středa 1. června 2011

Co s hradním schodištěm? Kupte si mapu!

Nikdo, kdo čte tenhle článek, si nemohl nevšimnout, že poslední dobou jsou hradní schody nějaké divoké. Divoké v tom smyslu, že se velmi často pohybují a velmi často vás zanesou někam, kam nechcete.

Člověk chce dojít do kolejky a najednou zjistí, že klepe na sborovnu a radši uteče, než by ho nějaký zlý profesor (tedy my takové nemíváme, ale co kdyby) vyprovodil ven. A když jsem takhle večer na konci termínu chtěl dělat úkoly a zjistím, že nemohu trefit do scriptoria, tak jsem byl věru dopálen.
Chtěl jsem se zeptat ostatních, co si o tom myslí, zda poblázněné schodiště vítají, či naopak. Protože nevím, jak moc bych ho měl vychvalovat, když mi v podstatě jenom škodí, zvlášť v časové tísni v něm není úplná legrace.

*
Nicolette Marique Leroy:
Chm, schody... Popravdě mě už trochu štvou, většinou se objeví v tak nevhodnou dobu, že mám akorát po náladě, když musím hledat knihovnu, nebo kolejní místnost. Například konec termínu. Když potřebuju, co nejrychleji udělat úkoly a najednou se tu objeví. To jsem akorát naštvaná a na úkoly nemám náladu. Pokud by se na hradě ukázaly čas od času, proč ne. Bylo by to nějaké oživení. Ale když tu jsou každý druhý den, tak to už je na mě trochu moc. Kdyby to bylo ve dny, kdy není na hradě chaos, tak je mi to celkem jedno, ale konec termínu je na schody trochu nevhodný.


Nerys Heliabel Ghostfieldová:
Schody... Když začaly svou polohu měnit poprvé, co jsem tu, tak jsem si říkala, jestli mi ta kouzla už nevlezla na mozek. Moment překvapení z takové změny jsem po počátečním šoku vnímala jako veselou novinku, další z objevů, kterými mě hrad obdařil. Když se to stalo vícekrát, už jsem na to byla připravená a ve své podstatě mi to nevadí, rozhodně ne ve chvílích, kdy nespěchám. Beru to jako věc, co k téhle budově patří. Stává se mi ale, že mě to trochu naštve, když se změna schodiště spustí zrovna pár hodin předtím, než skončí termín výuky, nebo když se snažím běhat mezi učebnou, scriptoriem a kolejí, abych stihla odevzdat úkol nebo si doplnit zmatené výklady ze scriptoria. To je pak spíš k vzteku než k radosti a zpestření. No dobře, řečeno na rovinu, když se mi tohle stane při spěchu, uteče mi jedno dvě sprostá slova. Ale pak už se zase ovládám. :D Celkově se mi ale změny schodišť spíš líbí, nejsem proti tomu, protože to zároveň trénuje paměť, kde co zrovna je, to na tom beru asi jako hlavní plus, že nás schody pořád drží v pozoru, takže nemůžeme běhat jen tak ze zvyku po chodbách, protože by se nám mohlo docela dobře stát, že cestou narazíme do zdi nebo že se proletíme mimo patro. Mám obecně ráda nápaditost, s jakou se k nám ty hradní stěny chovají.
Magrápa Česneková:
Schody jsou dobré zpestření našeho hradu. Ale jen jednou za čas a ne několikrát do měsíce. Teď se objevují nějak často a spíš mě to obtěžuje a odrazuje. Raději se pár dnů hradu vyhnu a počkám si, až zmizí. Ne vždy mám náladu procházet všechny místnosti a doufat, že za těmito dveřmi už určitě budou záchody, protože jinak je katastrofa nevyhnutelná.



Ginevra de Naga:
Schody jsou hezký nápad, nicméně díky špatné realizaci (respektive - ono to ani jinak nejde, takže si nedovoluji napadat nikoho z vedení) se to lidem prostě začíná protivit. Ani se nedivím, objevují se čím dál tím častěji.
Dle mého názoru by m
ěly být schody buď 24/7 - čili pořád - a nebo nikdy.

*

Názory na schody se různí, rozhodně ne všechny jsou pozitivní. Jestli ale, vážení, chcete něco vědět, tak vám prozradím převratnou novinku - dá se jim vyhnout a to se zcela unikátní Mapou hradu!
Jak mi prozradil Mrzimorčan Smajlík Smoulík:

Na schody jsem změnil názor od té doby, co jsem si na Příčné ulici pořídil Mapu hradu - s touto mapou se záludné schody stávají překonatelnými. Tudíž na nové schody se velice těším. A myslím si, že RP je na Bradavicích "to kouzelné" - vytváří tu správnou atmosféru.




Pokud ji ale chcete koupit, čeká vás překvapení. Mapu můžete pořídit za cenu dvanácti galeonů, což si většina studentů nemůže dovolit. Ano, náš hrad je obrovský, ale 12 galeonů je velká suma. Krom toho je již v Kouzelnických nástrojích posledních 7 kusů.

Takže pokud chcete na konci termínu trefit do svého pokoje před půlnocí, spořte na mapu! A i tak se na vás nemusí dostat, moc kousků už na skladě není.

Paul Brewer

7 komentářů:

Sophia Glis Glisová řekl(a)...

Jak ta mapa přesně funguje? Znamená to, že když má Smajlík mapu, schody se mu nepohybují? Nebo je jen na mapě vidět, kam zrovna které schodiště vede?

Anonymní řekl(a)...

Asi začnu krást, jinak tohle nikdy neuvidím v chodu, teda, ne že bych mapu potřebovala :]

Barb

Anonymní řekl(a)...

neguje efekt schodiště :))

John Werewolf řekl(a)...

případn dotisk mapy je možný - do obchodu jsme však nejprve dodali několik kusů, abychom viděli četnost poptávky. A myslím, že to bylo zatím odhadnuto dobře, většina map stále na své majitele čeká. :)

Anonymní řekl(a)...

Za ty prachy se načeká :D I když i ta cena se dá chápat :))

James

John Werewolf řekl(a)...

ono jde totiž o velmi magický artefakt :) není nic jednoduchého spolehlivě předvídat, kam že se to ty schody pohnout - a potom to ukázat na mapě svému majiteli ;D

Marylin řekl(a)...

Nejlepší stejně je, když už si člověk zvykne kde je co a pak se mu to plete, když schody zmizí :D