sobota 21. ledna 2012

Na co Bertíkovy fazolky tisíckrát jinak?

Rady pro čerstvé nováčky přináší Elizabeth Gibsonová, šikovná absolventka 1. ročníku.

Není to tak dávno, co jsem i já byla malý nezkušený losos, který nevěděl, jak to tady chodí. Hodně mi pomohly odpovědi v nápovědě a nejčastěji kladených otázkách, ale pořád to bylo docela málo. Vydala jsem se proto na prozkoumávání a snažila se najít všechna místa a do všech nahlédnout. Jedno z míst, co mě zaujala nejvíce, byla známá Ďáblova jáma, která se nachází v Prasinkách.

I přes upozornění, které tam bylo napsané, jsem se odhodlala a vešla dovnitř. Přede mnou se objevily nějaké prapodivné čárky a pod nimi anglická abeceda. Zkusila jsem tedy E. Hned na to se objevilo na hned třech čárkách a já pochopila, o co tu kráčí – bylo to něco na způsob šibenice, známé mudlovské hry. Zcela jsem se ponořila do hádání a po chvíli objevila i jaká slova se tam vyskytují.

Po několika úspěšných pokusech na mě vykouklo, že jsem našla Bertíkovy fazolky tisíckrát jinak! Byla jsem ráda, že jsem sama přišla na záhadu, která mě předtím již pár dní trápila v hlavě. Byla jsem totiž zvědavá, kde starší studenti berou ty fazolky, které pak jí ve Velké síňi. Na Příčné ulici jsem je totiž nenašla a proto jsem byla ráda, že jsem si tuto svoji záhadu vyřešila sama.
Po několika měsících, přesněji na Halloween, neboli kouzelnicky Předvečer všech svatých, jsme já i moji nezkušení spolužáci z prvního ročníku (a dokonce i druhého) objevili další využití fazolek. Právě v tento den se totiž tato lahodná dobrota dala namočit do dýňové polévky, kterou měli někteří majitelé nemovitostí v Godrikově dole ve svých domečcích. Vznikaly z toho dýňové bomby, které se pak daly házet po ostatních studentech a určitě byste neodešli z Velké síně s normální hlavou, všichni totiž získali úžasné oranžové dýně na hlavu.
Další využití na nás čekalo, když o Vánocích přijeli trollové. Z fazolek se totiž dají "umíchat" zelené kartičky, které se pak ve stanu daly vyměnit za sněhové koule, cukrkandlové hůlky či za vánoční stromky.

Jak ale k těmto kouzelným fazolkám přijít? Musíte hlavně se vyznat v Ďáblově jámě, mít štěstí a dobrou paměť na jakákoliv slova, ať už se jedná o předměty, významné osobnosti jak našeho hradu, tak i světa Harryho Pottera, na nejrůznější drobnosti a podobně. Ale i to vám jisto jistě nezaručí, že fazolky získáte. Chce to trpělivost a to štěstí. Vyplatí se to, protože kromě fazolek můžete v jámě nalézt třeba šémy, různé bylinky, bomby hnojůvky, svrčky, šťávu z plodu ďáblova osidla a údajně tam lze nalézt i čokoládové žabky. Ale seznamu nejčastěji nalezených věcí vévodí jisto jistě fazolky, které i když se nezdají, dokáží někdy převrátit obchodování v našem hradě vzhůru nohama.
Elizabeth Gibsonová

A ještě poznámka - nějaké fazolky můžete získat také například za účast v naší Nováčkovské soutěži!
Sophia Glis Glisová, šéfredaktorka ŽT
 

Žádné komentáře: