čtvrtek 23. června 2011

Dopis mamince (zamyšlení nad situací na škole)

Ahoj mami,
promiň, že jsem ti tak dlouho nenapsala, ale to víš. Povinnosti mě zavalily a nějak jsem neměla čas na to, vypisovat ti, co se na škole děje. Ale teď už jsem si čas našla, i když nevím, jak budeš ráda, co se tu dočteš.
Když jsem na Hogwarts přišla, víš, jakou jsem měla radost, jak jsem se sem těšila a jak mě lákal příslib nových kamarádů a nových zážitků. Ale teď. Bože, vždyť teď na sebe skoro nikdo nepromluví slušně a přátelsky.
Co se s Hogwarts stává? Měla to být naše škola, náš druhý domov, kde bychom utekli od mudlovských povinností a kde bychom si zařádili a vyblbli se. Kde bychom prostě našli zábavu a kamarády. Ale toto? Co se poslední dva školní hog roky se školou děje? Jakmile jeden skandál utichne, nalezne se nový. Přijde mi, že každý druhý se snaží podvádět a přilepšit své identitě tady na škole. Každý třetí se snaží pošpinit toho vedle sebe. Když se někdo snaží, píše do Denního Věstce a kdoví kam všude jinam, tak za to pochvalu nedostane, ale jakmile se někomu nelíbí článek, tak na něho hnedka vyjedou. A nevyjedou slušně, ale hned tím nejhorším způsobem.
A učitelé? Snad by tu měli být od toho, aby krotili studenty v jejich potyčkách a ano, nemůžu být nespravedlivá, někteří se o to i snaží a snaží se navodit atmosféru, ale pak jsou tu další, kteří v nadávkách jen podporují a ještě se poté cítí ukřivděni. Ach já nevím, nepřijde mi prostě, že by tohle bylo místo odpočinku, jak jsem si ho na začátku představovala…
Jenže nejhorší je, mami, že si to děláme sami. My sami proti sobě štveme další a ti zase někoho proti sobě. Nedokážeme být tolerantní, na všem vidíme jen to špatné. Asi bychom se nad situací na Hogwarts měli vážně zamyslet. Jak dlouho bude ještě asi pana ředitele bavit náš pořád rozsuzovat, než pověsí svoje řemeslo na hřebík? A co bychom tady potom bez něho dělali?
Prostě by se každý měl zamyslet nad sebou, nemyslíš? A nejdříve si uklidit na vlastním hnízdečku a před vlastním pískovištěm, než se začne pouštět do dalších..
Asi se jdu taky na chvíli ještě zamyslet…tak pozdravuj doma a mám Vás všechny ráda
Tvoje Samantha

Žádné komentáře: