pondělí 18. dubna 2011

Fousek v Alpách

Není to dávno, co jsme s Fouskem navštívili Alpy, kde jsme se odhodlali prožít jak mudlovské, tak kouzelnické aktivity.
Hlavní náplní výletu bylo mudlovské tzv. lyžování. Jde o sport, kdy se mudlové cíleně dopraví svými pomalými prostředky k nějakým horám, kde zaplatí nekřesťanské peníze za vyvezení nahoru a poté celý den jezdí dolů. Zprvu se mudla po velikém úsilí narve do těžkých speciálních bot, ve kterých se jde jen těžko pohybovat, poté na sebe navlékne spoustu různého podivného oblečení, zpravidla i pět vrstev. Strašně se potí a funí, následně si vezme dvě lyže, což jsou zvláštně upravená prkna vyrobená z bůhvíjakého materiálu. Pak vyjede nahoru po pomalém mudlovském stroji na kopec, sjede ho dolů a to opakuje třeba sedm hodin a očividně ho to baví.
Uvažoval jsem nad tím a rozhodl jsem se vám vypsat pozitiva a nevýhody této mudloviny.

Výhody:
- adrenalin
- zapadnutí do mudlovského kolektivu
- zábava
Nevýhody:
- riskování úrazu při nebezpečném sjezdu
- jízda k horám (peníze a čas)
- shánění nějakého dočasného obydlí (peníze, čas)
- kupování lyžařské výbavy (peníze, čas)
- nuda při velmi pomalém vyjíždění lanovkou
- často nízké teploty - zima
- při vysokých teplotách se naopak člověk hrozně rychle spálí (viz já)
- platba přímo za lyžařský areál
- strach při sjíždění dolů

Každopádně to mudly náramně baví a já se to rozhodl absolvovat taky, a to společně s Fouskem, kterého nebaví být věčně jenom v kolejní kleci. A musím uznat, že mě to docela chytlo také, něco na tom rozhodně bude, snad bych i řekl, že pokud patříte k těm majetnějším, hurá do toho, zkuste si to!
Nyní k fotoreportáži. (fotky přiblížíte kliknutím) Na prvním snímku je zachycen vrcholek alpské hory.



Zde můžete spatřit Fouska na sedačce, která ho vyváží k vrcholku. Na fotce to není poznat, ale Fousek je nezajištěn 20 metrů na zemí. Klepal se jak ratlík (z důvodů zimy i strachu)
Toto je prosím ruka nějaké mudly, jež drží Fouska tak, aby byl vidět zároveň on a ještě k tomu fantastický výhled na rakouské údolí.Abyste měli trochu strach, jestli jsme se dobře krmili, vyfotil jsem Fouska a několik nožiček párků. Vzhledem k tomu, že se nám podávala jen jedna večeře, museli jsme vzít náš hlad do svých rukou a proto jsem koupil jedno balení sobě k druhé večeři a ještě jedno Fouskovi. Tomu to ale naštěstí zbylo i na další den.
A tohle je příklad svahu, z kterého se jezdilo dolů. Některé svahy jsou prudké a některé méně.
Zde výhled na jeden z vrcholků.
A tady Fousek pózuje opravdu vysoko. Myslím tím nadmořskou výšku, Fousek se právě nachází přes 3 300 metrů nad mořem. To krysy nebývají, že? Taky tu moc krysích kamarádů nenašel.
Údolí + Fousek
Já z něho po večerech hazardního hráče nevychoval, to ho musel naučit někdo jiný!


Na závěr bych shrnul, že se nám dovolená líbila, horský vzduch nám prospěl, mudlovský sport také, stejně tak jako párky opravdového masa. Někdy mám pocit, že je ten Fousek fakt rozmazlený, procestoval toho víc jak spousta kouzelníků. Tak cestování nazdar, zdar!

cestovatel Paul Brewer

5 komentářů:

Ciline řekl(a)...

Hezké =o)

Anonymní řekl(a)...

Taky bych jela :-) Náhodou, mudlovské lyžování není tak hrozné, ale sedm hodin - to už je nuda :-)) Paule jak se jmenovalo to středisko, kde jste byli s Fouskem ? V Rakouských alpách se celkem vyznám :D

Sarah R.

Paul řekl(a)...

Sarah, já netvrdil, že je to nuda, mě to taky baví. :)
Jedno bylo Mölltal a druhé Ankogel. :-)

Natalie řekl(a)...

Tak to jste si zase s Fouskem užili pěknou cestu. Taky bych hned jela :)

Marta řekl(a)...

Moc pěkné povídání, to zase jen co je pravda. Jsem se ještě chtěla zeptat na to jestli si kupujete obyčejné lyžařské ponožky a nebo si děláte nějaké přesně na míru. Totiž zarážející je že boty se dělají přesně na jedno číslo nebo i půl ale ponožky jsou pouze na tři čísla.