pátek 27. ledna 2012

Jak vzniklo moje jméno: Siobhan Mackenzie

Rozhodla jsem se využít nabídky mrzimorského kolejního časopisu a napsat vám všem něco o sobě, ač si dokážu představit, jak moc vás to všechny nezajímá. Ale i nebohý losos potřebuje peníze :D.

Kouzelnická verze:

Před jedenácti lety jsem se narodila v malé skotské vesničce Glencoe, nebo spíše za ní. Bydlíme kousek dál v té naší honosné vile, která je samozřejmě chráněna všemi kouzly proti mudlům. Ale zpátky. Moje mamka si libuje v neobvyklých jménech, takže ji nenapadlo nic jiného, že si zaexperimentuje i na mě, jako na jediném dítěti. Prolezla snad všechny knihovny, co mohla a nakonec skončila u jména Siobhan.

Asi vám nemusím vysvětlovat, že chodit s tímhle jménem po světě se rovná společenské sebevraždě. Takže pokud mě chcete oslovit, tak prosím používejte Shiv. Siobhan taky přežiju a nebudu vás kvůli tomu vraždit, či mlátit po hlavě, ale Shiv je mi mnohem příjemnější.

Na příjmení si nemůžu stěžovat. Mám ho samozřejmě po taťkovi, který patří k dlouhé řadě Mackenziů. Ten rodokmen jsem nikdy neměla sílu číst. Takže jsem se nějak začlenila do naší možná až moc rozvětvené rodiny. Ač jsem netypickým členem. Blonďatými vlasy po otci a fialovýma očima po matce. Nepřála bych vám vidět ty rodinné sešlosti, kdy musím poslouchat neustále poslouchat, jak je to neobvyklá kombinace.

Mudlovská verze

K registraci na hog jsem se dostala až poslední den a to jsem ji ještě málem prošvihla. Myslela jsem si, že začíná až 20. Každopádně, narychlo jsem začala přemýšlet o jméně. Chtěla jsem se jmenovat pokud možno nějak, jak se ve škole ještě nikdo nejmenuje, takže jsem začala pátrat ve své paměti. Teda… seriálové paměti, protože jsem velký fanoušek seriálů. No, a po chvilce mi přišlo na mysl jméno Siobhan ze seriálu Ringer. Navíc hlavní dvouroli ztvárnila Sarah Michelle Gellar (Buffy), takže to pro mě byla jasná volba. Také jsem měla už od počátku namířeno do Zmijozelu a tahle postava je pěkná mrcha, takže jsem si řekla, že to jméno nebude od věci.

Co se týče příjmení, tam to bylo trochu složitější. Nechtěla jsem, aby i příjmení bylo nějaké postavy ze seriálu. Chtěla jsem do jména taky vložit trochu sebe. Takže jsem se zamyslela a říkala jsem si, že mám ráda Skotsko. Jak kvůli přírodě a historii, tak i díky některým skotským hercům (Karen Gillan a David Tennant z Doctora Who). Takže jsem otevřela google a googlila a googlila, až jsem vygooglila tohle jméno, které se mi zalíbilo.

Shiv (Siobhan) Mackenzie














Žádné komentáře: