pondělí 25. ledna 2010

Ako vzniklo moje meno? Eillen McFir Elat

Kouzelnická verze:

Narodila jsem se do dvou kouzelnických rodin. Známější je rod Vaite, odkud pocházela moje matka. Tato rodina má předky sahající až do 9. století.
Zato rod McFir je mladšího ražení. Kouzelničtí předci sahají "pouze" do 18. století.

Proto vždy panoval názor, že děti budou mít příjmení Vaite. Ale matka s otcem zastávali názor, že je jen na dětech, aby si vybraly, jak se chtějí jmenovat. Vždyť už nám vybrali křestní jméno.
Takže začněme právě tím. Eillen byla matčinou kmotrou a ženou, kterou upřímně obdivovala. Bohužel tato dáma zemřela pár dní před mým narozením a tak se matka rozhodla jí vzdát poctu tím, že mě pojmenuje po ní.
Z mého prvního příjmení je patrné, že jsem si vybrala otcovo příjmení. Bylo to hlavně tím, že jsem se díky němu necítila svazována. Nikdo ode mě neočekával nic speciálního a proto jsem v Bradavicích měla klidné dětství.
druhé příjmení Elat jsem převzala od svého manžela, Creagana Elata, kterého jsem si vzala. Původem je z Aldormského království. Toto království se nenachází na této zemi a proto sňatek, který jsme tam uzavřeli, někteří úředníci zde neberou jako platný, ale změnu jména mi povolili.

Mudlovská verze:

Vstoupila jsem do hradu a začala vyplňovat přihlášku. Hned jsem věděla, jaké chci mít jméno. Mé mudlovské je Lenka a jeho překlad do angličtiny se mi velice líbit. Avšak místo Eileen jsem omylem napsala Eillen. Dnes jsem za to však ráda, protože své jméno prostě miluji.
U příjmení jsem váhala delší dobu. Opět jsem chtěla, aby mělo něco společného s mudlovským příjmením, které je Jedličková. Dlouho mě nic nenapadalo, dokud mi nepřišel mail od mého bratra. V tu chvíli bylo jasno. Použila jsem jeho nápad a McFir bylo na světě.
A pokud se jedná o příjmení Elat. Píši povídky ze světa zvaného Aldorma, který jsem si vymyslela a kam jsem se v povídkách dostala. Zde jsem se zamilovala do Creagana Elata a z lásky k němu jsem se rozhodla si dodat příjmení Elat.

7 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Vemte si přiklad s Eillen, takhle to má být, proč chodit pro inspiraci daleko, když ji máme přimo před sebou :-)
malá Kalouska

Anonymní řekl(a)...

Ano, ať žijí Kalousové z Jedlí, na věky věků, krleš!

Eillen

Anonymní řekl(a)...

ááááááách já chci mít tak inspirující příjmení!

Eillen řekl(a)...

Které myslíte? McFir bo Elat?

Eillen

Sophia Glis Glisová řekl(a)...

Tak ale ten váš manžel je jen vymyšlený nebo co???

Eillen řekl(a)...

Sl.Sophie, ano, zatím jen vymyšlený. Ale zase jeho charakter vychází ze současného dlouhodobého přítele. Ale zatím stále jen přítele...

Anonymní řekl(a)...

Velmi krásné:-)

Palačinka:)