úterý 21. prosince 2010

Jak vzniklo moje jméno - Nicol Nash Orchidis

Tak jako spousta jiných, i já jsem zatoužila prozradit vám příběh, který vedl ke vzniku mého jména. :)
Po kouzelnicku
Nenarodila jsem se v žádném ušlechtilém rodu, právě naopak.
Naše rodina je tak obyčejná, jak kouzelnická rodina může být. Proto ani mé jméno nezní nijak honosně, jsem však na něj právem hrdá.
Jméno Nicol měli mí milí rodičové vybráno už pár let před mým narozením. Mám totiž tři starší bratry, a každý z nich, kdyby byl holka, se měl jmenovat Nicol. Tohle jméno nosila hrdě má prababička, která se přičinila v objevech o přípravky na hladší srst hafoňů, a tak jsem ho dostala i já, abych jej rovněž hrdě nosila.
Své prostřední jméno – Nash – jsem získala po prvním týdnu svého života, a to díky tátovi. Vyprávěl mi, že Nash je jedna z mnoha hvězd na obloze. To však nic nemění na tom, pokračoval, že když jsi jedna z mnoha, že nemůžeš být výjimečná. Nikdy nezapomenu na jeho slova tehdy: „Každý je výjimečný, hvězdičko.“
A příjmení Orchidis? To náš praprapradědeček Valerius Orchidejový byl hlavním zahradníkem nejvyšších pánů, byl velice žádaný i v cizích zemích. Jenže Orchidejový neznělo tak světácky, tak si změnil jméno na Orchidis, což nám zůstalo dosud.
Po mudlovsku
Každý touží mít jméno originální a zajímavé, na druhou stranu jsem však nechtěla jen překypovat zajímavostí, chtěla jsem, aby mé jméno něco znamenalo pro mě samotnou.
Jméno Nicol má pro mě odjakživa zvláštní hodnotu. Bylo to jméno mé úplně první kamarádky, bylo to jméno, které jsem poprvé použila v povídce, a tak se jméno Nicol pro mě stalo něčím natolik osobním, že jsem nemohla jinak.
Příjmení jsem měla vymyšleno mnoho. Byly tam jména týkající se tmy, slunce, sněhu, lilií, osudu, nevyhnutelnosti… dokonce i různých barev. A nakonec jsem dostala od nejlepšího kamaráda k nějaké příležitosti kytičku orchideje. Byla nádherná, divoká a přitom jemná. Orchidej mi přišla jako jasná volba.
Ovšem Nicol Orchidis mi znělo prázdně a smutně, obyčejně a naprosto bez nápadu. Proto jsem se rozhodla si jméno ozvláštnit třetím jménem, zajímavým a zvučným. Projela jsem spoustu internetových stránek s elfskými jmény, anglickými jmény, dokonce jsem se brouzdala i latinou, které nerozumím, ani francouzská jména jsem neopomenula. Až mě napadlo, že to vlastně nemusí být jméno. Hollywoodské hvězdy taky pojmenovávají dětičky po ovoci či městech. Navštívila jsem tedy tetu Wiki, kterou jsem projížděla, až jsem narazila na souhvězdí. A tam jsem v jednom souhvězdí našla hvězdičku s názvem Nash. Byla skvělá. Zvučná, lehce vyslovitelná a hodila se i Nicol, i k Orchidis.
Jméno, které jsem vymyslela, a které si už neodpářu.
Nicol Nash Orchidis

Žádné komentáře: