sobota 15. května 2010

Medzinárodný deň obrazov

Z denníka primusky – Lucy Koralky:

Deň začal ako každý iný. Na mojom kalendári svietil dátum 15.5.2010 a pod ním červený nápis famfrpál Havraspár – Nebelvír. Na zápas som sa dlho tešila a už večer pred zápasom som sa vyzbrojila pomôckami na fandenie. To viete, trúbky, bubny, vlajky a iné zábavné pomôcky :D. Nahodená na túto príležitosť s krabicou plnou týchto sprostostí som sa doterigala do VS, aby som pred zápasom povzbudila hráčov (prsty som držala každému, škoda, že neexistuje remíza vo famfrpále :-)).
Na moje prekvapenie či zdesenie bola VS premenená na nespoznanie! Stoly všetkých fakúlt boli odsunuté na bok a celý priestor ovládli stojany na obrazy. Zdesení hráči famfrpalu postávali v kúte VS a zmätene sa obzerali dookola. Vyzerali ako ovečky nahnané do ohrádky :D. Najprv som ničomu nerozumela. Azda som vstúpila do inej dimenzie? Napadol nás fanklub umelcov? Kanadský vtip? Ne a ne a ešte raz ne. Netušila som ako veľmi sa mýlim. Z ničoho nič mi do uší udreli hlasy. Veľa hlasov, tiché, piskľavé hlasy, ktoré buď fňukali alebo sa sťažovali či chválili. V tej chvíli ma napadlo. To tu určite ma zraz domov dôchodcov. Ale čo by to tak asi robili? A tie stojany? Potom mi to došlo. Moja hlava sa v dramatickom okamihu otočila na smer kalendár a zbadala výrazný nápias – Medzinárodný deň obrazov. Hm... fajn trapas teda. Dúfam, že ma nikto nevidel. To sa môže stať len mne, na také dačo zabudnúť! Rozbehla som sa do stredu obrazov. Bolo ich tam neskutočne veľa, jeden krajší než druhý a všetky nahlas rozprávali. Bola som prekvapená, že ma hráči famfrpálu nezdravia a bola som prichystaná ich pozdraviť. Moje ústa sa otvorili a vydali zvuk. Teda mali vydať zvuk, ale žiaden som nepočula! Bola to ešte jedna šanca, že som hluchá, ale to by som nepočula tie obrazy! Šokovane som skúsila vykríknuť a nič! Tie obrazy tak kecali, kričali, že naše hlasy nemali šancu ich prebiť, zostali nevypočuté, tiché! Keby som mala porovnať tento súboj – študenti vs. obrazy tak obrazy vyhrali ! Ale takto to má byť. Dnes je ich deň a my musíme ustúpiť do pozadia. Takže dneska do nepočutia! :D

A ako si to obrazy v tento deň užívali? Len sa pozrite :-)

38. obraz > Na protější stěně je lepší místo, chtěl bych viset tam
16. obraz > Trochu mně oprýskává rám
34. obraz > Na protější stěně je lepší místo, chtěl bych viset tam
27. obraz > Hele pojďte si povídat o něčem zajímavém
23. obraz > Pomoc, jsem na křivo!
24. obraz > To máme dneska počasí, co?
11. obraz > Já jsem prvotřídní dílo
22. obraz > Trochu mně oprýskává rám
1. obraz > Pomoc, jsem na křivo!
6. obraz > Nejkrásnější jsou přírodní scény, třeba jako ta na mě
------
Poznámka - Čo vlastne tento deň znamená a čo oslavujeme?

Je to pripomienka výpravy študentov a profesorov do starého obrazu za záchranou celej školy. V tento deň po sto rokoch ožil jeden starý obraz vo VS . Začal komunikovať so študentmi a niektorých nalákal dovnútra. Tam museli plniť akési logické hádanky, inak ich obraz nechcel pustiť von. Už sa zdalo, že obraz znova zaspí na sto rokov a týchto študentov uväzní v ňom. Nakoniec sa hádanka obrazu rozlúštila a všetci študenti boli zachránení.

(zdroj: http://hogwarts-muzeum.own.cz/obrvu.html)

Žádné komentáře: