pátek 17. dubna 2009

Proč se náš časopis jmenuje Žlutý Trimeles?

Vysvětlení od pamětnice a primusky v jedné osobě - Felicitas Frobisherové

V kolejce se ptala Bailla, proč se Trimeles jmenuje Trimeles, a mě tak napadlo, že vlastně už spousta z nás neví, jak to tenkrát bylo. Já to teda taky nevím přímo, jenom z vyprávění madam Silvinky (prof. Silvia Honorová - pozn. red.), která mi to vypravovala na mým prvním sraze. (Právě jsem zamáčkla nostalgickou slzu v oku.)
Samozřejmě to souvisí s naší kolejí, hlavně s její historií. Znalci latiny a zoologie možná budou vědět, že Meles meles je jezevec lesní, tedy zvíře, jež má naše kolej ve znaku. Tím jsme se zhostili části názvu Trimeles. A teď trochu té zprostředkované historie:
Madam Silvinka mi vyprávěla, že kolejní časopisy vznikaly v době, kdy na škole působil tajný spolek tří žlutých studentů, kteří se scházeli po nocích ve velké síni a prováděli různé pěkné i nepěkné věci profesorům. Podle mých informací tam patřila právě madam Silvinka (tehdy samozřejmě ještě ve žlutém hábitu, dokonce možná i se zlatým odznakem na hrudi), pak ještě Anne DreamRealtas a Adam Devlin (což je shodou okolností autor původního Trimela - viz odkaz v levém sloupci - a i původního mrzimorského webu). A protože byli tři, a všichni z koleje s jezevcem ve znaku, začali si říkat Tajný žlutý Trimeles. Takže když pak došlo na vznik kolejního časopisu a bylo třeba jej pojmenovat, název Žlutý Trimeles se přímo nabízel.
Tolik tedy k názvu našeho časopisu:)

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Super ;)

Bailla