úterý 18. srpna 2009

Ateliér slečny Dors Venabili! :]


Rozhovor připravila Lucy Koralka
Mladá, inteligentná, vtipná a veľmi nadaná. Taká je v skratke študentka druhého ročníka Dors Venabili. Počas súťaže Návrhársky Maratón jej súťažné diela vyrazili dych mnohým a po celý čas súťaže nám predviedla, že je návrhárka na vysokej úrovni. Po skončení súťaže si táto sympatická slečna otvorila svoj vlastný ateliér, kde chce vyhovieť požiadavkám všetkých študentov.
Jej ateliér môžete nájsť tu: http://www.blueboard.cz/kniha_0.php?hid=06rh917m3386fhhnm1dmm62id638rn

Ahoj Dors, vítam ťa v mojom novinárskom kresielku. Pohodlne sa usaď a pustíme sa do toho. Nedávno si vyhrala súťaž Návrhársky maratón. Je šitie tvojou záľubou už dlho a ako si sa k nemu dostala? (Jej návrhy mi vyrazili dych, no ale fakt :D)

Někdy na jaře jsem si nad to sedla poprvé. Mou vlastně první myšlenkou, která mě vedla k navrhování, bylo šít věci na Příčnou ulici. Když jsem zjistila, že existuje spolek, kde se oblečením a doplňky zabývají, už nebylo co řešit. Skrývanka a lidi s ní spojení mi hodně pomohli.:)

Očakávala si, že vyhráš Návrhársky maratón? Získala si vlastne vďaka tejto súťaži viac sebadôvery, že si si otvorila svoj vlastný ateliér? (Kto by nečakal, že vyhrá, bolo to jasne hneď od začiatku, škoda, že som sa s niekým nestavila o víťazstvo :D)

No určitě mi to hodně dalo. Sebedůvěra je sice také důležitá, ovšem i to, co jsem se během maratonu naučila :-). Stačilo pár dobrých rad, pochval a kritiky a už se cítím jistější v kramflecích. Ateliér je vlastně spíše pro lidi, než pro mě. Ne každého chytne návrhářství tak jako mě a přesto si přeje mít nějaký ten pěkný kousek, který si může koupit u madam Malkinové:-).

Ako si vlastne prišla k nápadu otvoriť si svoj ateliér? :] (Bomba nápad :])

Já sama jsem začala tvořit, abych mohla nosit to, co si přeju, zvlášť když jsem to na PU nenašla. Napadlo mě, že toto by si přáli i jiní, ale neodváží si věci navrhnout sami.

A musím povedať, že to bol výborný nápad. Tvoj ateliér sa rýchlo uchytil a už si tam mala viacero požiadaviek. Na akej zákazke momentálne pracuješ? Ako dlho ti trvá ušitie jedného modelu?

Je to dost různorodé. Podle požadavků a mé momentální nálady i fantasie. Stalo se mi, že když jsem se do toho příliš nutila, nestály pak modely za nic. Ale když jsem později přešívala, tak jsem byla mnohem spokojenější. Vyřizuji teprve moji první objednávku od pana profesora McBravea. Požaduje jakýsi obleček vhodný pro učitele bylinkářství. Proto jsem začala nejprve mladistvou košilí, která ladí k jeho očím. Další den mě napadla kožená pracovní zástěra, která bude chtít jistě ještě někde zašmiknout a přešít. Jde mi hlavně o to, aby bylo vše pohodlné, módní i praktické. Dohromady jsem na tom dělala zatím tak dvě hodiny. Ovšem je to špatně odhadnutelné, vzhledem k času, který jsem nad modelem uvažovala a často mezitím dělám spoustu dalších věcí.

Ako dlho bude tvoj ateliér otvorený?

Svoje přání mohou všichni asi ještě notnou dobu posílat, ale je možné, že s tímhle návalem přijdou na řadu až za hooodně dlouhou dobu. Odjíždím ovšem na výpravu za Babou Jagou a práci si beru sebou, takže snad s tím trochu pokročím. :-)

Aké boli reakcie tvojich kamarátov, spolužiakov na otvorenie tvojho ateliéru? (To je cool u mňa :D)

Pár studentů se už ozvalo a dalo by se říci, že jsou všichni nadšení. Například Kouhei si už stihl objednat snad pět kousků. Čekal na takovou příležitost asi hodně dlouho:D

Akú najnevšednejšiu požiadavku si zatiaľ dostala? :] (Ja som diabolská muhehe :D)

Nejzajímavější je asi model pro lvíčátko od Gee :D a taky pro prefektku od tebe :D. Dáváte mi tedy velký prostor pro představivost.:]

Som rada, že moja požiadavka ti ponúka rozlet :D . Čo odkazuješ začínajúcim návrhárom?

Hlavně to nevzdávejte. Nikomu to na začátku nejde :] Důležité je, že máte nápady a zajímáte se o to, co si na sebe vemete. Technika se vypiluje až časem :]

Ďakujem ti pekne za rozhovor a držím ti palce, aby sa ti darilo :]

Díky, to se mi určitě bude hodit.:)

3 komentáře:

George McBrave řekl(a)...

Ačkoliv jsem připoutaný k posteli na ošetřovně, moc se mi to líbí a jsem spokojen s prací slečny Dors... :-))

Letitia řekl(a)...

Dobre vedený royzhovor. Bavila som sa a tiež som sa niečo zaujímavé doyvedela. Ďakujem. :)

fashionjewelry.cz řekl(a)...

Maloobchod za velkoobchodni ceny !
Bižuterie, Štrasová bižuterie, Dětská bižuterie, chirugická ocel, a mnoho dalšího za skvělé ceny.

Za návštevu nic nedáte !

www.fashionjewelry.cz

chirurgicka ocel

bižutérie