pondělí 23. února 2009

Co dělá jezevec v zimě?



V mudlovské encyklopedii o savcích se můžete dočíst, že v zimě jezevec omezuje svou aktivitu, hodně spí a žije z tukové vrstvy, kterou si vytvořil na podzim. Do úplného zimního spánku se sníženou tělesnou teplotou však neupadá. Každopádně, jezevce v zimě jen těžko potkáte.

Ale já bych si dovolila s mudlovskou encyklopedií nesouhlasit. Jezevci si zimu parádně užívají a mám na to i důkaz. Jak jste si mohli všimnout, zima se letos konečně umoudřila a obdarovala nás pořádnou sněhovou peřinou. A takový sníh, ten láká k lyžování, bobování, sáňkování, koulovačkám a jiným zimním radovánkám. A tak jsem ani já neváhala, pořádně se oblékla, zabalila do šály, na hlavu si napařila čepici a vypravila jsem se se sáňkama na kopeček poblíž hradu.

Už když jsem ke kopci přicházela, zdálo se mi, že slyším funění a bručení. Bylo mi to divné, protože bych čekala, že uslyším spíš veselé hlasy a smích. Pak jsem si ale uvědomila, že jsem se sáňkovat vydala místo svačiny, takže všechna děcka jsou nejspíš ve Velké síni a plní si bříška dobrůtkami. Copak to může být? Přemýšlela jsem. Když jsem konečně dorazila na kopec, málem jsem se z něj skutálela dolů. Takové překvapení!
Nahoru do kopce si to funěl jezevec a táhl za sebou sáňky. Když dorazil nahoru, nasedl na sáňky a s veselým bručením se rozjel o sto šest z kopce dolů a smál se přitom pod vousiska. Teda tohle jsem nečekala. Dole sebral sáňky a znovu na kopec. Vůbec mu nevadilo, že jsem tam s ním.
Zamával na mě tlapkou a naznačoval, že si dáme závod. Tak proč ne, řekla jsem si. Prosáňkovali jsme spolu celé odpoledne. Darovala jsem mu svou černožlutou šálu, protože jsem si všimla, že se mu nelíbí, jak mu fouká na krk. Byl štěstím bez sebe a radostně funěl. Když se začalo stmívat, řekla jsem mu, že musím jít. Zamával mi tlapkou a naznačil, jestli zítra přijdu znovu. Slíbila jsem mu, že ano.

Takže až na kopci za bradavickým hradem uvidíte holku, co si na sáňkách dává závod s jezevcem v šále, jsme to my. Neváhejte a pojďte se k nám připojit.
A pokud si neumíte takového jezevce na sáňkách představit, tady máte jeho obrázek ;)

Vendesousa Asio Otusová

1 komentář:

Letitia řekl(a)...

No toto? Ďakujeme, že ste nám o tom povedali. Pôjdeme ich s Ondrekom pozrieť a posánkovať sa :)