pátek 12. února 2010

Jak vzniklo moje jméno? Siny de Sorrow

Moje jméno je Siny de Sorrow.
Ach, tak tedy původ mého jména… - zamyslí se a vzpomene na dobu, kdy ho vymýšlela. - 
- Usměje se a oči se jí trochu více rozzáří
Už je to nějakých těch šest hog roků, co jsem svoje jméno vymýšlela, ale stále si na to zřetelně pamatuji. Takže… Začnu s křestním jménem Siny.
Jak již spousta lidí určitě ví, ráda píši básničky a povídky a ani dříve tomu nebylo jinak. Když jsem začínala vymýšlet příběhy, našla jsem a vytvořila jsem si i jména pro svoje postavy. Jedním z těchto jmen je i Siny, které bylo mým nejoblíbenějším. Je z angličtiny (Sin = hřích, přestupek) a původně patřilo malé, nezbedné víle. Trochu se v ní odrážejí moje povahové vlastnosti, je sice neposedná a velice hravá, na druhou stranu je ale docela naivní a pyšná. Zkrátka takový hřích či spíše hříčka přírody.
Moje příjmení patří starobylému rodu z Anglie, imaginárním šlechticům ,,Sorrow“. Jméno opět pochází z angličtiny (Sorrow = Smutek, Lítost). Dříve tohoto jména bývali chrabří rytíři, kteří ale nakonec přešli na špatnou víru a konali zlo, plenili země a nebyli k zastavení. Začalo se jim tedy říkat Smutek, tedy Sorrow. Úloha vůdce se dědila z otce na syna a poslední takto krutý byl můj prapradědeček (kdyby byl kouzelníkem, určitě by byl ve Zmijozelu), který zemřel v krvavém boji, ale ještě předtím donutil syna, aby přísahal, že tyto spory ukončí a uzavře mír, jelikož pochopil, že boj není správná cesta jednání. Jeho syn, můj pradědeček, slovo dodržel, a jelikož se bál, aby ho jeho lidé nezabili, prchl až do končin naší země české.
,,De“ symbolizuje šlechtický stav, možná se někomu zdá divné, proč je to člen z francouzštiny a ne z angličtiny, když naše jméno je právě z tohoto jazyka. Ale to je opět na dlouhé vyprávění :)
Myslím, že na závěr stačí říci že jméno Siny de Sorrow by se dalo také přeložit jako ,,Hřích ze smutku.“ Navíc mám stejné iniciály jako moje nejoblíbenější postava z knížek Harryho Pottera – S.S. :)
Siny de Sorrow

 

1 komentář:

Teo řekl(a)...

De...že by odkaz na Normanské předky?