pátek 5. února 2010

Jak vzniklo moje jméno? Teodorik Valdorius

Trochu se vynasnažím osvětlit vznik svého skromného jména Teodorik Valdorius.

Mnozí jistě měli již nějaké vymyšlené dlouho dopředu, ovšem mne nic nenapadlo. Jméno, které jsem zde chtěl použít, se musí hodit do světa HP, musí znít trochu mysticky a trochu jako z minulosti.
A už jsme u dané minulosti. V české gotické minulosti se vyskytoval jeden významný malíř, který vytvořil několik děl pro Karla IV. Byl to známý Mistr Theodorik. Jméno bylo na světě a teď zbylo už jen vymyslet příjmení. Dlouho jsem si lámal hlavu s nějakým smysluplným příjmením, které se nikde nevyskytuje, ale stále inspirace nepřicházela. Napadaly mne jen samé napodobeniny, nebo úplné nesmysly, až najednou.
„No proč ne,“ řekl jsem si. Má mudlovská přezdívka byla a snad stále je Valda. Což takhle tomu dát trochu nádech latiny – ano, Valdorius. Sláva a hurá, Teodorik Valdorius je na světě, a tak mne tu dnes máte.

Žádné komentáře: