pondělí 21. června 2010

Víťazna hymna školy

Ako iste viete, alebo možno aj nie, keď ste sa nezúčastnili osláv Dňa založenia školy, že práve tento deň bola slávnostne vyhlasená hymna pre ďalší rok. Pán riaditeľ v slávnostnej atmosfére nás najprev pekne dlho napínal, než nám prezradil meno autora hymny a znenie hymny.

Autorom víťaznej hymny nakoniec bola - Barbara Ariane Lecter!

Znenie hymny:

Nad jezerem se věže tyčí,
Hogwartský on je to hrad,
Když vítr kolem uší fičí,
Najde se v něm kamarád.

Jsou tu chytří, modré krve,
Se vším vždy si poradí,
Poznáš je hned napoprvé,
Svým humorem tě omladí.

Ref:
Přátel je zde vskutku spousta,
Jen se kolem podívej!
Co že ti to v mysli chroustá?
S námi si tu povídej.

Zpívej s námi z plných plic,
Tahle slova kouzelná,
Krátkou hymnu Bradavic,
Tu přec každý rozezná!

Vyslyší tě nejvíc žlutý,
Tělo sem tam modřina,
Co na tom že tělem chudý,
Srdcem on je hrdina.

Morálně zas potopí tě,
Hadí jazyk prokletý,
Přece jen je hadí dítě,
Tolerujme úlety.

Ref:
Přátel je zde vskutku spousta,
Jen se kolem podívej!
Co že ti to v mysli chroustá?
S námi si tu povídej.

Zpívej s námi z plných plic,
Tahle slova kouzelná,
Krátkou hymnu Bradavic,
Tu přec každý rozezná!

Červený je chrabrý duší,
Jen se na něj podívej,
Lví silou kde co vyřeší,
Za zlé mu to nemívej.

Duchů kolem spousta je,
To i zvířat různých,
Profesor se zasměje,
Z úkolů spíš hrůzných.

Ref:
Přátel je zde vskutku spousta,
Jen se kolem podívej!
Co že ti to v mysli chroustá?
S námi si tu povídej.
Zpívej s námi z plných plic,

Tahle slova kouzelná,
Krátkou hymnu Bradavic,
Tu přec každý rozezná!

Neboli by sme správne noviny, keby sme vám exkluzívne nepriniesli vyjadrenia a pocity autorky tejto hymny!

L: Si prekvapená, že bola práve tvoja hymna vybratá pre ďalší rok? Očakávala si to?

B: Jsem naprosto přeKVApená, musím přiznat, že jsem to nečekala. O Školní hymnu jsem se letos pokoušela tuším poprvé, tak jsem v něco takového vůbec nedoufala!

L: Aké si mala pocity a ako sa cítiš po vyhlásení výsledkov :)) ?

B: Pocity byly smíšené, vím, že do mě Tydy žďuchala a říkala: "Je tvoje," ale já se tomu jen smála. Když pan ředitel vyslovil mé jméno, byla jsem o to víc přeKVApená :] Ale pocit je to moc KVÁsný, když je Vaše dílo součástí školy :]

L: Aké boli ohlasy na tvoju hymnu?

B: Matně si uvědomuji, že lidé tleskali a několik z nich si novou hymnu pobrukovalo. Všechno jsem slyšela tak nějak z dálky, ale v hlavě mi utkvěla slova slečny Niam, že slova hymny šla od srdce - a měla nejspíše pravdu :]

L: Inšpirovala si sa niečím pri písaní tvojej hymny?

B: Zprvu jsem se snažila vystihnout atmosféru na hradě, ale to slovy nejde, ta se musí zažít. Tak jsem začala prostě improvizovat, což mi poslední dobou jde asi nejlépe... Hodně jsem si vzala z knížek o Harry Potterovi, hlavně co se týče charakteristik jednotlivých kolejí, ale také jsem se snažila do toho dát něco hogwartského. Snad se to povedlo :]

L: Na melódiu akej pesničky odporúčaš spievať tvoju hymnu? :))

B: Nemám doporučenou melodii, ale vzpomínáte z historických pramenů, jak Albus Brumbál, ředitel školy čar a kouzel v Bradavicích, nechal hrad zpívat hymnu na nejoblíbenější melodii? +spiklenecky zamrká+

L: Barb, krásne! Ďakujem za rozhovor :)
Lucy Koralka

2 komentáře:

Letitia řekl(a)...

A kedy bude intervivárium so slečnou Heavenhell, autorkou víťazného návrhu vlajky? ;-)

Sophia Glis Glisová řekl(a)...

A to je dobrá připomínka, zajisté brzy! Protože slečna je naše, žlutá! +běží hledat a vyzpovídat slečnu Maybel+