čtvrtek 8. září 2011

Nejkolejnější foto – vyhodnocení 2. kola fotosoutěže ŽT

Konečně přináším vyhodnocení 2. kola fotosoutěže, celkové vyhodnocení za obě kola bude následovat zítra ráno.

Téma Nejkolejnější foto bylo velmi široké a také pojetí jednotlivých autorů bylo velmi různorodé. Byly tu snímky laděné v kolejní barevnosti, vtipné nápady i fotky s uměleckými ambicemi, tajemné abstrakce i téměř fetišistická kolejní zátiší…

Jako v 1. kole i tentokrát proběhlo paralelně dvojí hodnoceníčtenáři hlasovali ve veřejné anketě, pět porotkyň hodnotilo snímky nezávisle na sobě, pro všechny ale bylo společné, že jména autorů byla utajena a snímky byly předloženy označené pouze názvy.

Celkem 99 bylo hlasujících v anketě čtenářů, rozhodli takto:

1. místo (Cena čtenářů): snímek Havraní pařát - Yasmin Mia Madisson z Havraspáru (19 hlasů, tj. 19%, do celkové tabulky 16 bodů, protože bylo 16 zúčastněných fotek)

2.-3. místo: Mrzimorská svatyně - Safira Jane Bardotová z Mrzimoru (15 hlasů, tj 15%, 15 bodů)

2.-3. místo: Ty-víš-koho mazlíčci - NaSaŠí Jackson ze Zmijozelu (15 hlasů, tj 15%, 15 bodů)

Celková tabulka 2. kola podle ankety:




Porota ve složení p.p. Mintaka Orionis, Larrie Larstonová, Bilkis Blight, Lili Smeaglová a Samantha Am Chainless se pak usnesla na tomto výsledku:

1. místo (Cena poroty): Havraní pařát - Yasmin Mia Madisson z Havraspáru – 68 bodů od všech porotkyň dohromady

2. místo: Mrzimorská svatyně - Safira Jane Bardotová z Mrzimoru – 67 bodů – jak těsné!

3. místo: Ty-víš-koho mazlíčci - NaSaŠí Jackson ze Zmijozelu – 63 bodů – rovněž velice vyrovnané!

Takovouto shodu jsme tu ještě snad nikdy neměli! Takže je to dozajista úplně objektivní a tyhle fotky jsou zkrátka ty nejkolejnější!


Celková tabulka 2. kola podle poroty:




Ještě se musím přiznat k velmi trapnému pochybení – odměny za 1. kolo jsem kvůli souběhu různých událostí dosud nerozeslala, za což se velice omlouvám! V článku, v němž byly vyhlášeny výsledky, jsem totiž slibovala předání odměn po svém návratu ze zájezdu s C.A.PARTEM, jenomže potom se to všechno nějak zamotalo, já jela na nečekanou mudlovskou dovolenou, potom na Letňák, a úplně jsem zapomněla, že mi odměny leží pořád ještě v truhle!

Takže toto jsou konečně slíbené odměny:


v 1. kole (KOUZELNÍK NA PRÁZDNINÁCH)

CENA POROTY (1. místo podle poroty - 94 bodů) = Lilien Emity Meissed, Havraspár: foto Kouzelník poroučí i počasí - Lilien získává Modrou bundu

CENA ČTENÁŘŮ (1. místo podle ankety v ŽT - 29 hlasů ze 120) = Emily Smith, Nebelvír: foto Idylická záře – Emily získává Červenou kabelku

v 2. kole (NEJKOLEJNĚJŠÍ FOTO)

CENA POROTY (1. místo podle poroty – 68 bodů) = Yasmin Mia Madisson, Havraspár: foto Havraní pařát

CENA ČTENÁŘŮ (1. místo podle ankety v ŽT - 19 hlasů z 99) = Yasmin Mia Madisson, Havraspár: foto Havraní pařát

Protože Yasmin je vítězkou obou kategorií, dostane boty Zimní fialové vábení a ještě k tomu nerozbalenou čokožabku.

Všichni účastníci na závěr obdrží diplomy a drobné upomínkové předměty.
Sophia Glis Glisová
-----------
A tady se můžete podívat na
komentáře poroty ke všem fotografiím.
Věřím, že to bude poučné nejen pro samotné soutěžící, ale i pro všechny milovníky fotících krabiček. A také se konečně dovíte, kdo má tu kterou fotku na svědomí! V tomto článku nebudeme ale znovu zveřejňovat všechny snímky, pouze první tři. Ostatní si můžete připomenout ve článku Velká letní fotosoutěž Žlutého Trimela – 2. kolo: Hlasujte pro nejlepší fotku na téma Nejkolejnější foto! http://trimeles.blogspot.com/2011/08/velka-letni-fotosoutez-zluteho-trimela_29.html

Foto č. 1 - Červený jako rajče - Kirsten Woodová, Nebelvír


Mintaka Orionis: Tady se mi líbil nápad. Je to velice jednoduché, žádná extra aspirace na umění, ale přišlo mi to originální, milé. Prostě to rajče se tak hezky usmívá...
3. místo = 14 bodů

Bilkis Blight: Zajímavá kompozice. Je to vtipná a roztomilá fotka, ale myslím, že světlo by šlo trochu lépe zkorigovat, aby se nám ksichtík tak moc neleskl. A nic proti rostlinám, ale na červené kolejní foto je tam na mě až moc zelené.
13. místo = 4 body

Lili Smeaglová: Ano, řekněme, že i zde je nápad, rozhodně oceňuji snahu vyfotit něco víc než červenou růži, například. Fotograf dokonce zmáčkl spoušť správně, zrovna, když se rajče usmívalo, za což mu myslím náleží potlesk, nevím, kolikrát se někomu jinému povedlo rozesmát rajče, alespoň já jsem o jiném případu ještě neslyšela.
9. místo = 8 bodů

Samantha Am Chainless: Nejsem si jistá, zda mají rajčata v oblibě všichni nebelvírští, ale přirovnání je to opravdu trefné. A ta symbolická zeleň jistě nezapře jakousi rivalitu se Zmijozelem. - směje se -
9. místo = 8. bodů

Larrie Larstonová: Roztomilé, neotřelé, originální! Dokonale praštěný nápad, který si mě získal právě proto, jak je osobitý a svůj. V tomto kole byly sice i fotky, které se mi líbily ještě trochu více, ale u rajčete jsem se nejvíce zasmála a pobavila. Krásná myšlenka, děkuji autorovi!
9. místo = 8 bodů

Foto č. 2 - Havraní pařát - Yasmin Mia Madisson, Havraspár

Mintaka: Oceňuji především uměleckou kvalitu fotografie a originální nápad. Opravdu překrásně vyfoceno. Není tam jen nápad, ale i umění, super!
1. místo = 16 bodů

Bilkis: Krásná práce se světlem. Úžasný kontrast, příjemný nápad. Je jen dobře, že tohle téma někdo pojal takhle volně, vzniknul nám tak snímek dosti fantazijní.
3. místo = 14 bodů

Lili: Ano, tato fotografie není jako ostatní. Přemýšlím, jestli to není od stejného autora jako „Když jsem na cestách, nebude pršet“ nebo tak nějak. Avšak to není relevantní.
Fotka se mi líbí hlavně pro svou originalitu, opět ji velmi dal ten název a osvětlení. Možná by ale mohla být obloha modřejší, avšak nevadí, i tak mně foto přijde zajímavé.
6. místo = 11 bodů

Sam-Am: Krásná fotka a výstižný název. Vyzdvihnutí kolejního zvířete hodnotím jako dobrý tah.
6. místo = 11. bodů

Larrie: Naprosto úchvatné, jásám! :) Dokonale vyfocené, havraspársky modře laděné s velice vhodným výběrem názvu, který fotce hodně přidává a dokresluje její myšlenku. Oceňuji i vkusný minirámeček, fotka tak působí neuvěřitelně čistě. Se vší objektivitou je to pro mě jednoznačný vítěz.
1. místo = 16 bodů

Foto č. 3 - Havraspár mám v srdci - Lilien Emity Meissed, Havraspár

Mintaka: Krásné! Myslím, že sehnat tak krásného kolejního tvora je v případě Havraspáru docela složité. Tady je to navíc zasazeno do nádherné kompozice. Skvělé! Nápadité, přitom jednoduché.
8. místo = 9 bodů

Bilkis:Tady je vidět láska ke koleji více než výrazně. :) Celé je to moc pěkně naaranžované, havran je opravdu roztomilý, barvy příjemné. Možná bych zvolila ještě o něco světlejší pozadí, aby srdce víc vyniklo, ale stejně se mi fotka moc líbí.
6. místo = 11 bodů

Lili: I tento obrázek mě zaujal na první pohled. Myslím, že je to také originální zpracování, líbí se mi ta modrá růže, od Koloděje? Jen se chci zeptat, zdá se mi to nebo jsou tam doopravdy mírně zelené odstíny v jedné části srdce? :)
4. místo = 13 bodů

Sam-Am: Parádní kousek! Co může být lepšího, než když má každý svou kolej v oblibě a přirostla mu k srdci? Alespoň tak vnímám to, co tím chtěl autor říct.
4. místo = 13. bodů

Larrie: Krásný nápad! Fotka mluví sama za sebe, ale její název jen podtrhuje její působení. Myšlenka je to úžasná, aranž působivá, a kdyby se srdce dostalo do trochu přírodnějšího prostředí (nejlépe třeba někam k vodnímu živlu), které je mi bližší a více mi sedí na Havraspár, ráda bych fotografii umístila ještě výše, protože tady opět někdo přemýšlel a vtiskl fotce hlubší ideu! :)
5. místo = 12 bodů

Foto č. 4 - Jarní cesta do žluté kolejky - Magrápa Česneková, Mrzimor

Mintaka: Tak touhle cestou se musí do kolejky chodit s radostí. Krásná přírodní scenérie.
12. místo = 5 bodů

Bilkis: Další ze snímků, kde je téma pojato trochu volněji, nad tím srdce plesá. Je úžasně žlutý, až z něj pomalu bolí oči. Ale strom zase trochu uklidní, pěkně snímek ozvláštní, protože, přiznejme si, na řepce toho moc zajímavého není. Milá fotka.
12. místo = 5 bodů

Lili: Žluté je tu hodně, i název je chytlavý. Možná, že tato fotografie dokonce více kolejní než ostatní, jelikož jsou zde zastoupeny, jestli počítám správně dokonce tři koleje - Mrzimor, Zmijozel a Havraspár. Tři koleje vměstnat na tak malé místo, tleskám.
13. místo = 4 bodů

Sam-Am: Takovou cestu do koleje bych brala hned. Krásný záběr krajiny.
8. místo = 9. bodů

Larrie: Na první pohled krásná, i když zdánlivě obyčejná fotka. Nicméně pro mě téma „nejkolejnější foto“ znamená i vystihnout podstatu koleje, jejího ducha. Z této fotografie na mě dýchá mrzimorství. Rozzářené žluté květy a hrozně uklidňující a rozjasňující dojem, který fotka vyvolává. Oceňuji i myšlenku vyfocení z místa mimo hlavní cestičku. Mrzimorští si hodně zakládají na nenuceném, přátelském pospolitém držení, a neřítí se bezhlavě vpřed, aniž by si vychutnali cestu. To autor dokonale zachytil. Líbí!
3. místo = 14 bodů

Foto č. 5 - Jednou had - navždy had! - NaSaŠí Jackson, Zmijozel

Mintaka: Tak tohle je jasný Zmijozel. Obzvláště jsem obdivovala tu hůlku! Krásná práce!
11. místo = 6 bodů

Bilkis: Ano, z tohoto křičí zelená z každého kousíčku a ani by to nemuselo být zelené. Krásný had! Hůlka vypadá úžasně, trošku z toho až mrazí. Ale ano, kolejní foto je to bezesporu. :)
9. místo = 8 bodů

Lili: Tento obrázek byl jeden z mých favoritů, samozřejmě pomineme-li, že do stejné koleje chodím, líbí se mi, že i pozadí obrázku je do zelena a je zde vidět několik zelených odstínů, navíc zde vidíme i kolejní zvíře… A nesmíme zapomenout na kouzelnickou hůlku.
2. místo = 15 bodů

Sam-Am: Autor/ka se nezapře. Její (jeho) kolejní příslušnost zde vyniká. Se Zmijozelem budou hadi asi navždy spojováni, také ono tíhnutí na stranu zla. Zkrátka – všude hadi! -usmívá se-
3. místo = 14. bodů

Larrie: Vyloženě zmijozelská scenérie, takové zákoutí zeleného studenta. Kompozice mi připadá malinko nesourodě, přesto z toho ale tu „Slytherin pride“ cítím! :)
13. místo = 4 body


Foto č. 6 - Ledové překvapení po havraspársku - Lilien Emity Meissed, Havraspár

Mintaka: Abstrakce mám ráda, ale tady mám pocit, že je to až moc rozmazané. Jinak ale krásná barevnost! Opravdu.
13. místo = 4 body

Bilkis: Dost zajímavé, tajemné, nutí to kouknout se pořádně zblízka a prozkoumat to, přemýšlet, analyzovat, kombinovat. Zaujme to na první pohled a nutí to dělat všechny tyhle věci, které si představuji, že havrani dělají s každou věcí a situací. Tohle pro mě kolej asi reprezentuje nejvíc ze všech fotek.
2. místo = 15 bodů

Lili: Moc není vidět, co vlastně je vyfocené, a někdy to dělá i lepší efekt, jako i teď. I rozmazání působí, jako by tu mělo být. Líbí se mi, jak je zde několik modrých odstínů, nejvíc nejspíš dal obrázku název…
7. místo = 10 bodů

Sam-Am: ;Hm, to je opravdu překvapení. Tak nějak netuším, co foto vyobrazuje, ale ta modrá – barva koleje - na ní vyniká.
11. místo = 6. bodů

Larrie: Zajímavé, skoro až abstraktní. Zprvu jsem chtěla vytknout ostrost obrázku, ale ne, není vůbec důvod. Naopak, ta mírná zamlženost fotografii jen přidává! V té modři se přímo ztrácím, pohled do ní mě uklidňuje, jsou tu přítomny ideové hrátky s vodním živlem v tekuté i pevné podobě, prostě sálá mi z toho podstata Havraspáru, a tak to má být. Moc pěkné!
10. místo = 7 bodů

Foto č. 7 - Modrá moudrost - Yasmin M. Madisson, Havraspár

Mintaka: Tady hodnotím hlavně uměleckou kompozici. Ty knihy jsou dobrý nápad, navíc je to podle mě zajímavě zachycené.
9. místo = 8 bodů

Bilkis: Knihy, jaký by byl svět bez knih? O co o všechno bychom se připravili, kdybychom je neměli? Na to se u téhle fotky prostě musím ptát sama sebe. Modré tam sice moc není, ale přesto mě to nějakým způsobem mo(u)dře zasáhlo.
8. místo = 9 bodů

Lili: Ach, zaslechla jsem že snad havraspárští jsou tak pilní, že se učí neustále - i v posteli, ale nechtěla jsme tomu věřit. Ale po této fotografii vidím, co je pro havraspár hlavní - moudrost, však něco takového říkal i sám Moudrý klobouk. Zaostřena je fotografie hezky, avšak myslím, že zde byly i fotografie hezčí…
14. místo = 3 body

Sam-Am: Netradiční zachycení knih. Tato fotka si mě získala, protože dovedla vystihnout nehmotnou podstatu havraspárské koleje. Věřím, že kolejní odkaz je velmi důležitý.
2. místo = 15 bodů

Larrie: Nádherná fotografie, precizní detail. Havraspárství je ve své podstatě syrové, jednoduché. Zvnějšku jsou havraspárští studenti vnímáni často jako šprti a nudní intelektuálové. Tato fotka tohle všechno krásně vystihuje a navíc dodává výše zmíněným ne příliš lichotivým vizím grácii. Navíc mě opravdu dostalo, jak pěkně je vyfocená.
8. místo = 9 bodů

Foto č. 8 - Mrzimorská svatyně - Safira Jane Bardotová, Mrzimor

Mintaka: Takové hezky kolejní. Na mě ale až moc, i když uznávám, že je to propracované dokonale! To musel fotit nějaký mrzimorský fetišista. :-D
5. místo = 12 bodů

Bilkis: Ach, tady někdo svou kolej opravdu uctívá, že? ;) Za to chválím. A za snímek taky, protože si myslím, že žlutá je jedna z barev, které se fotografují úplně nejhůř. Tady ale vypadá moc dobře, ani moc zářivě, ani vybledle, prostě tak akorát. Pěkné.
5. místo = 12 bodů

Lili: A opět tu máme mrzimorsky laděný obrázek. Opět tu máme kolejní zvířátko- jezevce, ale nejen toho, ale i mrzimorskou krysu Fouska. Obrázek je hezky laděný, jen možná je tu toho trochu moc, a právě proto nedosáhl na vrchní příčku, nebo je to možná také tím, že první měl lepší nápad. Toto byl můj třetí kandidát.
3. místo =14 bodů

Sam-Am: Tady je ihned jasné, jaká kolej je zde prezentována. Každý, kdo je v této kolej, by se zde mohl na chvíli zastavit a zauvažovat.
1. místo = 16 bodů

Larrie: Uchvacující kompozice, která si mě ihned získala. Názvy dělají hodně, protože staví obrázky do kontextu, dávají jim scénář, a tady bych si troufla tvrdit, že nešlo volit lépe. Svatyně je přesně to slovo, které toto zátiší vystihuje a ještě mu přidává. To světlé prostředí s kontrastem černé a žluté, ta čistota a nevinnost, vkusná symetrie kolejních praporů, to všechno přímo vyzařuje mrzimorského ducha. Skvělá práce!
4. místo = 13 bodů

Foto č. 9 - Mrzimorské přibližovátko - Carolin Eva Bardotová, Mrzimor (t.č. na stáži v Mrazákolandu)

Mintaka: Skvělé! Tohle mi přišlo opravdu vtipné a nápadité, dlouho jsem zvažovala dokonce příčku nejvyšší. Krásná barva nádherného autíčka.
2. místo = 15 bodů

Bilkis: Nikdy by mě nenapadlo, že někdy něco takového uvidím. No vážně! Stará Octavia ve žluté barvě se znakem Mrzimoru na dveřích? Kde se tohle dá vidět? A koho by napadlo, že se to dá někde vidět? Neměli tam někde červenou? Tu bych brala hned. :D Ale k snímku – škoda toho, že je to focené uvnitř, to pozadí to trochu kazí, ale člověk si holt nevybere. Pro mě je ale focený objekt daleko zajímavější než fotka samotná.
14. místo = 3 body

Lili: Ano, nechybí zde ani nápaditost a ani barva, dokonce i malý znak na dveřích přibližovátka najdeme. Myslím, že takhle by měl svou kolejní příslušnost dávat najevo každý.
8. místo = 9 bodů

Sam-Am: Vida, toto vypadá jako mudlovské autíčko. Podařený nápad.
12. místo = 5 bodů

Larrie: Váhala jsem, kam jej umístit, nakonec však zvítězila myšlenka této fotografie spojující mudlovský a čarodějný svět a dokazující, že stopy kolejního ducha nalézáme ve své hogwartské ulítlosti už i u mudlů. Přibližovátko tak získalo zlatý střed. Pěkný nápad, autíčko roztomiloučké stejně jako celé mrzimorství, tak proč ne. :)
7. místo = 10 bodů

Foto č. 10 - Mrzimorský poklad - Safira Jane Bardotová, Mrzimor

Mintaka: Nádherné! Líbí se mi hlavně ruční podoba většiny výtvorů.
6. místo = 11 bodů

Bilkis: Co je to tam v pozadí za portrétem Helgy? Nejsou to snad kameny vyndané ze základů hradu, že ne? :D Moc se mi to líbí. Je to jednoduché, je to kolejní a člověk si u toho ještě počte – prima. :)
7. místo = 10 bodů

Lili: Dlouho jsem přemýšlela, koho mám dát na první místo, a měla jsem tři kandidáty, nakonec jsem však zvolila tento. Z jednoho prostého důvodu, není to jen obyčejný obrázek s kouskem kolejní barvy, aby se neřeklo, ale je zde zapojena nějaká kreativita a spojitost s kolejí, což oceňuji. A jinak skvělý nápad.
1. místo = 16 bodů

Sam-Am: Kolejní atributy připomínají koleji vlastní historii, což je také velmi důležité. Historie udělala z koleje to, čím je dnes.
5. místo = 12 bodů

Larrie: Dosti podobná kompozice jako v obrázku se svatyní, která mě ovšem uchvátila více. I tady cítím mrzimorství, ty objekty tvořené většinou překrásnou ruční prací a opět to světlé nevinné prostředí, to všechno se mi ohromně líbí. A obzvlášť musím zmínit žlutou růži se stuhou a pečetí na pergamenu, protože ta mě dostala! :)
6. místo = 11 bodů

Foto č. 11 - Nespletli si zvířátko? - Lilian Isabella Rorrs, Mrzimor

Mintaka: Tady mi nějak utekla pointa a ani samotná fotografie mě příliš kompozičně nezaujala. Tím ale neříkám, že je to špatná fotografie! Naopak! Myslím, že dokonale ilustruje prázdninové cestování.
16. místo = 1 bod

Bilkis: Zajímavá myšlenka. Zajímavý sloup – je to snad nějaké novodobé znázornění Helgy? Fotka na mě působí moc příjemně, i ti lidé tam tak nějak patří (což já většinou ráda nemám :D). A chlapec úplně vlevo na sobě má všechny kolejní barvy… :) Opravdu hezký snímek plný zajímavých detailů.
4. místo = 13 bodů

Lili: Chápu udivení studentů nad hlavou jelena na typické mrzimorské budově. I já bych byla značně vyvedená z míry, kdyby se na zeleném domě objevil třeba šimpanz místo hada…
15. místo = 2 body

Sam-Am: Pokud jsem to správně pochopila, tak zde měla být zachycena mrzimorská kolej. V tom případě musím jen souhlasit. Nějak si opravdu popletli zvířátko.
13. místo = 4. body

Larrie: Ach jo, tady je to hrozně těžké. Ten dům je nádherný, ale jakkoliv patří momentky mezi moje nejoblíbenější fotky, tady to podle mě fotce jen škodí. Lidi bych asi dala úplně pryč a hned by se pro mě fotka vyšvihla o něco výše. Rozhodně ale moc oceňuji vkusný název, po jehož spojení s fotkou jsem se ráda usmála. :) Hezká myšlenka.
16. místo = 1 bod

Foto č. 12 - Obloha ví, komu fandit... - Lilian Isabella Rorrs, Mrzimor

Mintaka: Vtipný název, pěkná kompozice!
10. místo = 7 bodů

Bilkis: Zase jeden ze snímků západů Slunce. Ne, že by mi vadily, jen mi přijdou dost očekávatelné. Jako by byla nějaká povinnost, aby se v každé soutěži alespoň jeden snímek se západem Slunce objevil. Není to špatné, je to krásná fotka, ale při tom množství podobných snímků, které jsem viděla, už jaksi není moc prostoru na to, aby mě podobné foto nějak ohromilo a okouzlilo.
11. místo = 6 bodů

Lili: Opět je tu něčím originální fotografie, hraje si zde hlavně s barvami a světlem, což chválím. Jen je škoda, že vrchní díl je tak trochu ochuzen o barvu, jak svítí Slunce, ale možná, že to zas tak nevadí. I tak není tento obrázek poslední a nějaké body dostane, a to se počítá.
12. místo = 5 bodů

Sam-Am: Příroda na straně Mrzimoru. Fotka je to určitě překrásná, ale jsem z ní trochu na rozpacích.
10. místo = 7 bodů

Larrie: Mořské scenérie se sluncem bývají v drtivé většině případů sladké, někdy až kýčovité. Jásám, protože to rozhodně není případ této fotografie! Já z ní ten Mrzimor cítím. Ta zlatavá záře, ten klid, pohodové vlnky vodní hladiny… Připadám si, jako bych byla statisíce let v minulosti a stála u stvoření prvotního zárodku Mrzimoru. Je to mrzimorství v té nejsyrovější, nejpřirozenější a nejdivočejší podstatě. O to působivějším se stává. Nádhera.
11. místo = 6 bodů

Foto č. 13 – Slunečnice - Jostein Lauierová, Mrzimor

Mintaka: Krásná slunečnice! Škoda, že k ní není ještě něco trochu víc mrzimorského.
14. místo = 3 body

Bilkis: Není to gerbera? :D Ne, nebudu se v tom rýpat. Mám ráda fotky květin, takže mě tahle těší, ale proč to monstrózní rozlišení? Bohatě by stačilo vyfotit snímek menší, takhle je ostrý opravdu jen kus snímku a zbytek trochu šumí, což je škoda.
15. místo = 2 body
Pozn. SGG: Právě v tom bude asi magie tohoto snímku - je to gerbera přeměněná ve slunečnici, anebo slunečnice přeměněná na gerberu?

Lili: I kolejní barva se cení, a myslím, že slunečnice hraje pro Mrzimor, krom žlutých okvětních lístků má i tmavý prostředek, který je někdy i černý. Velmi hezky a ostře vyfoceno, avšak možná že mohl mít obrázek kouzelničtější název, či jak to nazvat.
11. místo = 6 bodů

Sam-Am: Květinka. Tuším, jakou kolej měla reprezentovat, ale připadá mi to trochu neosobní.
15. místo = 2. body

Larrie: Krásná slunečnice, vždycky jsem je obdivovala. Co se tématu tohoto soutěžního kola týče, v něm ke mně moc nepromlouvá krom toho, že je žlutá, případně toho, že bych byla schopná vymyslet mezi slunečnicí a Mrzimorem metaforu. Další myšlenky tam ale já sama moc necítím. Sama o sobě je ovšem květina moc pěkně zachycená.
14. místo = 3 body

Foto č. 14 - Ty-víš-koho mazlíčci - NaSaŠí Jackson, Zmijozel

Mintaka: Hadů se k smrti bojím, ale tihle působí opravdu vtipně. Líbí se mi i ona travní kompozice.
7. místo = 10 bodů

Bilkis: Tohle je prostě vtipné! A zelené, žádný kompromis… Chválím úžasné hadí barvy, na fotce vypadají moc pěkně, i když by člověk čekal, že bude to množství zelené dělat při focení trochu problémy. Tohle má styl, má to švih a baví mě to. :)
1. místo = 16 bodů

Lili: Zelená, zelenější a ta vůbec nejzelenější. Ano, tak nějak si možná také představuji kolejní foto - celý obrázek je kolejní barvou, uprostřed obrázku je kolejní zvíře, a dokonce ne jedno!
5. místo = 12 bodů

Sam-Am: Další hadi. Jen doufám, že symbolem koleje autor/ka myslel/a hady, nikoli Vy-víte-koho. Ale chápu, že ve společnosti hadů by se cítil dobře skoro každý, kdo do Zmijozelu patří.
7. místo = 10 bodů

Larrie: Geniální! Perfektní myšlenka, krásná fotografie a tři rozkošní modelové, na které se nelze neusmívat. Líbí se mi přírodní prostředí, do kterého je fotka zasazena, umocňuje to dojem. Tleskám takovému nápadu! :)
2. místo = 15 bodů

Foto č. 15 - Žlutá změť - Magrápa Česneková

Mintaka: Mám slabost pro abstrakci. A tady to mě dostalo. Musím říct, že mě na fotografii dráždilo i to, že si vlastně nejsem jistá tím, co bylo fotografováno. Nějaká látka, vata nebo koberec?
4. místo = 13 bodů

Bilkis: Nepodařilo se mi identifikovat, co že je to vlastně vyfocené a nejsem si jistá, jestli to chci vědět. Takže se spokojím s NŽO (neidentifikovatelný žlutý objekt) a nebudu pátrat. Na pohled mě to zaujalo, je to jiné než ostatní snímky, i když nechci porovnávat. Hezká barva! Bohužel tam není nic, co by to dělalo nějak zvláštní, nějak přitažlivé.
16. místo = 1 bod

Lili: Myslím, že kdyby zde byl chytlavější název, hned by se posunula fotka o pár příček vzhůru, avšak vím, jak je těžké nezvat něco jedním nebo dvěma slovy. Je zde alespoň to „tajemno“, že nevím přesně, co je to vlastně vyfocené.
10. místo = 7 bodů

Sam-Am: Záplava žluté! Je vidět, že Mrzimor se pyšní svou žlutou barvou.
14. místo = 3. body

Larrie: Pro mě hrozně sporný obrázek. Ta fotografie je úchvatná, je nápaditá, nevšední, působivá. Vydržela bych do ní hledět hodiny a hledat příběhy v oněch symbolech – a že jich tam je; jen namátkou vidím asi čtyři! Líbí se mi světlo prosvítající určitými částmi. Kvůli tématu soutěže však s těžkým srdcem musím dát fotku do druhé poloviny, protože jsou zde i obrázky, které mi Mrzimor vystihují ještě o něco lépe. Přesto však – čistě dle osobních preferencí je tahle pro mě jednou z nejoblíbenějších fotek.
12. místo = 5 bodů

Foto č. 16 - Žlutý květ - Jostein Lauierová

Mintaka: Květiny miluji, ale tady mi zase až tak výstižné nepřišly. I když ta žlutá je opravdu krásně žlutá.
15. místo = 2 body

Bilkis: Krásná kytička, pěkně vyfocená, ale opět – obrovské rozlišení, které mi přijde na takový snímek vážně zbytečné. Nač mít makro snímky takhle obrovské? Ano, podaří se zachytit detaily, jako jsou kapky vody na okvětních listech, ale to by se podařilo i při nižším rozlišení, které by bylo, alespoň pro mě, koukatelnější.
10. místo = 7 bodů

Lili: Pěkná žlutá barva. I když toto dílo nedosáhlo na vrchní příčky, není všem dnům konec, proto přeji fotografovi mnoho příštích úspěchů ve focení. A nesmíme zapomenout, i bod může rozhodnout:))
16. místo = 1 bod

Sam-Am: Nejspíše to zde chtělo lepší název. Takto mám pocit, že sem fotka nepatří.
16. místo = 1. bod

Larre: Nádherná fotka, opravdu krásná. Co se kvality a osobního zainteresování týká, patří z této série k mým vyvoleným, nicméně musíme přihlížet k tématu. A jakkoliv je to nádherná fotografie, v tématu ke mně merlinužel tolik nepromlouvá. Přesto však děkuji!
15. místo = 2 body





Žádné komentáře: