova „prázdniny“. Já mám tyto typy obrázků ráda, ale už jsem jich viděla hodně a tenhle mi nepřináší moc nového…
15. místo – 10 bodů
• Natalie: Říše divů je krásné místo, vodopády jsou dokonalé.
12. místo – 13 bodů

10. místo (67 bodů) - Foto č. 3. Brána do nebe - Lucy Koralka, Mrzimor
• Prof. Elle: Zajímavá fotografie, ovšem nevidím na ni nic kouzelného, ani nic co by vypovídalo o prázdninách.
19. místo – 6 bodů
• Cerridwen: Čistě proto, že se mi líbila. Jinak představuji si, že autor/ka tedy trávil/a svou dovolenou na mracích, jinak si neumím vysvětlit, co to má s kouzelnými prázdninami vůbec společného – ale to jsem si říkala u valné většiny fotek. Západ slunce jakože jistě kouzelný je, svým způsobem, ale příště by to chtělo trochu více nějaký nápad.
9. místo – 16 bodů
• EAN: Zde se zřejmě autor nechal inspirovat jednou z fotek v prvním kole. Pokud tomu tak nebylo a jedná se o toho samého autora, mohl to vzít nějak jinak, aby ta fotka byla opět zajímavá. 13. místo – 12 bodů
• Niane: Podle mě tento obrázek až tak nevyhovuje zadání v tom smyslu, v jakém ho vnímám já, ALE! Foto je krásné, záběr jistě nebylo jednoduché pořídit a trošku se přiznám, že jsem dala v tomto případě přednost tomu, co ráda všeobecně na snímcích vidím, před zadáním. +lehce zrudne+
10. místo – 15 bodů
• Natalie: Úplně vidím nějaké prázdniny pod širákem a jak se stmívá a já koukám na oblohu, kde se mi otevře tato brána.
7. místo – 18 bodů

11. místo (65 bodů) - Foto č. 6. Kouzelnické pohřebiště v Izraeli - Paul Brewer, Mrzimor• Prof. Elle: Opravdu zajímavá fotografie, ovšem já osobně bych ji více ořezala, a klidně i více přiblížila muže, který po cestě kráčí.
12. místo – 13 bodů
• Cerridwen: Jé, tady někdo trávil prázdniny v hrobkách? A kouzelnických k tomu? A nějaké obranné kouzlo autora nesežehlo? Ale jinak, ok, netuším, proč je to takhle vysoko, zase tak moc se mi to nelíbilo, ale asi proto, že v konkurenci to jinak dopadnout nemohlo.
10. místo – 15 bodů
• EAN: – já tedy nevím, ale nápad s hřbitovem se mi moc nelíbí. Kromě hrobů tam nevidím vůbec nic jiného. Třeba detail jedné hrobky by byl býval daleko lepší
19. místo – 6 bodů
• Niane: Tomuto fotu uděluji titul „Iluze“. +skoro hýká smíchy+ On mě totálně zmátl! Ono už samo o sobě jet na dovolenou na hřbitov je pěkně trhlé a originální, čímž si snímek získal mnoho mých sympatií, co mě ale dostalo nejvíc, je fakt, že jsem si myslela prvně, že jde o vesnici (=domky)! Pak jsem si všimla teprve těch lidí a byla jsem doma! Moc hezký záběr, fakt že jo!
5. místo – 20 bodů
• Natalie: Takových kouzelníků, v Izraeli jim tedy moc kouzelnické pohřebiště ale neudělali. Nápad ale dobrý.
14. místo – 11 bodů

12.-13. místo (64 bodů) - Foto č. 18. Troll zasažený Medúziným kouzlem - Lucy Koralka, Mrzimor
• Prof. Elle: Velmi pěkná fotografie, škoda jen uříznutého spodku, já osobně bych ho tam nechala a vyfotila méně zeleně nad samotnou sochou.
14. místo – 11 bodů
• Cerridwen: Raději ať se mě nikdo neptá, proč je to těsně pod první desítkou. Ono při tom vzájemném porovnávání se prostě ukazuje, že v téhle konkurenci nebylo zase tak těžké se dostat nahoru. Vidět na prázdninách trolla, který zkameněl po útoku Medúzy, to musí být vpravdě kouzelný zážitek a věřím tomu, že si určitě autor/ka takový prázdninový výlet užila. Tak. =D
11. místo – 14 bodů
• EAN: Spodní okraj je zbytečně moc useknutý, nicméně nápad s trollem byl velmi dobrý. Opravdu ta socha vypadá, jako by někdo s kyjem zkameněl.
8. místo – 17 bodů
• Niane: Ano, do třetice všeho dobrého. Takže to zopakuji ještě jednou… +rozesměje se+ Zachycení momentu „nejkouzelnější prázdniny“ by mě mělo především lákat k tomu, abych místo navštívila, na což jedna socha, byť moc hezky zaznamenána, nestačí.
23. místo – 2 body
• Natalie: Doufám, že vám se Medúza vyhnula velkým obloukem :). Hodnotím hlavně originalitu a divím se, co vše o kouzelných prázdninách lze vidět.
5. místo – 20 bodů
12.-13. místo (64 bodů) - Foto č. 23. Z pobytu v podzemí - Yasmin Mia Madisson, Havraspár
• Prof. Elle: Krásná fotografie, ovšem i tak není tou nejkouzelnější, a prázdniny v podzemí, to je zvláštní dovolená.
20. místo – 5 bodů
• Cerridwen: Tahle fotka není sama o sobě špatná, ale nepřijde mi zrovna moc kouzelná, kouzelnická ani nějak extra sedící k názvu nebo tak. Proto až takhle „dole“.
17. místo – 9 bodů
• EAN: Z pobytu v podzemí – tmavá fotka, pár kapradin a to je všechno. Kdyby tam aspoň pořádně svítilo sluníčko…
18. místo – 7 bodů
• Niane: Tahle fotka jako jediná u mě zažila posun nahoru! Mně se totiž od počátku líbila, ale říkala jsem si – vždyť z té destinace mám kulové! Ale nakonec pro mě zvítězila nápaditost a originalita. Navíc je to moc hezky zaznamenáno. Takže z devátého na třetí místo! +usměje se a obrázek posune mezi druhý a čtvrtý+
3. místo – 22 bodů
• Natalie: Pobyt v podzemí musel být určitě zajímavý, i když mě by tam nikdo nedostal. Je to takový pěkný náhled ven.
4. místo – 21 bodů

14. místo (62 bodů) - Foto č. 12. Most přes minulost - Sandrine Castellasarraine, Havraspár
• Prof. Elle: Zajímavá a velmi povedená fotografie, sic kouzelně působí, jsou tu fotky kouzelnější a i zajímavější.
6. místo – 19 bodů
• Cerridwen: Nechápu. Souvislost s prázdninami? Vlastně ano, ono tam možná bude moře nebo něco takového někde. Asi to bylo vyfoceno někde v cizině. Ale kouzelného na tom není prostě nic. Most nevypadá kouzelnicky. A voda je sice nádherná, ale…
20. místo – 5 bodů
• EAN: líbí se mi ta myšlenka – most sám o sobě moc hezký není, ale k té krajině a vodě se hodí.
10. místo – 15 bodů
• Niane: Na můj vkus až moc mudlovský záběr, ALE! Líbí se mi ta skromnost a střídmost v barvách, navíc je celý snímek moc hezky vyvážený co do motivů. Tady pro mě převážila technická stránka nad nápadem, ale i to si cením opravdu velmi vysoko!
7. místo – 18 bodů
• Natalie: Vyfocené krásně, ale je to další z fotografií, které mě prostě vůbec ničím nezaujaly.
20. místo – 5 bodů

15. místo (55 bodů) - Foto č. 11. Let na Seinou (pohled z koštěte) - Sarah Rich, Mrzimor• Prof. Elle: Let musel být krásný, a doufám, že dobře maskovaný, ovšem jsou tu kouzelnější a kvalitnější fotografie, i když chápu, že fotit za letu není lehké.
22. místo – 3 body
• Cerridwen: Takto vysoké umístění (oproti tomu, kam jsem to chtěla dát původně) má autor/ka za to, že tak odvážně riskoval/a Azkaban, když se na koštěti prolítávala takhle nízko nad mudlovskými hlavami, co to velké město (tuším Paříž, že?) obývají. Každopádně srazilo ji na druhou stranu to, že takových fotek je na „síti“ asi tak milion a sice je každá z trochu jiného úhlu, ale originalita docela padá. Vlastně úplně padá. Tím neříkám, že Seina není hezká, ale chm, trocha invence, prosím. Když už jde o nějakou soutěž.
15. místo – 10 bodů
• EAN: Já teda nevím, ale Paříž je daleko zajímavější než se může zdát z této fotky. Nevidím na ní vůbec nic zajímavého.
16. místo – 9 bodů
• Niane: No ano! Seina je krásná řeka! Já bych si ovšem netroufla nad ní letět na koštěti za plného světla, nemluvě o tom, že destinace je to lidnatá! Snad autora obrázku nikdo neviděl a jeho odvážný kousek prošel, protože foto je rozhodně ůůžo! +zamrká+
11. místo – 14 bodů
• Natalie: Další originální nápad, který působí velice kouzelně a hned by se mi chtělo nasednout na koště a letět se taky někam podívat :).
6. místo – 19 bodů

16. místo (53 bodů) - Foto č. 1. Andělská zátoka - Charlotte von Emotion, Mrzimor
• Prof. Elle Sutherland: Krásná fotografie, která má hloubku, bohužel tu byly fotky, které zaujaly více.
5. místo – 20 bodů
• Cerridwen Lowra Antares: Ne, že by to nebyla hezká fotka, ale upřímně – co je na ní kouzelného? Záliv pěkný, moře také, ale ač tam třeba autor/ka byl/a na prázdninách, tak co se týká kouzel, nevidím nic. Ani název není zrovna nějak trefný nebo cokoliv, aby to tohle dílo posunulo výš.
21. místo – 4 body
• Elanius Aine Neil: Tedy další fotka na městskou zástavbu, ale tato se mi líbila trošku více než Let nad Seinou, proto je taky o příčku výše.
15. místo – 10 bodů
• Niane z Libelusie: Moc se mi líbí ono místo, méně už provedení. Jako ostatně u všech fotek s pořadím 16. – 24. A konkrétně u této fotky – ač oplývá spoustou modré, což je barva, která mě vždycky „utáhne“, tentokrát na mě bohužel nedýchlo vůbec nic.
18. místo – 7 bodů
• Natalie Davis: Pěkná fotka, zátoka je vážně andělská. Spíš mi to ale přijde jako prázdniny pro mudlu než pro kouzelníka.
13. místo – 12 bodů

17.-18. místo (49 bodů) - Foto č. 14. S drakem - Viviana Digal, Mrzimor
• Prof. Elle: Já osobně bych draka vyfotila z jiného úhlu a případně i nějak detailněji, každopádně bez cedule, která kazí kouzelný dojem.
16. místo – 9 bodů
• Cerridwen: Další drak – a tenhle se mi líbí víc nežli ten, co se umístil na horším místě. Další dračí rezervace, tentokrát i nějaká, kde se dá očividně přebývat (jakási dřevěná stavba – předpokládám, že zevnitř je větší – v pozadí). A ano, svým způsobem splněné zadání.
5. místo – 20 bodů
• EAN: Autorovi chybí špička ocásku, pokud si nevšiml, ale patří mezi jednu z fotek, které se hodnotí velmi těžko
14. místo – 11 bodů
• Niane: Přemýšlím, proč mě tato fotka neoslovila. Ale jo, už vím, vadí mi ty barvy. Zachytit „kouzelně“ sochu či podobný solitér je podle mě o dost jednodušší než zachytit „kouzelně“ scenérii, když si od toho odečtu ještě ty barvy, není divu, že to mé oko příliš nezaujalo. +povzdechne+
19. místo – 6 bodů
• Natalie: Nápad určitě zajímavý, ale provedení horší. Drak má useknutý konec ocasu, možná kdyby byl vyfocen z jiného úhlu nebo z větší dálky, tak by mi přišel mnohem hezčí.
22. místo – 3 body

17.-18. místo (49 bodů) - Foto č. 15. Stříbrná rybka - Charlotte von Emotion, Mrzimor
• Prof. Elle: Krásně ostrá fotografie, škoda jen toho uříznutého ocasu, a možná i té ruky, bez které by sama fotka byla výstavním kouskem.
10. místo – 15 bodů
• Cerridwen: Pokud jsem nepobrala plyšového havrana na stromě, tak nevím, jak označit můj stav u tohohle. Že jde někdo na kouzelnické ryby? Zase tak moc stříbrná na to, aby byla čistě kouzelná, fakt není. Kdyby byla zlatá, tak bych to asi vzala. A na háčku? A prostě – ne, tohle mi přijde jako absolutně nesplněné zadání, ať se na mě autor/ka nezlobí.
24. místo – 1 bod
• EAN: Škoda, že tam nechal autor ty prsty! Kdyby tam nebyly, byla by ta fotka daleko hezčí.
12. místo – 13 bodů
• Niane: Já mám sice krajinky a zvířata na obrázcích moc ráda, ale fakt nemusí být napíchnutá na háček ani cokoliv jiného! +rozesměje se+ Nicméně se mi hrozně líbí záběr celkově. Detail perfektně zachycený, to za ním v krásném rozmazu… To mám fakt ráda! Jen by mě zajímalo: 1, Kde to autor snímku vlastně byl?; 2, Pokud plní zlatá rybka tři přání, plní stříbrná dvě? A pokud ano, co si autor snímku přál? +tajemně se pousměje+
12. místo – 13 bodů
Natalie: Chudinka rybička, která ani neplní přání nebo ano? Doufám, že pak byla vpuštěna zpět do vody. Fotka je to pěkná, ale zase si takto kouzelné prázdniny nepředstavuji.
18. místo – 7 bodů

19. místo (45 bodů) - Foto č. 7. Kouzelníkovo obydlí - Lilien Emity Meissed, Havraspár
• Prof. Elle: Velmi pěkná fotka, včetně zajímavého formátu, ovšem kromě názvu na mě kouzelně nepůsobí.
11. místo – 14 bodů
• Cerridwen: A tam se trávily ty prázdniny? To chápu, že mohly být kouzelné, ale nejkouzelnější mi nepřipadají. Každopádně chválím nápad s názvem.
12. místo – 13 bodů
• EAN: Úhel, který autor fotky využil, se mi moc nelíbí – mohl domek zabrat z větší vzdálenosti
20. místo – 5 bodů
• Niane: Ten obrázek je velmi podivně osekaný! +natáčí obrázek ze všech stran+ Nicméně konečně můžu mluvit o výrazných barvách! +rozesměje se+ Ale i tak mě to, bohužel, vůbec nezaujalo. Chybí tomu nápad, kouzlo, individualita toho, kdo se díval. Toto je obyčejný vyfocený dům, ať říká název cokoliv.
20. místo – 5 bodů
• Natalie: Nějak si nedokážu představit, že v něčem takovém by bydlel kouzelník. Prázdniny bych si tam dokázala představit, jen ne ty kouzelné.
17. místo – 8 bodů


20. místo (40 bodů) - Foto č. 19. U vodníka - Viviana Digal, Mrzimor
• Prof. Elle: Zajímavá fotografie, ovšem vodníka bych posunula více k pravé straně a níže, či jinam, každopádně ne tolik ke středu. Také škoda neostrosti.
17. místo – 8 bodů
• Cerridwen: Upřímně mi to nepřijde jako zrovna dobrá fotka. Ani mi na ní nepřijde nic extra zajímavého, je tam vodník, beru, ale to ji prostě o moc výše posunout nemůže.
19. místo – 6 bodů
• EAN: Kromě toho malovaného vodníka tam není vůbec nic zajímavého. Když už, měl být vyfocen ze předu, nikoliv z boku
17. místo – 8 bodů
• Niane: Chjo, tohle mi třeba taky přijde jako dobrý nápad, ale ten způsob provedení je takový nemastný a neslaný. A já mám ráda mastné a slané! Aspoň trošičku pomoct těm barvám a hnedle to bude lepší!
17. místo – 8 bodů
• Natalie: Vodníka bych tedy potkat o prázdninách nechtěla. Škoda jen, že více na té fotce je dominantní okolní tráva než on sám.
15. místo – 10 bodů

21. místo (29 bodů) - Foto č. 2. bibi´s bridge - Nicholas McElen, Mrzimor
• Prof. Elle: Zajímavý nápad na fotografii, bohužel na mě moc kouzelně nepůsobí, možná dojem kazí ona ruka, která „stojí“ spolu s postavou na mostě.
21. místo – 4 body
• Cerridwen: Nejspíše chápu, jak byla fotka zamýšlena, to, že se autor prozradil postavičkou, mi přijde docela… No, raději nekomentovat. Ale zase tak moc kouzelnická fakt není. Nějaký nápad tam ovšem nejspíše byl, takže proto se to dostalo trochu výše než některé jiné, nad kterými jsem kroutila hlavou.
18. místo – 7 bodů
• EAN: Další fotomontáž. Už v prvním kole jsem říkala, že toto je soutěž o nejlepší foto. Zde dle mého názoru autor nesplnil zadání.
24. místo – 1 bod
• Niane: Nejdříve jsem toto foto chtěla odsoudit až na samé dno žebříčku, protože se mi to zdálo jako taková ta mudlovská záležitost… +snaží se vzpomenout+… ano, fotomontáž! Ale pak jsem si řekla, že ono to má něco do sebe a svým způsobem v tom něco reálného je. Šikovný nápad!
14. místo – 11 bodů
• Natalie: Kouzelnický nádech to má, most je povedený a nápad to určitě nepostrádá. Jsou tu ale fotografie, které se mi líbily více.
19. místo – 6 bodů


22. místo (26 bodů) - Foto č. 8. Kouzelný domeček - prof. Letitia te Tiba
• Prof. Elle: Byla by to pěkná fotka, škoda jen té kvality, a také až moc velké části stromu zakrývající výhled na dům.
24. místo – 1 bod
• Cerridwen: Inu, kdyby to nebylo rozmazané, bylo to jistě výš, protože tenhle domek fakt kouzelnicky vypadá. A i kdyby ostrosti bránila ochranná kouzla, měl s tím stejně autor něco udělat, ono kouzlofoťáky mají i tu možnost „vypnout účinek kouzel“ a tak podobně. ;-)
16. místo – 9 bodů
• EAN: Kromě toho, že je pěkně barevný, tak pro mne tedy kouzelný není. Navíc mi ta fotka přijde trošku nedoostřená
22. místo – 3 body
• Niane: Moc hezký domeček, už jen ten perník na střeše! Ale dávám hodně nízké hodnocení za kvalitu fotky. +smutně svraští čelo+ Mně to opravdu mrzí, protože cíl oka autorova byl správný, ale to provedení se nepovedlo…
16. místo – 9 bodů
• Natalie: Kouzelně domeček určitě vypadá, ale fotografie mi přijde rozmazaná a ani ten strom v levé půlce tomu na kráse moc nepřidává. Škoda, nápad pěkný a mohl by dostat více bodů.
21. místo – 4 bodů


23. místo (23 bodů) - Foto č. 10. Krá krá (v Zakázaném lese) – prof. Letitia te Tiba
• Prof. Elle: Pravá strana by chtěla uříznout tak, aby fotografie začínala kmenem a hlavně, aby pták nebyl na středu fotografie. Bohužel i tak by fotografie nebyla tou nejkouzelnější.
23. místo – 2 body
• Cerridwen: He? Ehm. Gr, vrr, chkrkg. Co je na tomhle splnění tématu fakt netuším. Já to nevidím. Sorry.
23. místo – 2 body
• EAN: toto nebyl jeden z nejhorších nápadů. Prázdniny s havranem mohou pro někoho být opravdu kouzelné.
9. místo – 16 bodů
• Niane: Zachycená zvířata mám ráda, ale musí mě něčím přilákat. Mnohem hezčí by foto bylo, kdyby na něm byl opravdový havran. Dravec letící nad polem, cokoliv, je ne plyšák na větvi. „Nejkouzelnější prázdniny“ = „plyšák na větvi“?
24. místo – 1 bod
• Natalie: Bohužel mě fotografie moc nezaujala. Za prvé si nejsem jistá, že bych chtěla trávit prázdniny v Zakázaném lese, za druhé ani strom na kterém je posazen..ehm..havran? :D se mi vůbec nelíbí. Celkově je to takové nemastné neslané.
23. místo – 2 body

24. místo – (18 bodů) - Foto č. 24. Zakázaný les - Yasmin Mia Madisson, Havraspár• Prof. Elle: Opravdu krásná a kvalitní fotografie, i když není nejkouzelnější, možná za to mohou i oni gumídci.
18. místo – 7 bodů
• Cerridwen: Ty dvě "pod sebou" porazila proto, že jsem při hodnocení jedla podobné medvídky. (A ano, mé hodnocení je čistě subjektivní!) Jinak nechápu pointu ani nic takového. A Zapovězený les mi to nepřipomíná ani zbla.
22. místo – 3 body
• EAN: Pařez s gumovými medvídky mne tedy nijak zvláště neohromil, abych pravdu řekla, ani jsem nepochopila autorovu myšlenku. Takže buď tam žádná nebyla, anebo pokud se mýlím, tak se omlouvám.
21. místo – 4 body
• Niane: Proč gumoví medvídci? Protože kdyby tam nebyli, byla by tato fotka v pořadníku mnohem výše. Ty stíny na lesní cestě, suchá tráva zohýbaná větrem… vždyť je to tak krásný výjev! Tedy do té doby, než se tam objeví něco, co tam absolutně nepatří. Barevní gumoví medvídci.
22. místo – 3 body
• Natalie: Omlouvám se, jestli jsem tuto fotografii nepochopila, ale prostě na mě nepůsobí ani nejkouzelněji ani prázdninově.
24. místo – 1 bod

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ehm..ta řeka je dole na fotce..to hnědé :D
Ann =)

Letitia řekl(a)...

A nechýba tam niečo? Nikde nevidím hodnotenie fotografie Z pobytu v podzemí. Musím povedať, že mne sa veľmi páčila. :)

Sophia Glis Glisová řekl(a)...

Moc se omlouvám, během noční směny došlo k sežrání celého odstavce redakční škrknou, všechny komentáře k fotografii Z pobytu v podzemí jsem již řádně doplnila a škrkně jsem naplácala vařečkou. Prosím tedy o prominutí autorku snímku Yasmin Miu Madisson i všechny čtenáře a doufám, že je již vše v pořádku. Madam Letitii děkuji za upozornění na chybu.

Anonymní řekl(a)...

Fakt, ahá, omlouvám se :-)
EAN